תיקנתי את השיר (היו בו הרבה טעיות דיקדוק)
תודה לך לין שעזרת לי =)

my past

12/03/2012 782 צפיות 3 תגובות
תיקנתי את השיר (היו בו הרבה טעיות דיקדוק)
תודה לך לין שעזרת לי =)

When you think of your past, I think of mine
Only then I realize that the past doesn't prepare me for the future.
But what is going on? Am I asleep or awake? Where am I? Does it a dream?
No, I am right here near you but you are not here and I’m alone again.
I want to wake up or fall asleep. Past, future, what is all this stuff?
Please let me wake up or fall asleep from this world I can’t take it anymore.
Let me be with you, let me remember my past I need to wake up please let me be myself who am I?
Who are you?
Who are we?
Past, Present, Future who is they?
How am I going to run away?
Do I Lock?
Or was this feeling of my soul?
Who has all the answers?
Do I want to hear the answers?
My past is like particles, memory particles that were deleted and forgotten.
And my present? My present is now.
I looked at you and I see in your eyes myself.
Little afraid girl it’s all what I see a girl who knows only how to run away.
Suddenly the Reflection at your eyes changed and this little afraid girl gone.
At this moment I know that I am ready to confront you.
I am ready to confront my fate.


תגובות (3)

שלום לכותבת,

השיר הזה מקסים, ולמרות שישנם מספר דברים שדורשים תיקון, מאוד אהבתי את דרך הניסוח שלך. את מציגה רמה מאוד גבוהה של יכולת מילולית, ואחרי מספ סיפורים ושירים אני משוכנעת שתשתפרי.

בגלל שאני ממש טרוריסטית בענייני דקדוק וניסוח נכון, אני אעזור לך בכמה משפטים שבהם היו לך בעיות, ואעשה זאת לפי משפטים.

1) משפט ראשון (When you think on your future I think on my past.) – קודם כל, think OF ולא ON. זאת בעיה שיש לא רק לך, אלא גם לרבים, הדרך שבה אנו "מתרגמים" את העברית אל אנגלית. כי בעברית אנחנו חושבים "על" משהו, ואילו באנגלית זה לא עובד ככה. בנוסף, אני חושבת שכדאי שאולי תנסחי את המשפט ככה, רק כדי שיהיה קצר אבל שונה: When you think of your past, I think of mine.

2) משפט שני (Only then I realize that the past don’t Prepared me to the future. ) – מפני שאת מנסה לתאר כאן משהו שעובד כל הזמן, ולא רגעי, עדיך שתעבירי אותו להווה פשוט:
Only then I realize that the past doesn't prepare me for the future.
שימי לב לכל התיקונים שיש במשפט הזה. הdon't שהעברתי אל doesn't מפני שdon't הוא רק לרבים, ולא ליחיד, וגם הto the שהעברתי לfor מפני שזהו ניסוח מקובל יותר באנגלית.

3) משפט שלישי (But what going on now? Have I sleep or wake? Where I am? Does it a dream? ) – כאן יש מספר טעויות קלות לתיקון. תזכרי ששום שם עצם, מלבד מקרים מיוחדים, לא יגיע בלי is או are ולכן:
But what is going on? Am I asleep or awake? Where am I?
השאלה הרשונה תקנתי את העניין של הצירוף, בשאלה השנייה תיקנתי כמעט את כל המשפט, אבל אינני בטוחה איך להסביר את התיקון. אולי בעיקר את העובדה שהפתיחה היתה שגוייה, ואת העובדה שsleep וגם wake הם אינם "מצבים" אלא לפעמים פעלים ולפעמים שמות עצם. כשמנסים לתאר אותם במצב, נשנה אותם לכיצד שאני שיניתי.
והחלק האחרון של המשפט, בגלל שהוא שאלה, נעביר את הצירוף am למאחוריי ה"אני".

4) משפט רביעי (No, I right here near you but you don’t here and I’m alone again.)
אני שוב מזכירה לך שמילה שמתארת גוף לא יכולה להגיע ללא צירוף am, is או are, ולכן:
No, I am right here near you but you are not here and I’m alone again. המילה don’t היא אך ורק לפעלים, לא לגופים.

5) משפט חמישי (I want to wake up or fell asleep past future what all this stuff?) – הבעיה כאן היא שאת מחליפה את הזמן מהווה לעבר, ואי אפשר לעשות זאת במשפט אחיד, ולכן:
I want to wake up or fall asleep. Past, future, what is all this stuff?
כאן תיקנתי ניסוח וסידור, רק לשם הבנת משפט קלילה יותר, את לא חייבת לקבל את הסידור החדש, כמובן.

6) משפט שישי (my past I need to wake up please let me be myself who I am?) – אני מזכירה לך, במשפט שאלה הצירוף של הגוף יבוא לפני הגוף עצמו, ולכן:
My past I need to wake up please let me be myself who am I?

7) משפט שביעי (How I going to run away?) – שוב, את חייבת להוסיף צירוף לגוף.
How am I going to run away?

8) משפט שמיני (My past is like A glass particles Memory particles that deleted and forgotten.) – מפני שאת אומרת particles (כלומר, הרבה חלקים ולא יחיד) אין צורך להוסיף a לפני זה. משהו שלא הדגשתי בהערות קודמות: את משתמשת הרבה מאוד פעמים באות ראשית (A, Memory) או אות גדולה. אות גדולה (באנגלית: capital letter) תגיע רק בתחילת משפט, או בשם, לא בכל מילה שלישית או רביעית. ולכן:
My past is like particles, memory particles that were deleted and forgotten.
תזכרי: כשיש סביל, נוסיף צירוף גוף לפני הפעלים.

9) משפט תשיעי (Little afraid girl it’s all what I see a girl that know only how to run away.) – הניסוח בעייתי, אבל אני לא אעבוד על הניסוח במשפט, אלא דווקא, כמובן, על הדקדוק. המשפט היה אמור להראות ככה:
Little afraid girl it’s all what I see a girl who knows only how to run away.
אז קודם כל, אם את מדברת על אדם (ובמקרים מסויימים, בעל חיים) אומרים who בתיאור, ולא that. בנוסף, בגלל שאת לא מוסיפה פסיקים בתוך המשפטים, מאוד קשה להבין איזו מילה קשורה לאיזה חלק של המשפט, זה למה אני ממליצה לך לעבוד עם פסיקים (לא תיקנתי מבחינת פיסוק).

10) משפט עשירי (In this moment I know that I ready to Confront with you.
I ready to Confront with my past. ) – נתחיל עם חלקו הראשון של המשפט. כשמדברים על זמן כלשהו, לא נגיד in אלא נגיד at. ושוב: אחרי גוף או לפניו בהתאם להקשר יבוא צירוף גופני. ולכן:
At this moment I know that I am ready to confront you.
אין צורך ב with הזה שיש שם, הוא חסר תועלת.
ועכשיו לחלק השני של המשפט – התיקונים הם זהים לראשון: I am ready to confront my fate.

היה גם משפט נוסף, אחד לפני השניים האחרונים, שזקוק לתיקון, אבל מפני שהמשפט מאוד לא מסודר, לא היה באפשרותי לעזור, ולא רציתי לנסח אותו לחלוטין מחדש.
אני מאוד מקווה שעזרתי לך, גם אם הצלחתי לעצבן אותך, או לדכא מעט. אפילו שיש הרבה מה לתקן, האנגלית שלך היא מאוד מאוד גבוהה מבחינת אוצר מילים וניסוח, והדקודוק, מעצבן, אבל רק טכני, ברגע שתקלטי אותו (משהו שאני מעריכה שלא ייקח יותר משבוע שבועיים עבורך) את תכתבי ברמה גבוהה לאין שיעור.

אל תוותרי, יש לך יכולת: תפתחי אותה.

כל הכבוד, תמשיכי ככה (ומצטערת אם הצלחתי לחלוטין לשעמם אותך, אבל ישבתי כמעט ארבעים וחמש דקות כדי לכתוב תגובה מושקעת ומפורטת, למרות שהיא מאוד ארוכה).

ממני, לין.

12/03/2012 09:38

ואייי =)))
את לא מאמינה כמה זה חשוב לי תודה תודה תודה תודה =)))
אני רק בת 12 והאנגלית שלי בסיסית ( ביותר )
אבל אני אוהבת לכתוב וזאת פעם הראשונה שניסיתי האמת …
ואני אתקן את השיר לפי מה שכתבת לי ואעלה מחר =)
אני לא מוותרת ואני שמחה שאנשים מתקנים אותי כי ככה אני לומדת יותר =) תודה שאת עוזרת לי אני מאוד אוהבת לכתוב =))

12/03/2012 13:52

אל הכותבת,
אני מאוד שמחה שהצלחתי לא לעצבן אותך יותר מדי עם התגובה, ואני יותר שמחה שקיבלת אותה בצורה בוגרת, ושאת לא מוותרת (יצא לי חרוז!).
כל הכבוד, תמשיכי ככה.

לין.

12/03/2012 23:16
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך