oliv
זה בסדר אם לא הבנתם חח

שיר מוזר ללא שם ><"

oliv 02/11/2014 734 צפיות 15 תגובות
זה בסדר אם לא הבנתם חח

ראשית תתני לזה להישרף
כי כיסאות העיר, הם קטנים לא?
את הבאת את הסוף ובכל זאת תהפכי
ליפהפייה נשרפת.
עד לכתר.

ואז אני יודע כי, בנקודת שיא תשכבי
ואני אקח את הנפילה
תשכבי ועדיין אבוא
לנקודת השיא שהזמן בנה
תשכבי ליד הדלת.
כי העיר אוכלת, כמו שיר
כמו משחק
70 צעדי גובה.

תתנערי ותשמעי מה אני אומר;
אוטובוס יורה על הגלובוס
בכל שלב שאנו מגיעים אליו.
אך העיר אוכלת, כמו שיר
כמו משחק
והגאווה לא בצל.

תחנה אחרונה תקראי לי מלך
וכך את תהרסי את הגלובוס שלנו
עם כל שינוי שאנחנו מגיעים אליו.
כדי להפסיד דרך אגב,
תשכבי כדי להפסיד.


תגובות (15)

אהבתי..

02/11/2014 17:14

    עאה תודה לך ! ^_^

    02/11/2014 17:27

סורי, לא הבנתי…

02/11/2014 18:29

    אה חח זה בסדר אזהרתי מראש
    'ראשית' מרמז שהוא מספר בעצם דברים שהוא יודע שיבואו. אולי כי זה קרה כבר, או שהוא מתאר משהו שקרה או יקרה.
    היא תיתן לזה להישרף כי העיר "שלהם" לא מספקת, כלומר הכיסאות בעיר: כיסא ראש העיר או מטפורות כאלה "קטנות" לא מסעירות או מספקות בשבילה, היא רוצה שינוי אז היא עוברת מקום. היא מביאה את הסוף בכוונה אבל עדיין תציג את עצמה ה'קורבן' של האירועים. כדי שהיא תרגיש 'מלכה' (כתר) ונוח ולא תיקח את האשמה על הנפילה שלם.
    ואז בנקודת שיא היא תשכב, כלומר תחכה לו, היא תרצה שיבוא, כמו סימן מוסכם, תקרא לו מוכנה, מעין תיכנע ותקרא לעזרתו, לבוא אליה… כמו מעין לשחק אותה שיכורה ולשכב על המדרכה או ליד הבר, זה מזמין אותו לבוא אליה ולעזור, כי היא לא עומדת פיקחת ואין מגננות או מילים שמפרידות. כאילו ככה היא אומרת לו 'זה בסדר בוא' וקוראת לו אליה. מפתה אותו אליה.
    ואז הוא שהרי כבר ניסה לברוח ולבנות לו חיים אחרים הוא ייקח את הנפילה ויבוא, הוא ייקח את הנפילה של החיים שלו ויבוא אליה, אז שרק תחכה ותשכב ליד הדלת והוא יבוא. וכבר אמרנו שהוא יודע שזה מה שיקרה. והיא תעשה את זה כי היא כן תתגעגע לעיר שאוכלת כמו שיר כמו משחק ב70 מטר גובה: כלומר ה'עיר שלהם' (מערכת יחסים) כן מסעירה בעצם, (בעיר שלא כמו בכפר יש המון אנשים הזדמנויות להצליח אבל היא אוכלת אותך מבפנים כי הכול קר בלי נשמה, לא כמו בכפר), העיר אוכלת כמו שיר או משחק: היא אוכלת מחיאות כפיים, כי הרי בעיר יש המון הזדמנויות להצליח והמון אנשים- אז היא רוצה להישאר בעיר להישאר בגובה הזה כדי לאכול את המחיאות כפיים האלה והגאווה.
    ואז הוא יודע שהוא יגיד לה: תתעוררי, אוטובוס יורה על הגלובוס בכל שלב שאנו מגיעים אליו. כלומר, כל תחנה שהם מגיעים אליה (תחנת אוטובוס בעיר\שלב ביחסים), הם מותקפים על ידי עצמם אבל לא רק העיר אלה כל הגלובוס שלהם, לא משנה עד איזה שלב רחוק בקשר הם מגיעים ומתקדמים. כלומר מערכת יחסים הרסנית שהורסת את עצמם ולא רק את הקשר שלהם. אבל שוב, העניין עם העיר רק הפעם עם 'אך' כיוון שבא בא בניגוד לדבריו, הוא מזכיר לעצמו שהעיר אוכלת מחיאות כפיים והגאווה לא בצל.
    ואז הוא יודע ומספר לה, שבתחנה האחרונה כשהיא תעשה ממנו מלך (ולא כמו בהתחלה שכשהרסה את הקשר עשתה מעצמה מלכה) אז הגאווה שלו שכבר לא תהיה בצל תרצה לפרוח ולכן הוא יכנס שוב פעם ל'עיר שלהם'. אז היא תנצח.
    אך הוא מזכיר לה שכל שלב שהם יגיעו אליו היא תהרוס את הגלובוס כלומר את עצמם. וכך הוא רומז שהיא לא ניצחה היא הפסידה. הוא כנראה כבר אחרי השלב שבו היא זרקה אותו והוא אומר לה "דרך אגב, תשכבי בשביל להפסיד" כי ברגע שהיא תעשה את זה וכביכול תנצח ותפתה אותו אליה היא תפסיד את עצמה. והוא יפסיד את עצמו. היא שוכחת שהוא לא האויב שלה ואין לה מה לנסות לנצח אותו, הוא כבר שלה אין לה מה לנצח. בניצחון שלה אותו היא בעצם מפסידה את החיים.

    03/11/2014 02:37

יפהה מאודד ממש אהבתי תמשיכי ליכתוב שירים יפים ומרגשים כמו זה

03/11/2014 17:03

    חחח תודה וסליחה על החפירה חח

    03/11/2014 17:52

את יודעת שאני אוהבת אותך ואת הכתיבה שלך :)

04/11/2014 00:45

    אוייי חח לעזאזל את חמודה <3
    אגב ראיתי שסרטן אדום הגיע לבחירת העורכים, אמרתי לך שזה סיפור מדהים (:
    שמחה שאהבת (:

    04/11/2014 02:06

הגעתי למסקנה שאני ממש אוהבת את הכתיבה שלך.

04/11/2014 16:37

    אומייגד תודה רבה לך :") זה מחמיא לי ממש אין לל מושג כמה כיף לי לשמוע את זה!

    04/11/2014 17:40

אז ככה- בהתחלה קראתי את השיר וכמובן לא הבנתי הרבה ממנו. אחר כך קראתי את ההסבר שלך בתגובות והדברים התחילו להסתדא קצת. אני חושבת שהרעיון יפה וגם הכתיבה טובה אבל לדעתי את מתאמצת יותר מדי במטאפורות שלך. מטאפורה היא קישוט ואת הפכת אותה לעיקר של השיר. היו דימויים שלא נראו לי מתאימים ומילים שלא השתלבו במשלב הלשוני הבינוני יחסית של השיר (למשל: גלובוס).

אני חושבת שיש לשיר הזה (ולך) הרבה פוטנציאל עם רק תעבדי ותשפצי אותו קצת.
כל הכבוד! מקווה שעזרתי..:)

06/11/2014 18:03

    אני מסכימה איתה ^

    06/11/2014 18:10

    חחחח אני מבינה(: תראי, זה נכון. ספציפי בשיר הזה זה מה שחשבתי שמייחד אותו. זה באמת עניין של טעם ודבר די מוזר לעשות אני מודה ולגמריי מובן לי הדעה שלך ואני יכולה להתחבר אליה.
    אני ממש שמחה שהגבת ונתת לע מהזמן שלך כי אני מעריכה את הדעה שלךאבל האמת היא שהתכוונתי לסיפור בחרוזים מעל חחח

    06/11/2014 18:32

    שמחתי לקרוא! ואופסס אני ישתדל לקרוא גם אותו יותר מאוחר אני פשוט חייבת ללכת…

    06/11/2014 18:37

חחחח אה זה בסדר!! (: בטעות שלחתי לך גם בפרסום שלך כי לא ידעתי אם תכנסי לראות. ביי (: 3>

06/11/2014 18:39
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך