מרוגז קלות
שיר שכתבתי לכבוד יום ההולדת של חבר טוב שלי, שהוא ציניקן ידוע. על השיר הוא הגיב בציטוט הבא מתוך ספר יחזקאל: "ארור אתה אלוהים, שלא מותתני ברחם אם". תהנו.

שיר הלל למשקפיים השחורים

מרוגז קלות 21/05/2014 817 צפיות 10 תגובות
שיר שכתבתי לכבוד יום ההולדת של חבר טוב שלי, שהוא ציניקן ידוע. על השיר הוא הגיב בציטוט הבא מתוך ספר יחזקאל: "ארור אתה אלוהים, שלא מותתני ברחם אם". תהנו.

הציניקנים חיים טוב יותר,
ופסימיסטים לא מתאכזבים,
כי אין תוצאות גרועות יותר,
מאלו שאליהן מצפים.

נקמה היא תחושה מתוקה,
ושנאה לא תמיד שורפת,
לפעמים היא כמו צינה,
שמגוש קרח נודפת.

אז נשיר שיר הלל למשקפיים השחורים,
שדרכם החכמים את העולם רואים,
כי אין תחושה יותר נוראה,
מלהיות תקוע בתוך המחראה.


תגובות (10)

אהבתי :)
איזה גישה אופטימית לחיים ;)

21/05/2014 13:08

אני אוהבת את הדרך הפסימית.
גודל הציפיות כגודל הכריות [אכזבות].
שמתי לב שאתה מקפיד על הביקורות שלך, כלומר אתה מקפיד לכתוב לפי ההערות שלך ולפעמים אני חושבת אם מישהו מבקר אותך או שאתה פשוט שואף לשלמות.

21/05/2014 13:43

טוב, אהבתי.
למה? (אני יודעת שאתה שונא ביקורות קצרות)
1. אני לא אתיימר להיות מבינה במשקלים או בחריזה טובה, אבל ממה שעיני הלא מנוסות רואות, השיר כתוב טוב מבחינת אלו.
2. המסר- הו, המסר.
אני מאמינה גדולה בפסימיות, ואני מסכימה לגמרי עם המסר שהעברת (אלא אם כן כתבת אותו בציניות, מה שלא נראה לי, אבל ליתר ביטחון)
3. האמת שאין לי כל כך עוד מה להגיד, אני מניחה שאני יכולה להגיד יישר כוח, אבל אז אני ארגיש כמו מורה לכיתה א'.
נ.ב- אהבתי את התגובה של החבר, אני אאמץ את הפסוק הזה.

21/05/2014 14:46

וואוו זה פשוט כל כך יפה
כל כך מזדהה עם המשפט של חבר שלך, ומוסיפה: "טוב יום המוות מיום היוולדו"
באמת יפה ומדהים

04/09/2014 21:03

    את מזדהה עם המשפט של ידידי הציניקן בגלל שקראת את הסיפור?

    04/09/2014 21:13

    כן, אבל לא רק, אני באה מאוהבת במשפט הזה מהבית. וגם אהבתי את השיר מאוד, בעיקר את: "כי אין תוצאות גרועות יותר מאלה שאליהן"

    04/09/2014 21:15

    אני אסביר לך את ההומור המסובך שלי:
    למה שאמרתי אפשר להתייחס בשתי צורות – או שהזדהית בגלל שהסיפור היה ממש מדכא, או שהזדהית בגלל שהוא היה גרוע.

    04/09/2014 21:34

חחח ההומור נוטף

28/09/2014 19:41

וואו, אני מבינה שאת אופטימי בקטע הזה אה?

28/09/2014 21:42

מוזר לשמוע על חברים שמצטטים את התנ"ך, אבל יהיו חברייך כשיהיו..
אני מעריץ גדול של משקפיים יכולותיהם והסימבוליזם שלהם, מלבד העובדה שכבר תקופה אין לי ואני מיוסר מאוד, במיוחד בתור בן אדם עם עיניים בהירות.
לגבי השיר, האופטימיות שלך מורגשת וזה כיף ונחמד והכול טוב כמו שהוא דיכאוני והכול חרא ושנאה קרה ונקמה קפואה ושאר ירקות, זה תמיד נכון.
אני הזדהיתי עם השיר על שתי צורותיו, גם מדכא וגם גרוע.
אבל הציטוט והמשקפיים והדרך שבה אתה הופך הכול על פיו, זה מה שהופך את זה לטוב..נראה לי.

11/12/2014 16:54
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך