רפי דנן
הייתי מבקש לקרוא את השיר הזה כמה וכמה פעמים. קריאה אחת בלבד היא פספוס. טמונים כאן פנינים לשוניים שחשובים לי.

שיר שורט

רפי דנן 03/01/2017 701 צפיות 7 תגובות
הייתי מבקש לקרוא את השיר הזה כמה וכמה פעמים. קריאה אחת בלבד היא פספוס. טמונים כאן פנינים לשוניים שחשובים לי.

ביום חתונתה
לבשתי שחורים
ענדתי עדיים של עצב סגולים,
יצאתי לרחוב ובכיתי ברוח
בכייה נטולת קוקאין.

אספתי חתול אשפתות ארוך שפם
וכיניתי אותו בשם נטול חיבה.
כיניתיו כך שתמיד יזכירני שאספתי אותו
בליל חתונתה יימח שמו.

ביום
שבו מת החתול
אספתי אותו בידיי וחפרתי לו בור בגינה.
לאמור-
כל שקשר אותי אל החתול המסכן
טמון בגינה.
___________


תגובות (7)

וואו. זה מדהים. מדהים. מדהים.

03/01/2017 12:48

    תודה רבה. וואוו לא פחות.

    03/01/2017 13:48

אהבתי, שיר שורט שמזכיר בו חתול ושריטה מסוג אחר.. מהמם

03/01/2017 16:16

    תודה גדולה gv השיר הזה הוא מיוחד עבורי. אני שומר אותו קרוב לחזה.

    03/01/2017 17:29

יפה מאד. הכל.
יכולות להיות פה אינספור פרשנויות. ניסיתי לקרוא שוב ושוב כפי שאמרת ולנסות למצוא את הפנינים. הנה:
1. בכיתי ברוח – יכול להיות שהבכי נעלם, או חלף, או שלא נחשב יותר. כמו 'חלף עם הרוח'. אבל "ב"? הממ…
2. בכייה נטולת קוקאין – או שהיא הייתה אמיתית, או מיואשת וחשופה. ביטוי מעניין.
3. שם נטול חיבה… את זה אהבתי. כי אומרים "שם חיבה", ופה זה אפילו יותר מ"בלי", אלא "נטול"! חסר כל חיבה, חסר כל טוב. קשה.
4. יזכירני ויימח שמו – יש פה סתירה. הרי הוא רוצה שהחתול יזכיר אבל גם שיימח שמו, כלומר לא ייזכר. רגשות סותרים.
5. טמון בגינה – גם אהבתי. אין לי הסבר -_-
אני לא חושבת שקלעתי, אבל היה נחמד לנסות.

03/01/2017 17:36

טובבב… אז ככה. קודם כל ישבתי והתמוגגתי מהפרשנות שלך כי זה תמיד שופך אור על דברים שאני לא ראיתי. האמת לאמיתה, הכל כאן יכול וצריך להיאמר פעמיים-שלוש בראש כדי להיחקק, זה הכלל הראשון. לגבי הבכייה נטולת הקוקאין, זה עצם העובדה שמגיעים לבכייה או למצב שמביא בכייה ללא צורך בסם כלשהו, זה כשלעצמו מיוחד. לגבי השם נטול החיבה, ולגבי הסתירה בין יזכירני ליימח שמו צדקת בהחלט. הפרשנות שלך ענתה על העניין.
הכי חשוב בעיניי זה דווקא הדבר האחרון: "כל שקשר אותי אל החתול המסכן טמון בגינה". מה שנטמן שם באדמת הגינה, טמון בה ובאשמתה. כי פרשנות נוספת ל 'בגין\\ בגינה' הוא בדבר עצמו, בגללו.

03/01/2017 18:23

יאיי צדקתי חח
וואו איזה כפל משמעות מדהים! איזו חשיבה יצירתית. כל הכבוד!

03/01/2017 18:48
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך