אני לא מאמינה בשלום. אני לא מאמינה שנחתום על חוזה, נלחץ ידיים ונצטלם ואז זה יגמר. אני לא. אני לא רוצה שלום. אני לא מוכנה לקבל "שלום". אבל אני גם לא רוצה את זה. אני לא רוצה מוות כזה. אבל זה לא משנה להם הרצון שלי. אני יהודיה? אז אני אמורה למות. מבחינתם. אתם מאמינים בשלום?

למה, אמא? למה? – שיר על החטופים.

30/06/2014 757 צפיות 12 תגובות
אני לא מאמינה בשלום. אני לא מאמינה שנחתום על חוזה, נלחץ ידיים ונצטלם ואז זה יגמר. אני לא. אני לא רוצה שלום. אני לא מוכנה לקבל "שלום". אבל אני גם לא רוצה את זה. אני לא רוצה מוות כזה. אבל זה לא משנה להם הרצון שלי. אני יהודיה? אז אני אמורה למות. מבחינתם. אתם מאמינים בשלום?

שבועיים שאת כבר לא יודעת אמא,
שבועיים שאת בוכה אמא.
שבועיים שחיכית למידע כלשהו,
אמא.
בטח לא ציפית לזה, אה אמא?

כן אמא.
כן.
אני מת.
לא יודע בדיוק כמה זמן,
אמא.
לא יודע בדיוק למה אמא.
את יודעת?
אני רק יודע שעלינו על הטרמפ,
כהרגלנו.
אני יודע שהם התחילו לצעוק עלינו פתאום.
אני זוכר שהבנו פתאום שאין דרך חזרה.
אני יודע שהם רצחו אותנו.
אותי.

אני יודע שהם רצחו אותי, אמא.
אני לא יודע אבל למה.
למה אמא?
לא עשינו להם דבר, רק ביקשנו טרמפ.

רק רציתי לחזור אלייך אמא.
רק רציתי להגיע הביתה ולאכול מהקציצות שלך,
הקציצות ברוטב שתמיד מחכות לי כשאני חוזר מהישיבה.
בטרמפ.

רק רציתי לחזור הביתה.
לא רציתי להיחטף.
לא רציתי למות.
לא.

אבל עכשיו אני מת, ואני רוצה לדעת למה.
אז למה, אמא?
למה?


תגובות (12)

אני יאמין בשלום כשתהיה לי סיבה..בינתיים רק מרגישים כאילו מתחילה עוד אינטיפאדה

30/06/2014 22:22

כבר התחילה אינטיפאדה שלישית הם אמרו את זה. אני לא מאמינה פשוט בשלום עם אומה שלא בשלום עם עצמה.

30/06/2014 22:35

אין שלום וגם לא תהיה שלום צריך להתעורר למציאות ערבים שונאים אותנו ואנחנו שונאים אותם .
בחיים לא יהיה פתרון עד שהיה רוגע ושוב פעם התחיל הרקטות בדרום בחיים זה לא יפסק זה ימשיך לכל החיים .
מה שצריך זה פשוט לקוות לטוב !!

30/06/2014 23:01

יהיה*

30/06/2014 23:01

אני לא מאמינה ואני איתך בזה אני רוצה שהם יסתלקו מאדמותינו ויעזבו אני רוצה שיספחו את אדמותינו אני רוצה שהמלחמה הארורה הזו תסתיים כאן כשאנחנו מנצחים!! אני רוצה לדעת שכל הקורבנות וכל הדם שנשפך של אחיינו ואחיותנו לא יהיה לחינם אני יהודייה ואני גאה בזה והתגאה לעולם!!

30/06/2014 23:25

כל פעם שהמדינה הזאת חושבת לכשות שלום עם חיות האדם האלו אנחנו מקבלים חרא הם מקבלים מחבלים לממש את מזימות מלאות הדם שלהם ועוד שטחים שהם יכולים להיות קרובים יותר לשגר טילים לעברנו אז למה? למה שנרצה בשלום אם זה לא הדדי? למה שנרצה בשלום אם חיות האדם האלו ממשיכים לרצוח תינוקות שלא ידעו טעם חטא?
אני איתך!

01/07/2014 00:14

לנסות*

01/07/2014 00:16

השיר כתוב די גרוע. המסר חזק והרעיון של הכתיבה מצד אחד המתים מזעזע (בקטע טוב).
אני במצב רוח רע בגלל החדשות אז אין לי כוח לפרט על הבעיות בטקסט. רק הערה אחת- השם של השיר ממש לא טוב.

אני מאמינה בשלום. אני לא מאמינה בשלום עם ערבים. אני לא מאמינה בטיפשות והתכחשות לעובדות חיות. או במקרה שלנו- מתות.

01/07/2014 00:25

    כן אני יודעת שהכתיבה יצאה ממש גרועה, אני לא במצב של כתיבה ספרותית עכשיו.

    01/07/2014 01:25

    מבינה אותך לגמרי.

    01/07/2014 10:42

אוף אני קראתי עם דמעות בעיניים

06/07/2014 13:14
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך