ישי ק
שימו לב לסטירה שבשיר מצד אחד הוא מבוסס על זה שאין אמת ושקר כי זה דבר שכל אחד קובע לעצמו ומצד שני הכמיהה בפזמון היא לבנות את האופי מחדש אחרי שאתה יודע מה האמת ומה השקר ואם אין אמת ושקר אז איך אני יכול לדעת מה האמת ומה השקר כוונתי בעומק השיר היא להראות שבסופו של דבר האמת והשקר שלנו מושפעים מהחברה ולכן לו יכולתי לגדול על ערכי אמת ושקר שאף אחד אחר לא הכתיב לי, אולי הייתי אדם יותר שמח ושלם.

מה האמת?

ישי ק 14/04/2016 1329 צפיות 5 תגובות
שימו לב לסטירה שבשיר מצד אחד הוא מבוסס על זה שאין אמת ושקר כי זה דבר שכל אחד קובע לעצמו ומצד שני הכמיהה בפזמון היא לבנות את האופי מחדש אחרי שאתה יודע מה האמת ומה השקר ואם אין אמת ושקר אז איך אני יכול לדעת מה האמת ומה השקר כוונתי בעומק השיר היא להראות שבסופו של דבר האמת והשקר שלנו מושפעים מהחברה ולכן לו יכולתי לגדול על ערכי אמת ושקר שאף אחד אחר לא הכתיב לי, אולי הייתי אדם יותר שמח ושלם.

האמת מכוסה בהרבה שכבות
כתוצאה מהצלחות כשלונות ואכזבות
החלטות מיותרות שמכסות את פני השמש
תיקים פתוחים בלב שמעולם לא נסגרו
פגיעות עלבונות שמעולם לא נאמרו
רק אנחנו מכסים את האמת

אנשים אומרים שהעיקר האופי
והולכים כמו עוורים אחרי היופי
מחפשים את האמת עמוק עמוק בתוך השקר
והשקרים פתאום נהיים הגיוניים
זה טבעי זה הגיוני כולם אומרים
כי רק אנחנו רק אנחנו מחליטים מה האמת

רוצה לחזור אל האוטנטי הראשוני הטבעי
לבנות מחדש את האופי שלי
מעיניים של בוגר שיודע בוודאות
מה חשוב באמת ומה בעצם שטות


תגובות (5)

מדהים

14/04/2016 22:25

איזה יפה! מהמם. אבל אתה יודע משהו, כשהחוקים של מה אמת ומה שקר נחלטים בידי בני אדם, אז קורים דברים רעים. אם אתה בעיר שכולם בה גונבים כדי לחיות, אז גניבה זה ערך עליון. אבל למה ללכת רחוק? הנה, היה אדם אחד שגרם לכולם לחשוב שאומה שלימה צריכה להימחק מהעולם – היטלר. שזה ערך עליון לרצוח ולטבוח בהם. עד לכליון מוגמר. זה מה שקורה כשהחוקים נכתבים בידי אנשים. לכן… לכן חוקים אמתיים, אמת אבסולוטית היא אמת שנכתבה בידי מי שברא את העולם הזה. כמו שלמחשב או לטוסטר יש הוראות יצרן, כך אלוקים, כשהוא ברא את העולם, הוא גם נתן לנו "הוראות יצרן" לדעת מה נכון ומה לא נכון להתנהג. אמת שתקפה בכל הזמנים, אמת נצחית. שזורמת לנו בדם, מאז שקם האדם הראשון שהיה מוכן למסור את נפשו ולקפוץ לכבשן האש עבור האלוקים – אברהם אבינו. וזה מורכב וארוך. זה זורם לנו בדם. ממנו. בגנים זה עובר. רואים שאתה מחפש את האמת, יש בך ניצוץ שכמה לאמת מוחלטת, ערך אמיתי ולא כל הבולשיט מסביב. מעריכה את זה.

14/04/2016 22:35

    אבל בסופו של דבר מי שלא מאמין באלוהים, רואה את האמת שעליה את מדברת,כתוצר חברה לכל דבר וגם כאן אין אמת מוחלטת

    14/04/2016 23:51

    למה ללכת רחוק. את מדברת על היטלר והאמת שלו.. אבל כמו שאמרת, גם לאלוהים יש אמת- אם את חושבת שרצח של אומה שלמה לא נכון ולא צודק מה תגידי על האמת של אלוהים? שציווה אותנו למחות את כל העמלקים ולא להשאיר מהם זכר.
    נשמע מוכר?

    17/04/2016 00:42

יפה וחכם, אהבתי מאוד, שבת שלום ^-^

15/04/2016 16:23
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך