yaeloosh
אני אשמח אם תגיבו.

געגוע לגשם

yaeloosh 18/05/2021 363 צפיות 3 תגובות
אני אשמח אם תגיבו.

אחר המתנה ממושכת
אחרי תפילות רבות
אחרי ירידה בטמפרטורות
ושפע של ציפיות

סוף – סוף הגיע הרגע
טיפה נוחתת על החלון
רעם רועם ברקע
וברק מבזיק אור

הגיע הזמן, הגיע הלום
שוב דופק הגשם על החלון
טיפות קטנות שמזכירות לי
מה היה אתמול

ושם, מול הגשם
אני יושבת, שקועה במחשבות
אפילו לא מהרהרת
חושבת על הטיפות

מים יכולים להפוך למחשבות
על זה אני תמיד חושבת שמהשמים צונחות טיפות
ואם אף פעם לא תהיתם על זה
כנראה שלא חשבתם מאיפה הטיפות יורדות


תגובות (3)

היי, אני חושבת שלשיר יש פוטינציאל ממש טוב. אבל לי אישית הפריעו כמה דברים :)
דבר ראשון, יש חלקים שבהם את כותבת בחרוזים, וחלקים שבהם את לא. אני לא יודעת אם זה בכוונה או בטעות, לי זה קצת הפריע לקרוא משהו לא עקבי…
דבר שני, את משתמשת הרבה במילה "טיפות", שזה לגמרי מובן – הרי גשם. אבל היו חלקים שבהם את יכולה להחליף את המילה "טיפות" בלמשל, דמעות? אני לא יודעת, אני לא מתיימרת לתקן אנשים :)
דבר שלישי – משהו חיובי – השיר קליט. אני לא אוהבת את הגשם בכלל, ועם זאת, הצלחתי לחשוב עליו בצורה אחרת.
מתקנת לטובה :)

18/05/2021 15:41

שיר נחמד. את מציירת תמונה יפה.

יש לי כמה דברים שפחות התחברו מבחינתי.
1. את יוצרת מעין ציפייה מאוד גדולה לגשם, ויש איזו ציפייה לשיא ("סוף-סוף הגיע הרגע / טיפה נוחתת על החלון") – ואז את מתארת מצב שאת יושבת מול החלון וחושבת, שזה קצת אנטי-קליימקס. חשבתי שזה יהיה בין משהו שינקה/יטהר לבין לרוץ ערומים בגשם. מקווה שהעברתי את הנקודה.
2. "טיפות קטנות שמזכירות לי / מה היה אתמול" – היה נחמד אולי להרחיב. לקורא זה פחות מה ברור מה היה אתמול, והאם לארועים יש השפעה על מצב הרוח שלך (היה טוב? היה רע?)
3. "אפילו לא מהרהרת / חושבת על הטיפות" האם התכוונת שאת הרבה יותר ממהרהרת – הגשם ממש מעסיק את מחשבותייך?
ב"אפילו לא מהרהרת" נוצר רושם שזה לא ממש מעסיק אותך, אלא גורם לתגובה אימפולסיבית
4. "על זה אני תמיד חושבת שמהשמים צונחות טיפות" – נראה לי שהתכוונת ל "כשמהשמים"?

אני לא מבין גדול בשירה. העליתי כמה נקודות, במידה והבחירות שלך מנומקות, כלומר את מודעת לדברים והכנסת אותם לאחר מחשבה, אז תתעלמי מהתגובה (כמובן שאשמח לקבל הסבר – זה יעזור ליל להבין יותר את השיר). במידה ולא, ותבחרי לשנות, אז שמחתי לעזור.

איכשהו פספסתי דברים קודמים שפרסמת, אז ברוכה הנמצאית באתר, ואשמח לקרוא עוד דברים שתפרסמי.

18/05/2021 15:41

אני לא הצטרפתי לאתר עכשיו פשוט לא התחברתי כבר מלא זמן

19/05/2021 17:28
1 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך