החרדה

27/10/2016 1063 צפיות 5 תגובות

עוד לפני שהתחיל בכלל לכתוב את הסיפור, הוא כבר פחד שלא יהיה לו איפה לפרסם אותו. הרי בפורום "תמיכה נפשית ביצירה" אף אחד לא יקרא חוץ מהמתנדבים של סה"ר, והם עוד עלולים למחוק אותו כי הוא "טריגרי מדי". בתקנון של אתר "סיפורים" נאסר לקשר לאתרי פורנוגרפיה וגזענות, והחרדה אמרה לו שאסור גם לכתוב את שני הדברים בסיפורים עצמם. לא הייתה שם גם דרך לסמן תוכן "למבוגרים בלבד".
זה לא שהוא רצה לכתוב פורנו. הוא פשוט רצה שבכל פעם שהגיבור ואהובתו נכנסים למיטה, זה יתואר בפירוט. מאז שהיה נער זה עצבן אותו שמדלגים על הסקס בכל פעם מחדש. גם גזענות הוא לא התכוון להביע בסיפור שלו. הרי הוא לא מצדיק את השואה שנעשתה לנו בעולם האמתי, ובוודאי לא מטיף לביצוע שואה לעם אחר. הוא בסך הכול מתאר סיטואציה דמיונית, בעולם מקביל על גבול הפנטזיה, שבה מתרחשת שואה לעם בלתי מציאותי, שזה כנראה מגיע לו.
לא אכפת לו שיגידו שהוא מפלצת, חולה נפש או מילים יפות אחרות. שום דבר לא יהיה גרוע יותר ממה שאמר על עצמו בלילות הארוכים. החרדה היא מלהיות מושתק, מכך שלאף אחד ואף אחת לא תהיה אופציה לקרוא את תוצרי החשיבה שלו. וחשיבה זו הבעיה העיקרית. החשיבה האינסופית על הסיפור מנעה ממנו להקשיב לשיעורים שלמים, וכל כישלון בלימודים במציאות רק הבריח אותו עמוק יותר לתוך הפנטזיה.
אין ברירה, הוא חשב. אני אשאר בגיהינום הפרטי הזה של המחשבות עד שאני אמות. אף אחד לא יקרא את הסיפור שלי. עדיף לוותר.
אי אפשר לכתוב סיפור על נאצים שמפיקים סרטי סנאף.


תגובות (5)

קצת קשה לי להתחבר למה שכתבת משום שאני לא רוצה לכתוב על הנושאים שהזכרת אבל מצד שני, אני גם רואה במה שכתבת את עצמי. הרבה פעמים אני רוצה לכתוב משהו ועולה בי השאלה ״האם מה שאני רוצה לכתוב הוא בסדר?״, אחרי כמה שנים שבהן אני כותבת הבנתי שאין דבר כזה ״בסדר״ ו״לא בסדר״ בכתיבה, יש רק את הדרך של העברת המסר או הנושא בסיפור או השיר. אפשר לכתוב הכל בתנאי שאתה מרגיש שלם עם הטקסט מבחינה מוסרית, אומנותית ורגשית. אתה תמיד יכול לכתוב טקסטים לעצמך בלבד בלי להראות את זה לאחרים אם תרצה בכך…

ברמת העקרון התחברתי למה שאתה מרגיש כי גם אני מרגישה כך לפעמים=)

27/10/2016 12:31

מה הבעיה? יש פה הרבה סיפורים כאלה, פשוט כותבים בכתובת הגבלת גיל כלשהו, או אזהרה על תוכן מיני. יש פה גם אנשים מבוגרים וגם בני נוער. אני מאמינה שבכל מצב יכתבו לך תגובה… כל עוד הסיפור אכן טוב. אני מקווה שהוא שהוא כך. אגב, זה בהחלט מרגיש לא טוב כשמשתיקים אותך… אני שונאת את זה. בהצלחה בהמשך

27/10/2016 19:36

הגיל הממוצע כאן הוא בערך 18… כלומר יש כאן ילדים.
זו לא הפלטפורמה הנכונה לפירסום סיפורים כאלו.
יש לי כל כך הרבה סיפורים שאני לא מעיז לעלות לכאן… סיפורים אירוטיים הוא אחד מהם.
לכן, הם נשארים במגירה.

27/10/2016 22:54

הנושא של העלאת תכנים מיניים בסיפורים הוא מאד רציני, יש החושבים כי הוא חלק חשוב מהסיפור ומוסיף מאד לתוכן. ונכון, יש הרבה מאד קוראים צעירים באתר הזה, חלקם לדעתי צעירים מידי כדי להיחשף לתכנים הללו. לכן אני חושבת שהאתר צריך לספק לסופרים שמכלילים תכנים כאלו בסיפורים שלהם (בין אם זו שפה גסה, תכנים מיניים ואלימות בתיאור מפורט) פלטפורמה. למשל סוג של אייקון שיהיה ניתן לסמן כאזהרה לתכנים בוגרים בסיפורים (נגיד דגל אדום ליד הכותרת שהסופר יכול לבחור אם לשים או לא) במקום לכתוב שהסיפור מכיל תכנים מיניים בכותרת או בתיאור של הסיפור. אני יודעת שיהיו ילדים שיתעלמו מהאזהרה ויחשפו למשהו שהם לא אמורים. אני לא אומרת שצריך למנוע מהם לקרוא את התכנים האלו, אפילו אני נחשפתי לסיפורים בעלי תכנים שלא היו לגילי בזמנו. אבל זה היה השיקול שלי לקרוא אותם, בין אם הייתה אזהרה או לא.
וגם אם הגיל הממוצע הוא כזה שתכנים כאלו לא יפריעו להם מאד, הבחירה צריכה להיות של הקורא. אם הסופר רוצה לכלול דברים כאלו בסיפורים שלו לא צריך למנוע ממנו על בסיס של קוראים צעירים שיכולים לראות בטעות את התוכן, צריך לתת לו את החופש לבטא את עצמו מבלי שיחשוב על ההשלכות.
סליחה על החפירה אבל זה משהו שנורא נוגע לליבי כי אני אחת הסופרות שרוצה להיות יותר מפורטת בסצינות האלו אבל תמיד צריכה לדכא את עצמי כי אני יודעת שיש לי קוראים שלא באמת מזדהים עם הסוג הזה של הכתיבה או צעירים מידי לכך למרות שאני ממש רוצה לכתוב בצורה הזו.
אני מקווה שמנהלי האתר יקחו את זה לתשומת ליבם כי זה באמת מאד חשוב.
ושוב סליחה על החפירה.

28/10/2016 01:21

תודה על כל התגובות. ממה שאני מבין, בשורה התחתונה אין כאן אפשרות לסמן סיפור למבוגרים בלבד, ולכן כדאי שאני אכתוב באתר אחר. הבעיה עם אתרי סיפורים "ארוטיים" היא שהעלילה בהם היא ברמת העלילה של סרט פורנו, ואי אפשר להכניס אליה דברים רציניים כמו שואה בעולם דמיוני. אם אני לא אמצא אתר שהוא גם למבוגרים וגם מאפשר עלילות רציניות, אז ממילא מה שמתגבש מהסיפור עד עכשיו הוא גרסה מצונזרת.

28/10/2016 08:32