nz

“ברוכים הבאים למלון קליפורניה? “/מלון “מכושף” או מלון “האימים” ? #קונספירציות ותאוריות

nz 27/04/2020 2938 צפיות אין תגובות

שלום לכולםםםם :))

אני יכולה לנחש שאם אתם כאן כניראה שגם אתם (כמוני :)) אוהבים תיאוריות וקונספירציות שונות, פסיכולוגיה, אגדות אורבניות, המפלצת מלוך נס.. (LOL).
בכל אופן החלטתי ללכת לכיוון שונה לחלוטין ממה שעשיתי עד עכשיו ולפרסם סיפורים (יותר נכון פוסטים) על פשוט… קונספירציות ותיאוריות (כמו שכבר בטח הבנתם מהכותרת… LOL).
————————————–

אז מי שמכיר את השיר "Hotel California" או לפחות יצא לו להתעמק במילים של השיר, יכל להבחין בקלות (או בהשמעה חוזרת) את השורות "הבעייתיות" והכל כך מטרידות שמופיעות בבית האחרון בשיר ולכן אני החלטתי שאני לא רוצה להניח לעניין ואני מתכוונת לחקור ולברר עד שאגיע לתשובה כי באמת שזה מטורף בעיני וגם מאוד מסקרן.
בואו ניגש לעניין 😁

נתחיל בלתת לכם מעט מידע על השיר ועל הלהקה שביצעה אותו.
"מלון קליפורניה" (או באנגלית "Hotel California") של להקת הרוק האמריקאית "האיגלס" (ובאנגלית "The Eagles"- הנשרים או העיטים).
"האיגלס" היא להקת רוק אמריקאית אשר זכתה להצלחה רבה בשנות ה-70.

שניים מאלבומיה, כאשר אחד מהם (איך לא) היה "Hotel California" ושני השירים האלה דורגו בסוף המאה העשרים על ידי ארגון תעשיית המוזיקה של ארצות הברית כשניים מעשרים האלבומים הנמכרים ביותר בארצות הברית. כמו כן, האלבום "Hotel California" דורג על ידי מגזין הרולינג סטון במקום ה-37 ברשימת 500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים. שיר הנושא של האלבום, "Hotel California", זכה להצלחה רבה. בנוסף, דורגה הלהקה על ידי הרולינג סטון במקום ה-75 ברשימת 100 האמנים הגדולים בכל הזמנים (נלקח מתוך ויקיפדיה).
————————————–

ועכשיו נעבור למילות השיר (אפשר להגדיר את הסרטון על כתוביות בעברית):

קלטתם את השורות הבעייתיות ? בטח לא היה קשה לכם לפספס…
אבל ברצינות אפילו אתם בטח רואים עד כמה זה מטריד..

כדי לעשות סדר בדברים, אני אלך אחורה בשיר ואנסה לנתח את הסיטואציה כמו שהיא תוארה בשיר אבל מנקודת המבט שלי בתור מאזינה.
אז ככה, הדובר בשיר (הזמר בעצם) מתחיל בכך שהוא מתאר לנו שהוא נמצא "בכביש אפל באמצע המדבר", אז אפשר להגיד שזו התחלה של אווירה מפחידה כזאת אבל עדיין זה לא בטוח. לאחר מכן הוא אומר שהוא רואה "אור מנצנץ" ואז הוא "הרגיש מעורפל ושהוא חייב לעצור פה להלילה". עד עכשיו זה ניראה סביר.
בהמשך, הזמר שואל את עצמו "זה יכול להיות גן עדן או גיהנום" ופה איך אני אגיד… פה קצת חשדתי כי בכל זאת זה לא משהו שאדם שהרגע הגיע למלון אמור לתהות בינו לבין עצמו..
הפזמון לא מסגיר שום דבר ודווקא להיפך, הוא משנה את האווירה של השיר למשהו יותר אופטימי ומכניס היגיון למצב.
עכשיו אני מגיעה לבית השני בשיר. הוא מתחיל סבבה אין משהו מיוחד (אולי חוץ מהמשפט "חלקם רוקדים בשביל לזכור ולחלקם רוקדים בשביל לשכוח"… חשוד מעט אבל אפשר "להעביר את זה הלאה").
ואז מתחיל החלק המוזר באמת, הדובר בשיר מבקש "שהקפטן יביא לו יין" והקפטן בתגובה אומר לו שהם " לא נוהגים כך מ-1969"… כאילו… מה ?).
ואז… שימו לב למשפט האחרון בפזמון השני "איזו הפתעה הם מעניקים לך אליבי"
אני עוברת לבית השלישי והאחרון בשיר, הבית המצמרר ביותר שיש..
"והיא אומרת, כולנו אסירים כאן, של המכשירים שלנו" (מה ??).
ועכשיו לשורה המטרידה ביותר והמוזרה ביותר בשיר:
"הם דוקרים את זה עם הסכינים המתכתיים שלהם, אבל הם לא מצליחים להרוג את החיה"… אני חושבת שהשורה הזאת לבד מספיקה בשביל להשוות לשיר הזה אווירה אפלה מאוד.
"הדבר האחרון שאני זוכר זה שרצתי לדלת" (גם אני הייתי רצה לדלת במקומו).
ואז זה נגמר בכך שהקפטן אומר לדובר השיר " אתה יכול להחזיר את המפתחות מתי שתרצה אבל לעולם לא תוכל לעזוב" (מואההההה).

אז איך בכלל ניתן להסביר את העניין הזה ? מה בעצם קרה שם ? יש לכך הסבר הגיוני? השיר מתבסס על משהו ? זה בדיוני ? זה מומצא? זה רק פרי הדמיון ? או שבעצם זה בא לחשוף לנו פרשה מזעזעת ביותר?..
————————————–

כעת הגעתי לשלב של איסוף המידע ולכן אנא אפנה לי לגוגל (^^)

באופן "מפתיע" מצאתי בויקיפדיה מידע על משמעות השיר ואתם לא תאמינו למה שגיליתי (בעצם תקראו בעצמכם ואז תדעו):

מילות השיר מתארות מקום נופש שופע שבו "You can check out anytime you like, but you can never leave" (בתרגום חופשי: אפשר לצאת בכל זמן שרוצים, אך אי אפשר לעזוב לעולם). על פני השטח, השיר מספר את סיפורו של מטייל יגע שנקלע למלון לילי, שלראשונה נראה כמזמין ומפתה. השיר נודע כאלגוריה על הדוניזם וחורבן-עצמי בתעשיית המוזיקה של דרום קליפורניה בשלהי שנות השבעים. דון הנלי, אחד מכותבי השיר, קרא לשיר "ההסבר שלנו לחיים הגבוהים בלוס אנג'לס".
אחד ההסברים המפורסמים של השיר הוא שהשיר הוא בעצם על חוויית השימוש בסם הזייה, טריפ. בתחילת השיר נכנסים לטריפ ויש תחושה של משהו באופק שמתקרב לאט, תחושה של הנאה גדולה, למרות שיכול להיות שחווים טריפ רע מאוד, בסוף מתמכרים לסם ולתחושות וכמעט אי אפשר להשתחרר ממנו.
טבעו האבסטרקטי והמטפורי של השיר הוביל את מאזיניו למצוא הסברים אחרים לשיר, כולל מספר טענות, שהופצו בעל-פה ובאימייל. טענות אלו נדחו בידי הלהקה.
המונח "קוליטס" – המופיע בשיר בבית הראשון הוא מונח ספרדי ל"זנבות קטנים", המתייחס לצמח הקנאביס.
לדברי גלן פריי, אחד מכותבי השיר, מילות השיר נכתבו בהשראת סגנון הכתיבה של דונלד פייגן ו-וולטר בקר מלהקת סטילי דן.[1] כמו כן, סטילי דן מוזכרת ברמיזה באחת משורות השיר ("They stab it with their steely knives, but they just can't kill the beast") (נלקח מתוך אתר ויקיפדיה).

גילוי נאות: המלון היחידי שמזוהה לחלוטין בעטיפת האלבום הוא מלון Beverly Hills Hotel שנמצא בשדרות סנסט בבוורלי הילס…

טוב אז ניסיתי לנבור עוד קצת בעניין ומסתבר שבאמת זה ההסבר "הפופולרי" ביותר למשמעות השיר הזה, אבל זה עדיין גורם לי לתהות, האם זאת באמת המשמעות של השיר? האם באמת לזה התכוון המשורר? או שמא זה הסבר שבא לתת מענה לסקרנותם של אחרים…
וכעת, משאין לי איך להמשיך מכאן אני מניחה שבזה מסתיים ה"מחקרון" שלי (עד אשר מישהו אחר יחליט לפתוח שוב את הנושא לדיון ולהביא לנו הסבר אחר). ובאשר למלון קליפורניה…. מה הוא או מי הוא או למה הוא.. טוב.. אני מניחה שזה ישאר לעד כחידה (או לעת עתה).
————————————–

אז תודה שקראתם את הפוסט שלי,
מוזמנים להגיב, לשאול, להעיר, לבקר או סתם לכתוב לי תגובה נזעמת על הפוסט הארוך הזה חחח ><

ועוד משהו נחמד לסיום (בשביל ההרגשה הטובה והנוסטלגיה 😉)…

אז עד הפעם הבאה, ביי ביי 😋

קישור/ים לקריאה נוספת:

מידע על השיר מאתר ויקיפדיה:
https://he.wikipedia.org/wiki/Hotel_California

מה קרה במלון קליפורניה? – אנציקלופדיית אאוריקה
https://did.li/l1lCN

המלון מהשיר? להקת ה"איגלס" תובעת את מלון קליפורניה
https://did.li/CbOfT


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
סיפורים נוספים שיעניינו אותך