למה כסף?

שירים עשירים 08/08/2016 842 צפיות 13 תגובות

כסף, למה כסף?
למה הוא קיים?
לדעתי צריך לשנות אותו, אחרי הכל, עכשיו כל דבר הוא כסף.

הייתי עם חברה כשהבנתי את זה:
הלכנו ברחוב ודיברנו, אחרי כמה זמן השיחה שלנו השתנתה למשהו על כסף.
המשכנו לדבר ופתאום שמנו לב שכל דבר עולה כסף, עברנו ליד עץ, גם העץ הזה עולה כסף, גם המדרכה שעמדנו עליה עלתה כסף, גם הכביש בשמאלנו, גם הבתים בימיננו…..

לדעתי צריך לשנות את עיניין הכסף, לדעתי פשוט כל בן-אדם צריך לדאוג לעצמו ולמשפחה שלו,
לשרוד בעצמנו.
לצוד בעצמנו, להכין את האוכל בעצמנו, לבנות בתים בעצמנו מעץ שהשגנו בעצמנו ואבן שהשגנו בעצמנו, בלי שום כסף!

אם רוצים משהו מאחרים צריך לתת להם משהו בתמורה, לא כסף!
לדוגמא:
אני נותת לך עוף אם אתה נותן לי צמר.

כסף זה סתם
מושך צרות גם
אני לא מבינה
זאת סתם צרה
למה אנשים נמשכים לזה?
כסף זה סתם מעצבן כזה!


תגובות (13)

בצד כלשהו בלב שלי, אני מסכימה איתך.

08/08/2016 22:44

אני ממש לא מסכימה איתך.
נכון שכסף גורם להרבה בעיות כמו תחרות ושנאה בין אנשים, אבל היתרונות שלו עולים על זה. החיים כמו שאת מציעה דורשים מאמץ פיזי מתמשך. ונוסף על כך, זה מעודד אנוכיות. אם כל אחד ידאג רק לעצמו ולסביבה הקרובה שלו תיווצר תחרות בין אנשים על שדות או על בהמות או כל דבר אחר, זה בדיוק כמו תחרות על כסף.

הבעיות הן באדם עצמו ולא בכסף.
בקיצור – אין על כסף. כי אנחנו עצלניםםם

08/08/2016 22:50

    כן זה נכון…. סחר חליפין זה לא הרעיון הכי טוב בעולם וזה מאוד כמו כסף אבל הבנת את הרעיון הכללי נכון?
    (ואגב על הקטע שאנחנו עצלנים מידי אני יותר התכוונתי שאם נתחיל מההתחלה לכיוון אחר אז זה יכול לעבוד ואז זה אומר שמההתחלה אנשים יהיו רגילים לעבוד קשה ואז הם לא יהיו עצלנים…)

    10/08/2016 06:50

אני גם חושבת שלא צריך כסף אבל אני ממש נגד סחר חליפין. זה כמעט אותו דבר ומשאיר את הבדלי המעמדות המעצבנים.כי אם זה לא למי יש יותר כסף אז זה למי יש יותר כבשים וכו' אני חושבת שכל אחד צריך לתרום עשר שנים מחייו- כל אחד עובד במשך עשר שנים (מגיל עשרים וחמש עד גיל שלושים וחמש פחות או יותר) בלי לקבל משכורת. זו תהייה תרומתו לקהילה והיא בתמורה תספק לו את צרכיו הבסיסיים-בית ואוכל. בנוסף יהיו גם חנויות מותרות אבל הן יהיו חינם- פשוט נכנסים בוחרים חפץ/מאכל /בגד הולכים לדלפק כדי שירשמו שעוד פריט מסויים "נקנה" ופשוט יוצאים. כמו חנות רגילנ רק בלי הקטע של לשלם וכסף. בעצם יוצא שהאנשים משלמים על כל הדברים האלה בעבודה. ואין אדם שלא עובד. אדם נכה יעבוד בעבודה שלא דורשת מאמץ גופני, אדם עם בעיות שכליות יעבוד בדבר מה שידרוש ממנו כמה שפחות או אולי אף יעזור לו, כל אדם עם מוגבלות בין אם היא שכלית,גופנית או נפשית- יהיה לו מקום לעבוד. וכל שאר האנשים יעברו מבחן שתוצאותיו יראו לאלה עבודות הוא הכי מתאים והוא יבחר מבין האפשרויות את מה שהכי יאהב. ככה שומרים פחות או יותר על דברים רגילים כמו עבודה וחנויות אבל בכל זאת נפטרים מדברים כמו כסף, אבטלה , עוני, ומעמדות. אמרתי את דעתי. A. K. Koren -the sky is blue the stars are shining and the world is round.

09/08/2016 10:25

    התאמת נראה לי שזה רעיון ממש טוב, הרבה יותר טוב מסחר חליפין…

    10/08/2016 06:45

וגנבת לי את הרעיון

09/08/2016 10:26

את טועה לחלוטין.
זה לא כזה פשוט כמו שאת מציגה את זה.
כבר חשבו על השיטה שאמרת, קוראים לזה סחר חליפין, והתעוררו הרבה בעיות בגלל השיטה הזו שפעם השתמשו בה:
1. השיטה מאלצת כל צרכן להפוך גם למוכר או לספק שירות- נגיד שאדם שרוצה מוצר מסוים צריך לא רק למצוא אדם אחר שמחזיק באותו מוצר ומוכן לסחור בו, אלא גם להשיג מוצר שאותו אדם יסכים לקבל תמורת המוצר שיש בידיו (כלומר המוצר שירצה להחליף), או לספק לו שירות נחוץ.
2. היא יוצרת קושי בהתאמת ערך הסחורה המוחלפת. נגיד שיש רועה צאן שמסתובב עם גדי, ומנסה לקנות מ-5 אנשים שונים פירות וירקות. מה הוא יעשה? הוא יצטרך "לחלק את הגדי" ביניהם (מה שיוריד את ערכו)? הוא יחליף אותו תמורת עשרות קילוגרמים של תפוחים, ואז ישתמש בחלק מהתפוחים כדי לאפשר סחר חליפין תמורת עגבניות, מלפפונים, אגסים ותפוזים? זה נורא מסורבל ומעצבן.
3. היא יוצרת גורם שמדכא פיתוח טכנולוגי: ליצרן קל יותר לסחור בהרבה מוצרים פשוטים וזולים מאשר במעט מוצרים מורכבים ויקרים. לדוגמא- נגר יעדיף לבנות מס' גדול של כיסאות שיאפשרו לו סחר חליפין ישיר עם מוכרי המזון השונים, במקום לבנות מריצה או עגלה, שתאלץ אותו לחפש קונה עשיר מספיק, לקבל ממנו מוצרים בתמורה (נגיד סכינים לחיתוך ירקות), ורק אז לסחור בהם תמורת מזון.
בקיצור, מה שאני רוצה להגיד, זה שזה ממש לא כל כך פשוט כמו שאת חושבת. זה יוצר משבר כלכלי ועוד הרבה דברים אחרים.
אנשים שאין להם אף אחד בעולם ושהם לא מספיק מבוגרים כדי לעבוד יגססו ברחובות וימותו. הריי אין להם במה לסחור. חשבת בכלל על זה?
בקיצור אני ממש לא מסכימה איתך, זה נורא מורכב וזה לא פשוט בכלל.
זה מה שיש לי להגיד.

09/08/2016 10:34

    טוב…. מהמצב שאנחנו בו היום זה נכון, אבל אני יותר התכוונתי שאם נתחיל מההתחלה והמצב יתפתח לדרך שונה יותר אז זה די יעבוד אבל זה נכון שסחר חלופין זה לא הדרך הכיטובה לעשות את זה….

    10/08/2016 06:43

ממש לא דיברתי על סחר חליפין. דיברתי על סוג של קהילה. היא דואגת ומספקת לך את כל הצרכים שלך ובתמורה כשאתה מגיע לגיל מספיק מבוגר אתה עובד עשר שנים. זה עולם הרבה יותר טוב

09/08/2016 17:43

התכוונתי למחברת הסיפור,
חחחח

09/08/2016 20:19

אבל גם מה שאמרת היא לא השיטה הכי טובה בעולם…

09/08/2016 20:20

הו. אופס???? אבל זה יותר טוב משיטת הכסף או סחר החליפין????

10/08/2016 00:49

וואו. איך פספסתי את כל הוויכוח הזה… אני מסכימה שיש הרבה חסרונות בכסף, כמו אנשים שאוגרים כסף אך ורק כדי להגיד שיש להם כסף. אבל מצד שני יש מלא חסרונות בסחר חליפין. צריך למצוא פתרון אחר. לא זה ולא זה.
שוב, כמו בקטע הקודם, הרעיון יפה ומקורי אבל חסרה לי טיפה השקעה בכתיבה, יש לי הרגשה שאת מסוגלת ליותר.

13/08/2016 15:13
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך