יש אדם

Cherriesandwine 08/08/2021 295 צפיות 4 תגובות

יש אדם בעולם
שראה אותי במערומי
לא את פטמתי המזדקרת
לא את קימור גבי החשוף

האדם נשק לצלקותיי
על כך לא דרשתי מאומה
האדם ליטף את תפריי
אשר נפרמו באותה השעה

אדם מסתובב בעולם
נושא כיסים די מלאים
בעומקו של אחד מהם
מסתתרים שברי זכוכית של שמי.


תגובות (4)

זה יפה ומסקרן.

השימוש במילה "אדם" שיש בה איזו סתמיות לעומת התיאור של רמת האינטימיות, שהיה ניתן לצפות ממישהו שיש לו חשיבות רבה בחייך. כלומר ההיפך הגמור מסתמי – אם היה מדובר ביחסים המבוססים על מין, היה אפשר להבין את הפער, אבל הבתים הראשון והשני מתארים דווקא קשר רגשי עמוק.

08/08/2021 21:27

אני מסכימה עם גיד. משהו בכתיבה של הקטע מעיד על קשר אינטימי ביניהם, על הערכה שלה כלפיו על כך שראה אותה מעבר לחזות חיצונית.

השורה האחרונה העסיקה אותי הכי הרבה.
בהתחלה משום מה הרגשתי שהיא מדברת על פרידה וששברי הזכוכיות הן "מזכרת" שהוא לקח, כיוון שזה כל מה שנשאר ממנה לאחר מכן, אך בקריאה שנייה דווקא לקחתי את זה לכיוון אחר לגמרי ואז זה גם התחבר לי קצת יותר לשאר הבתים. ה"אדם" הזה מוכן לקחת אותה איתו לכל מקום, גם אם זה רק שברי זכוכיות. הוא שומר אותה עמוק, קרוב אליו.

הכתיבה פשוט מעולה ועדינה ואני חושבת שזה מסוג הקטעים שאני יכולה לקרוא עוד כמה פעמים ועדיין למצוא דרכים שונות לפרשן אותו. לא יודעת אם אני בכיוון או אם יש רק כוונה אחת, אבל נהניתי מאוד מהקריאה.
מקסים ויפה.

11/08/2021 12:36

תודה, אני שמחה שאהבתם את האופן בו הקטע כתוב :)
לא אגביל את הדמיון שלכם באמצעות תשובות ברורות, אלא אשאיר את הקטע כנתון לפרשנות אישית ומשתנה

11/08/2021 22:28

    האמת שקיוויתי שכן תשפכי קצת אור על השיר. אני לא מרגיש מוגבל מבחינת הדמיון, אבל הסיטואציה שאת מתארת פחות מוכרת לי, ובגלל זה מעוררת אצלי גם פחות רגש. אני מרגיש שאי-הידיעה פוגעת ביכולת להנות מהקטע ולהזדהות יותר משהדמיון שלי יכול לתרום.

    אבל אני מכבד את ההחלטה שלך.

    12/08/2021 14:48
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך