אינטלקטואל חביב
יש לי לחן אבל בלי הלחן השיר נשמע מונוטוני לחלוטין. אני לא מת על השיר הזה, בעיקר בגלל שהוא מעיד על מצב המוח שלי בימים אלו שמתרכז בעיקר בנושאים של פיזיקה עמוקה.

שיר חסר מסר

אינטלקטואל חביב 30/10/2013 1382 צפיות 32 תגובות
יש לי לחן אבל בלי הלחן השיר נשמע מונוטוני לחלוטין. אני לא מת על השיר הזה, בעיקר בגלל שהוא מעיד על מצב המוח שלי בימים אלו שמתרכז בעיקר בנושאים של פיזיקה עמוקה.

שיר קצר וחביב, נטול כל נראטיב, אך מעט חסרה שורת מחץ,

מה עליי לעשות, כי עלי כמו כסות נח חסם הכתיבה רב הלחץ.

השיר חסר כל מסר, אני צורח בייאוש, דופק על המקלדת ויוצא לי מין קשקוש.

ואז מבריק במוחי איזה סוג של רעיון, לכתוב על חסם הכתיבה עצמו, להפריח את השיממון.

שיר קצר וחביב, נטול כל נראטיב, אך מעט חסרה שורת מחץ,

מה עליי לעשות, כי עלי כמו כסות נח חסם הכתיבה רב הלחץ.


תגובות (32)

וואו ממש יפה אני אהבתי!
הכתב פשוט מההמםם

30/10/2013 06:51

אינטלקטואל חביב,
ובשפה קולחת, אותי אתה ממשיך להותיר בהתרגשות קלה צווחת.
קירעון בין ייאוש עמוק שאותך מדרדר, ובין שיממון חסר פואנטה שאותך מטרטר.
אולי בעיניך הכתיבה אינה מושלמת, אך בעיני קורא מבין, היא אף יותר מהולמת (את המצב). למרות, שאולי להבא, הייתי מוסיפה שורה אחת נוספת, שלא רק שאינה מתחרזת, אלא גם משאירה את הקורא עם אותה תחושה שאתה חש (אבל כמובן, לכתיבה, כפי שאתה, ככותב מלומד, יודע, אין חוקים! *כמעט*).

כל הכבוד, ואשמח לקרוא נוספים מכתביך.
Veno

30/10/2013 14:12

אינטלקטואל חביב!
ברצוני להודיע לך על הביקורות שלך,אתה כתבת מעט סיפורים והגבת יותר מדי
אתה צריך לשמור לעצמך את המילים שלך השפה שלך היא שפה נדירה
לכותבי הסיפורים אך אתה צריך להבין שלא תמיד כדי לך להרוס,
קצת כבוד כתבו סיפור התגובות העלו חיוך על הפנים ואתה הופך את החיוך.
זה לא 'הופר',באהבה רבה (או שלא!!!) עדי מאליק

31/10/2013 11:48

עד כמה אתה באמת מבין בפיזיקה? כלומר, גם אני יכול להרצות לך על מרחב-זמן, דואליות גל-חלקיק, הים של דיראק, או על כול נושא אחר שאפשר למצוא בכתבי מדע פופולרי. אתה מצד שני טוען שאתה "עוסק" בדברים, מה זה אומר בדיוק? שאתה פיזיקאי במקצועך? אשמח אם תואיל להבהיר.

31/10/2013 17:53

אכן שיר חביב ביותר…
חבל שאתה מפרסם כאן כל כך מעט. אני אישית מעוד נהנית מכתיבתך המשובחת
ושפתך היפה.
בכבוד רב (ומעט קנאה) טדי ריבר

01/11/2013 02:40

אני אטרח להגיב רק על השאלה של דניאל (כן, קראתי את כל הפרופיל שלך): לא. אני לא פיזיקאי במקצועי, אם כי אני רק מבין עניין (ומעריץ מושבע של סטיבן הוקינג וקולו הרובוטי הערב לאוזן). למעשה, אם לא זייפת את הפרופיל שלך אז אני צעיר ממך בהרבה. אומנם התוכניות שלי לחיים כוללות תואר ראשון בפיזיקה בכיתה י' ודוקטורט בפיזיקה תיאורטית (עם התמקדות בתורת הקוואנטים) אי שם בעתיד (תלוי כמה זמן ייקח התואר הראשון, וזה יכול לקחת בין שלוש שנים לשנה וחצי, פלוס זמן התואר השני) , אבל חוץ מזה עד היום נאלצתי ללקט פירורי ידע מכל מקור ידע שנקרה על דרכי, כגון קורסי קיץ, כתבי מדע פופולרי אחדים, דברים שקראתי אי שם בזמן חיטוט באינטרנט ואפילו בנבירה בפח הזבל שנקרא "עיניים" (כשהייתי בן שמונה). אין לי הרבה הבנה בפיזיקה אבל בעיקר בגלל שעד היום פשוט לא יכולתי ללמוד פיזיקה. היום בקושי יש לי לימודי פיזיקה מסכנים בימי שישי, וגם שם מתעקשים ללמד אותנו על חוקי ניוטון (שלמדתי לפני שנים). אז שוב, לא. אבל אם אני אי פעם אצליח למצוא לימודי פיזיקה סדירים ברמה גבוהה, תהיה בטוח שאני אהיה שם.
בכבוד רב, אינטלקטואל חביב.

01/11/2013 09:58

כתיבה מדהימה!!!
מדרגת 5!!!

01/11/2013 10:44

בהצלחה עם זה…

02/11/2013 10:10

נ.ב. אתה באמת לא טורח להגיב הרבה… כלומר, אני אפילו לא יודע אם ראית תגובה שכתבתי או לא, אתה לא עונה.

02/11/2013 14:27

כרגע חזרתי, מצטער. אני פשוט סובל מהגבלת שעות צפייה. אבל תודה בכל אופן.

03/11/2013 12:05

מה?! בן כמה אתה? (אם לא אכפת לך/אסור לך לגלות.)

03/11/2013 14:00

קראתי את השיר בגלל מה שכתבת לי..
האמת, אני לא ממש מתחרטת, כי השיר מצוין, ומתאר במדויק את כל מה שאני מרגישה בנוגע לכתיבת סיפורים בהמשכים. מעבר לכך, יש לך כתיבה קולחת והיה נחמד לקרוא. מקווה שגם לך יעבור חסם הכתיבה הזה.

06/11/2013 08:50

אני מזדהה אתך

06/11/2013 09:05

יש מצב אתה כותב גם סיפור בהמשכים?
(הכתיבה שלך מדהימה ומסקרנת- הייתי רוצה לראות אותה מתבטאת גם בסיפור בהמשכים P:)

10/11/2013 11:17

אני מוכן לכתוב סיפור בהמשכים, אבל בשום אופן לא בפרקים. שאלה בדיונית והקיבורג מתרחשים באותו העולם, אבל האמת שהתכוונתי להוסיף המשך לקיבורג, אם כי הוא יהיה מחוכם יותר. אני שואף בעתיד להיות האסימוב של הדור הזה.

10/11/2013 11:26

כלומר, סיפור בחלקים?
(אגב, ככל הנראה אראה טיפשה בעיניך כאשאל זאת, אבל מה זה אסימוב?)
מלבד זאת- היום סיימתי במצוינות את העבודה על מחבר הספר "אליס בארץ הפלאות", לואיס קרול ונתקלתי בעובדה שהוא היה חובב איגיון (בכוונה עם א'). סתם, בשביל הידע האישי, ארצה לשאול האם איגיון הוא באמת כל כך חכם וחשוב, או שמא או סתם מיותר? (כלומר, האם הוא באמת יכול לתרום לאנושות?)
וסליחה שאני מטרידה אותך בהרהורים שלי.

10/11/2013 11:32

אוה, לא, זה בסדר גמור. טוב, דבר ראשון, אייזיק אסימוב הוא סופר המד"ב הנערץ ביותר אי פעם (על פי רוב), והוא משמש מודל נפלא לחיקוי לכל סופר מד"ב מודרני. דבר שני, אני גאה בך על סיומך במצוינות. דבר שלישי, תלוי את מי תשאלי. זאת אומרת, אני מדען קר וחסר רגשות, ואני חושב שספרות צריכה להיות חד משמעית ובפירוש מהנה. זה לא אומר כמובן שאני לא מעריך ספרות פרוזה, אבל אני אחד הבודדים שמעדיפים לראות את הסיפור כמו שהוא ולא לחפש משמעויות נסתרות. אז בתשובה לשאלתך, לדעתי לא, האיגיון הוא לחלוטין חסר תועלת ומיותר ואין לו כל שימוש פרט לכך שהוא משעשע קלות. עדיף כבר לכתוב קטעי שירה ווגונית (שאני שוקל לפרסם, אגב). לפחות אתה יודע למה זה כל כך מוזר.

10/11/2013 12:33

אייזיק אסימוב הוא המנסח של שלושת חוקי הרובוטים (ומאוחר יותר חוק האפס) ואתה לעולם לא תשתווה אליו. ושירה אנושית גרועה משירה ווגונית. למעשה, היא הגרועה ביותר ביקום הידוע והושמדה יחד עם כדור הארץ (רגע, מה?)

10/11/2013 13:19

נו? בבקשה פואנטה. חוץ מזה, לא יכול להיות שהשירה האנושית גרועה יותר מהשירה הווגונית פשוט בגלל שבשירה האנושית אין כל יכולת להעביר את מחשבות המחבר בעוד שלווגונים יש את האמצעים לכך.

10/11/2013 13:38

אבל המדריך מציין במפורש שהשירה האנושית היא הגרועה ביקום הידועה.

10/11/2013 13:40

הידוע*

10/11/2013 13:41

אי יודע, אבל פשוט אין לו את האפשרות להתחרות בשירות הנוראות האחרות.

10/11/2013 13:43

כלומר, אתה מסכים שהשירה האנושית היא גרועה יותר, רק אומר, שאי אפשר לחוש באיכות הירודה שלה כי האמצעים חסרים. נכון?

10/11/2013 13:52

דרך אגב, אתה כותב הרבה שאתה מדען קר וחסר רגשות, אני מבין שהגדרת המילה "מדען" היא בעינייך: אדם הדוגל במדע ולא בהכרח מתעסק בו. אחרת, אבקש אותך לשנות את ניסוח דבריך ל"מתיימר להיות מדען, אך עדיין קר וחסר רגשות כאילו הייתי ממש כזה".
אני לא רוצה להעליב אותך בכתיבת הדברים האלו, אך היומרנות וההתנשאות שלך פשוט מעוררות בי את החשק להושיב אותך על מקומך. כלומר, אתה טוען שאתה מדען המתעסק בפיזיקה עמוקה ושאתה שואף להיות אסימוב הבא, כאשר במציאות אתה רק ילד (אומנם מחונן במידה די יוצאת דופן כפי הנראה.) שיודע מעט מושגים בפיזיקה וכותב בצורה סבירה. אנא אל תיקח את זה בתור עלבון, ובמקרה שכן נעלבת, אני מתנצל בשם המציאות, שוב. הנקודה שלי היא שאין האדם נמדד לפי מה שבכוחו לעשות, אלא לפי מה שהוא עושה בפועל. אתה בעל פוטנציאל, זה נכון, אבל לא השגת אותו בכוחות עצמך, הוא רק תוצר הסביבה, אז אל לך להתגאות אלא במעשי ידייך, שכרגע מסתכמים בשום כלום פחות או יותר.

10/11/2013 15:41

תראה, יש לי עכשיו שתי אפשרויות והן כאלו:
1. למחוץ את הטיעון שלך כמו חרק, ולאבד את זמני על וויכוח חסר תוחלת, שבו כרגיל אני אנצח בסוף.
2. להעמיד אותך על כמה מטעויותיך הקטנות.
אני אבחר באפשרות השניה:
א. אומרים להעמיד אותך במקומך ולא להושיב אותך במקומך.
ב. אם קיימת אנרגיה פוטנציאלית, אני לא רואה למה לא קיימת אינטיליגנציה פוטנציאלית. שלא לדבר על זה שאינטיליגנציה פוטנציאלית היא מוחשית יותר מאנרגיה פוטנציאלית (אם אי פעם היו מסוגלים להמציא הינע המבוססעל אנרגיה פוטנציאלית הוא לא היה שמיש למסעות בחלל. בלי קשר לכלום).
ג. אם ההתנשאות שלי לא מכוונת כלפיך, בבקשה אל תתלונן. אני דוגל באמירת אמת כשהיא אפשרות.
ד. בעניין השירה הווגונית, קלטת את זה כמו שצריך. היית חד בערב הקודם.
ה. בעניין הגדרת המילה מדען, אם את רוצה לשנות את זה אז אפשר משכיל. זה גם מספיק לי (כי אני אתחיל ללמוד לתואר רק בעוד שנתיים).
ו. המילה ילד לא מתארת אותי כמו שצריך, גם על פי ההתנהגות וגם על פי ההגדרה המילונית. שאריות ההתנהגות הילדותית נטשו אותי בגיל ארבע, ורק לאחרונה חגגתי בר מצווה (שבה, אגב, הרציתי על תורת היחסות מול כיתה שלמה במסגרת החגיגה. היה נחמד). אל תטרח לאחל לי מזל טוב.

11/11/2013 07:11

אני כן אטרח D:
מזל טוב!
מפתיע אותי הגיל שלך, כי אתה גאון ומדבר כמו מבוגר.

11/11/2013 07:13

אני מודה לך.

11/11/2013 07:19

שיהיה… אתה יכול אם אתה רוצה להמשיך להתנשא ולהשתחצן. אני מתנצל מראש בשם המציאות על היחס לו תזכה בשל כך.
נ.ב. כשכתבתי את הדברים אתמול, היה מאוחר והריכוז שלי היה די נמוך ביותר.

11/11/2013 08:45

אתם יועים, שמתי ל שרוב התגובות על הסיפור הזה שלי נובעות פשוט מהוויכוח הקטן שהיה לי עם דניאל. למה שאנשים אחרים לא ייטרחו ויגיבו?

12/11/2013 12:38

כן, תטרחו ותגיבו!

13/11/2013 11:54

אני טורחת ומגיבה! אם אוכל לשאול שאלה, מהיכן מגיעה השפה הגבוהה הזו? אין הרבה ילדים שמתבטאים כך בכתיבה שלהם, למרות שקוראים ספרים רבים. הכתיבה שלך מסקרנת אותי, בהתחשב בגילך הצעיר (כך הבנתי).

14/11/2013 06:41

טוב, יש ילדים שקוראים הרבה ספרים. אצלי החיים שלי הם בספרים. חוץ מזה, עד היום הוכחתי שאני יכול לגרד כל פיסת ידע מכל מקור אפשרי אז מילים ושפה הן לא הבעיה הגדולה שלי. תודה בכל אופן.

14/11/2013 07:04
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך