אינטלקטואל חביב
לא היה לי מה לעשות עם הרעיון הקטן הזה, אז קחו לכם ותשבעו. ואני מת לתגובות, אז תזדרזו.

האומנות העדינה של הכתיבה

אינטלקטואל חביב 17/11/2013 1379 צפיות 26 תגובות
לא היה לי מה לעשות עם הרעיון הקטן הזה, אז קחו לכם ותשבעו. ואני מת לתגובות, אז תזדרזו.

יש שיאמרו שמכיוון שתמונה אחת שווה אלף מילים כמה תמונות מתעלות על סיפור.
יש שיאמרו כי סרט יכול להיות אומנותי לא פחות מהתוכן הכתוב.
יש שיאמרו אפילו כי המשחק על הבמה עובר בדרמטיות את המילים החריפות.
אבל בינינו, אנחנו יודעים שהם כולם טועים.
כי התמונה היא אומנותית ויכולה להיות עמוקה, אבל אין היא מגיעה אל נפש המתבונן.
כי הסרט הוא נוגע ללב אך הוא אינו ממריץ את המוח לחשוב.
כי הבמה היא כלי חריף להבעת ביקורת, אך בעליל היא אינה ריאליסטית.
והתוכן הכתוב. הו, התוכן הכתוב המתעלה על כל האומנויות.
הרי הוא נוגע לנפשותינו וממריץ את מוחנו. הרי הוא חריף ונוקשה, אך גם נוגע ללב. הוא ריאליסטי במידה מפחידה אך מלא בפנטזיה ובחלומות.
ולמה אני מספר לכם את כל זה?
מכיוון שאני רוצה להאיר את עיניכם החשוכות.
מכיוון שאני רוצה להביא מנוחה לאלו המשוטטים בחיפוש אחר עצמיותם, ומזור לאלו הגוססים מסכירת שצף המילים שבתוכם.
מכיוון, וזה החשוב מכל, מכיוון שישנם אנשים שלא יודעים להעריך את האומנות העדינה של הכתיבה, האומנות האמיתית העתיקה מכל, האומנות של תיאור העבר, ההווה, העתיד והחלום במילים ובסמלים.
ומכיוון ששטף המילים שבי לא מניח לי לנוח, ואני חושב שהגיע הזמן קצת לגוון.
אז הנה בבקשה, סיפור טרי מהתנור. תהנו.


תגובות (26)

בעצם אתה מנסה להגיד לנו בקטע הזה שדרך הכתיבה היא הדרך הטובה ביותר ?
שזה גם המוח צריך להתרכז כדי להבין את הסיפור וגם הסיפור מספיק גורם עניין אז ככה אנחנו ממשיכים לקרוא ?

17/11/2013 10:04

פחות או יותר. רק דעתי, כמובן.

17/11/2013 10:05

פעם ראשונה שאני שומעת את התאוריה הזו.
אבל היא נשמעת די הגיונית

17/11/2013 10:07

אני לא סתם מעלה רעיונות, את יודעת. לא בציבור בכל אופן.

17/11/2013 10:08

למה ? זה טוב לפעמים להעלות סתם רעיונות.
לפעמים יוצא מהסתם רעיונות האלה דברים טובים.
אני לא זוכרת דוגמא עכשיו

17/11/2013 10:09

לא חשוב.

17/11/2013 10:10

חחחחח התכתבות מצחיקה בין שניכם (ואי הבנות מצחיקות). הסיפור היה פשוט משהו להתרפק עליו… לפחות עד הקטע של "עיניכם החשוכות" שקצת הרס, ואז ההמשך חזר למסלול.

17/11/2013 10:50

אני מבין. לקחתי לתשומת ליבי.

17/11/2013 10:57

הסיפור היה חמדמד כרגיל, כמו חתול D:
דניאל- לא העלת את הסיפור על הפרפר! סה….
ולך אולגה- (אינטלאלעטוקועאאעוטל) היי!

17/11/2013 10:59

הוא העלה את הסיפור על הפרפר. חוץ מזה, אני תיכף מעלה משהו חדש.

17/11/2013 11:02

הא, הוא באמת העלה!
אינטלקטואל אני קוראת לך סטיבן מעכשיו!
אז… היי סטיבן!
סטיבן בואו נכתוב על זה שבובספוג הורס את הילדות!

17/11/2013 11:05

אוקיי… למה?

17/11/2013 11:06

למה בובספוג הורס את הילדות?
כי יש בו מסרים מיניים -_-

17/11/2013 11:15

הסיפור החדש מדהים, אגב.

17/11/2013 11:15

אני מודה לך שוב תמר, ובמיוחד על ההשוואה לחתול. אני אוהב חתולים. יש לי משפט חוכמה גאוני בנושא שליקטתי אי שם בעבר.

18/11/2013 12:49

תמר י'געונה!
-בכוונה געונה. זה שילוב של גאונה ועילגת-
היי מר סטיבן! חתולים זה מגניב!

18/11/2013 12:50

חתולים שולטים. פשוטו כמשמעו.

18/11/2013 12:59

זה לא עכברים ששולטים? או איש שחי בצריף על כוכב לכת מבודד?

18/11/2013 15:52

תבין ידידי,
על פי המדריך עכברים שולטים בכדור הארץ, והאיש (ששיטת הממשל שלו גאונית, אגב) שולט בכל הגלקסיה. אבל תן לי להסביר לך משהו: הכלבים לדוגמה עבדו קשה. הכלבים התיידדו איתנו בהדרגתיות באמצעות קשרים הדדיים. לעומת זאת החתולים פשוט נכנסו אל הבתים והלבבות שלנו בלי לעשות כלום בכלל. זו הסיבה שהם שולטים בנו.
החתולים הם מעל העכברים באופן אחד פשוט: שרשרת המזון. ראית פעם עכבר שאוכל חתול (זה לא כמו הפרפר והקוטג', הקוטג' היה מוצר חלב חייזרי)?
ועוד משהו: שמת לב שלאותו מושל הגלקסיה יש חתול? מי אמר שהחתול הוא לא זה שעומד מאחורי כל העניין?

19/11/2013 07:04

ספקולציה מעניינת בעניין החתול של מושל הגלקסיה. בעניין שרשרת המזון, אני הבנתי בעניין העכברים שאין להם עניין בגופם הפיזי, הרי הם יצורים פאן-ממדיים, כלומר שיאכל הגוף שלהם, הישות הרב ממדית שלהם עדיין קיימת. כך הם אפשרו לבני אדם לקיים בהם ניסויים ומן הסתם להרוב את גופם (שהוא רק התגשמות שלהם).

19/11/2013 09:56

אני מבין את הכוונה, אבל אולי חתולים הורגים אותם גם ברמה הפאן-מימדית? מי יכול לדעת? אולי טום וג'רי מבוסס על המלחמה בין הגזעים המתקדמים ביותר ביקום על ידי אנשים שלא מסוגלים להבין אותה?

19/11/2013 10:08

ואולי ואולי ואולי… ואולי זה רק ספר… או שאולי דאגלס באמת ידע משהו על היקום יותר מאיתנו… ואולי לכן הרגו אותו חוצנים לפני שהספיק לפרסם את ספרו האחרון בסדרה… ואולי לארבעים ושתיים יש משמעות אחרי הכול… ואולי רובוטים שמשחקים קריקט יבואו וישמידו את כולנו… מי יודע…

19/11/2013 16:24

ואולי זו רק פארנויה בריאה שלכולם יש אותה? אבל אם לכולם יש אותה, אין זה אומר ש…

19/11/2013 16:25

אתה כותב נהדר, אך את זה בטח אתה כבר יודע, אני רוצה להביע דעה נגדית , יש המון סרטים שהצופה הינו אקטיבי בדרך כלל הם סרטים עם עריכה סינטטית , (אני לומדת קולנוע כמגמה והמקצוע הזה מאד יקר לליבי) אני חושבת שלא כדי שתכליל יש המון הצגות , סרטים , תמונות אומנותיות שלא פחות טובות או מעבירות מסר , או מרגשות ונותנות מחשבה לצופה\המתבונן, מכתיבה, ולהפך יש המון סרטים שהם כמעט ללא טקסט שגורמים לצופה להיות אקטיבי, ולקחת חלק מהנראה למחשבה , תמונה יכולה להתחבר לרגש של בן אדם לא פחות מכתיבה …

26/11/2013 12:16

אינטלקטואל חביב, אני שמתי לב שלפני שהוספתי את התגובה הזאת, מספר התגובות עמד על 69. אני חושבת שהבנת את העניין אם אתה יודע מה זה סדיזם, אגב כותבים סאדיזם או סדיזם?
אגב, אני מעריצה את חוכמתך, תוכל לתת לי ביקורת בונה על הסיפורים שלי? תמיד רציתי שמישהו יקטול אותי.
עוד אגב, למה אתה לא מעלה סיפורים זמן כה רב?
ואגב אחרון: מדוע אינך כותב ביקורות קוטלות גם לסיפורים גרועים באמת על ואן דיירקשן? או שזה לא לרמתך?

01/12/2013 00:28

אני מצטער על זמן התגובה הארוך.
פשוט הייתי צריך להחליף חשבון (ראי "מרוגז קלות").
אני שמח שיש לי מעריצים, ובנוסף אני אשמח לקטול אותך.
אני מניח שאת מבינה למה לא העליתי סיפורים הרבה זמן (ועכשיו כבר העליתי שניים בחשבון החדש), ואני חושב שאפשר לכתוב גם סדיזם וגם סאדיזם(אם כי נראה לי שסאדיזם נכון יותר כי ההטעמה היא על ההברה הראשונה).
ואחרון חביב, אני לא כותב ביקורות עליהן מסיבה פשוטה: אאין לי שמץ של מושג איפה למצוא אותן. איפה?
בכבוד רב (ובידידות),
אינטלקטואל חביב לשעבר.

06/12/2013 04:02
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך