mor0
הרגשתי שאני רוצה לשתף אתכם בסיפור מאוד חזק לטעמי ששמעתי בשיעור אתמול במדרשה

הקבלן המת

mor0 20/01/2015 1037 צפיות 3 תגובות
הרגשתי שאני רוצה לשתף אתכם בסיפור מאוד חזק לטעמי ששמעתי בשיעור אתמול במדרשה

יום אחד היה אדם דתי אחד שלצורך העניין נקרא לו שלומי, שלומי עבד בעבודות קבלן, הוא היה אדם ישר מאמין ועובד קשה מאוד לפרנסתו, לשלומי הייתה אישה שאהבה אותו מאוד ודעגה לו תמיד וכמובן היו כמה ילדים, יום אחד הזמינו את שלומי לעבודות באלת הבטיחו לו שבתמורה לעבודת בניין באחד השכונות שם הוא יקבל סכום כסף נהה וגם ישלמו לו על מלון, אבל זה גם כמובן אומר שהוא צריך לצאת מהבית לזמן מה, שלומי התלבד מעט "מדובר בהרבה כסף" הוא חשב לעצמו, אישתו לא אהבה את הרעיון שהוא יסע לכול כך הרבה זמן מה גם שהיא פחדה מהמחשבה שהוא יסע כול כך הרבה זמן ועוד לאלת שזו לא נחשבת עיר של צדיקים בוא נגיד כך, בסופו של דבר שלומי החליט לסועה, במשך שבוע הוא עבד קשה בעבודת הבניין ובלילה היה חוזר למלון ונח, אך יום אחד שלומי חשב לעצמו "רבק! אני נמצא כאן באלת אחת הערים הטובות ביותר, אפשר לעשות פו כול דבר!", אולי הוא יעשה משהו נועז הוא חשב לעצמו, הרי אין סיכוי שאישתו תדע. והוא החליט, לעשות את העברה, רק פעם אחת הוא חשב לעצמו זה לא יהיה כול כך נורא ואיש לא ידע. הוא פתח את הטלפון והתקשר למספר מי תוך איזה דף כול שהו שהוא מצא על אוטו שהוא עבר ליידו פעם, דף הפרסומת הציג במרומז על הצעת שרותים של ליווי כמו שכולם כבר מכירים (עצוב). הוא חייג את המספר ומעט נירגש הוא ביקש אישה מי רשימת השמות שנתנו לו, לאחר שהוא סיים את השיחה הוא מייד ניגש למקלחת להתכתכונן לפגישה, אפילו שזו הייתה נערת ליווי עדיין מי בית הוא תמיד היה רגיל להשקיע בשביל אישה, הוא נכנס למקלחת התלבש יפה, והחל לשטות כמה כוסות של יין, עדיין רעדו ידיו במחשבה שזו הפעם ראשונה שלו עם אישה שהיא לא אישתו. לאחר רבע שעה, נישמעה דפיקה בדלת, שלומי ניגש שהוא כבר מעט מבוסם ורגוע יותר לדלת מוכן לכול מה שאישה הזו תציע לו. הוא פתח את הדלת, ומימול עייניו הוא ראה לא אחרת מאשר ביתו, מופתע עד מאוד הוא שאל אותה מה היא עושה כאן, והיא נידהמת שאלה בהודה מסתכלת בדף שהיה לה ביד, אתה שלומי? אתה השלומי!. הנערה קפאה בהבנה, והאב לקח לו רק עוד רגע כדי להבין, אבל שהוא הבין, הוא פשוט חטף התקף לב במקום ומת.

הסיפור הזה כתוב לא מושקע במיוחד, אבל הכוונה להעביר בוא כמה מסרים, אחד שבסופו של דבר אנחנו נשלם על העברות שלנו, שתיים שאנחנו חייבים! חייבים להסתכל על הילדים שלנו ולשמור עליהם. הילדה אמרה להם שהיא הולכת לעבוד אבל היא לא אמרה במה והם גם לא שאלו, לסתכל על הילדים שלנו זה עוד מוסר הסכל. ודבר נוסף האיש הזה היה אדם טוב שאהב את אישתו ורק לה היה נעמן, יכול להיות שאם הוא לא היה נוסעה כול כך רחוק למקום כול כך פרוץ הוא גם לא היה מתפתה לעשות את הטעות הזו. דבר אחרון, אלוקים נתן לו מכה מידה כנגד מידה הוא רצה לבגוד לפרוץ אז הוא חתף אותה בצורה הכי נורא שיש, יכול להיות שהדברים היו אחרת אם הוא היה עומד בנסיון, ואלוקים היה דועג להרחיק את ביתו מי דברים כאלה. הסיפור הזה נתון לפרנשותכם, אתם יכולים להסכים ואתם יכולים גם לא אתם יכולים להאמין ואתם יכולים גם לא להאמין, הרב במדרשה אמר שמדובר בסיפור איתי, אבל יותר מהסיפור זה מוסר ההסכל שלו, אז תחשבו על זה .


תגובות (3)

אממ.. בגלל שהוא בגד… מגיע לו…. למות?
תגידי לי שזה לא מוסר בעינייך ><
ואולי הוא היה אומלל עם אשתו? אולי אם לא הייתה עבודה לאישה הזו שנגיד היא לא הבת שלו אז הבן שלה היה מת? סיפורים שמחליטים מה רע וטוב ומה נכון ולא נכון מחליאים אותי. במקרה הכי גרוע הוא פשוט איש חלש שנגרר לפיתויים שלא חושב עד הסוף על מעשיו בעל תשוקות מיניות קצת מחליאות. כן הוא בחר לעשות משהו לא בסדר אבל מי אמר שזה מה שמגדיר אותו בכלל ושהוא לא עשה הרבה יותר טוב מזה? אין לסיפור הזה מוסר השכל בעיניי חוץ מאולי העובדה שאנשים הם לא תמיד מה שהם נראים ושלכולם יש סודות טעויות ודברים שהם שומרים בארונות. לומר שהמוסר השכל זה שזה עין תחת עין זו ראיה ילדותית ושטחית בעיניי. בתור סיפור בלישום קשר זה מפתיע ונחמד אבל בבקשה פעם הבאה רווחים בין השורות כדי שיהיה יותר קל לקרוא.
מקווה שאת לא חושבת שאני נוקשה מידי או משהו ומצליחה להעריך את זה שאני מי שאני ולא טורחת להסתיר אף שבב של מחשבה שעוברת לי במוח. כי לזה אנחנו כאן. לאמת הכי טהורה שיש

21/01/2015 19:18

לאוליב
קודם כול את צודקת מאה אחוז כתבתי זווע אבל כבר אמרתי שהסיפור הזה לא מושקע, כתבתי אותו בשעה קצת לחוצה ולא היה לי זמן לכתוב אותו על רמה, למרות זאת פחדתי שאם לא השתף אתכם עכשיו אז לא השתף אתכם בכלל. ודבר נוסף תקראי מה כתבתי בסוף שזה נתון לפרנשותו של כול אחד, אני שמעתי את הסיפור הזה מהרב קצת אחרת מי מה שהצגתי אותו כאן, אבל הרשתי לעצמי להוסיף קצת מאיך שאני רואה דברים. נקודה נוספת, אני לא אמרתי שלדעתי המוסר זה שאלוקים נוקם עיין תחת עיין חס וחלילה, וגם אין לי באמת מושג מה היה טיב יחסיו האמיתי עם אישתו, אבל כן בגידה בעולם שבוא אני חייה זה עניין שהוא מאוד בעייתי, יהרג ו בל יעבור, בעולם של האמונה החרדית בעולם שלי אדם צריך לעדיף למות מאשר לחטו בעריות, או רצח או עבודת אלילים, אלה שלושת היהרג ובל יעבור, ואני מאמנה בכולם בלב שלם, נגיד כמו שכתבתי פעם איכן שהו על סיפור של נערה שסיפרה סיפור על חווית אונס, כמובן שזה לא היה לגמרי אמיתי במצאיות רק חלק מי זה, בכול אופן היא כתבה שם שרק בשביל הבושה היא רוצה למות, ואני הסכמתי איתה ואפילו כתבתי שאילו היו אומרים לי לפני מעשה כזה שיש לי בחירה למות או לעבור את זה אז הייתי בכנות מעדיפה למות, ולו רק בשביל הבושה שהייתה גדולה עבורי כגהינום. נקודה נוספת את כתבת שלא ראית מוסר בסיפור הזה אלה רק שאנחנו יכולים ללמוד על זה שיש אנשים שהם לא לגמרי איך שהם נראים ולכול אחד יכול להיות סודות אפלים ואחרון גם על חולשת האדם. עכשיו אני כבר יודעת שאת אדם רצייונלי שמעדיף לאמין שאדם זה רק בשר וסכל והספה של אורמנים שמבאים לרגש, על כן מי שחונך כהלכה מי שמתוכנת נכון, לא יפול בניסיונות כאלה שלך ניראים טיפשים, ותאמיני לי הניסיון הזה גם מינקודת המבט שלי הוא טיפשי בתור נערה מעולם לא הייתי כמובן מתפטת לעשות דבר כזה גם אילו הייתי חיה שנה באלת והיו מעמידים לפני את הנשים הפרוצות הכי יפות, להפך אני הייתי מקיה מהניצול הזה ובוכה בשביל כול מי שהגיע למצב כזה בניפרד, אבל אני לא גבר ואין לי ניסיונות ויצרים של גבר, לי יש ניסיונות ויצרים אחרים, כן אוליב לאדם יש יצרים לאמונתי ויצרים זה גם חולשות, אנחנו יכולים להיות הכי חכמים, אבל תמיד יהיה משהו שחזק מאתנו מעצם יסודנו כבני אדם אנחנו מוגבלים ובעלי חולשות שעושים טעויות, אבל בתורה יש לזה תרופה וזה תשובה,סליחה,חרטה. מבינה, וחס וחלילה אני לא אומרת שבגלל שהוא לא עמד בניסיון הזה מגיע לו שביתו תהפוך לנערת ליווי, ואו שהוא ימות, אבל מי צד שני בחבשבונות כאלה אין לי בכלל זכות לדעה זה חשבונות שיש לאלוקים עם כול ניברה שלו בניפרד, אני יכולה רק לשמוע סיפורים ולהבין את הבנות שלי על ידי הסכל המוגבל שהוא נתן לי. עוד פעם יש לך את כול הזכות לחלוק עלי, ואני מאה אחוז מכבדת, אבל מה שהצגתי כאן זו עמדתי והאמונות שלי והפרשנויות שלי, שפרשנות זה דבר שמישתנה עם הזמן, יכול להיות שכתבתי את הסיפור הזה הבנתי משהו אחד, אבל אם הקרא אותו עוד שבוע אני הבין משהו עמוק עוד יותר שפיספסתי, מבינה?.

הכדור אוליב העכשיו בידים שלך ואת יכולה לפרש מי דברי מה שאת רוצה, ולהגיב איך שנירא לך או שלא, בכול אופן אני אוהבת אותך תמיד ושמחה תמיד לדבר איתך, זה רווח אישי ואדגר מחכים כול פעם מחדש לקרוא דברים שלך לענות ואז לענות על העניות שלך, בקיצור אשת שיחה מרתקת תודה חסר כמוך היום בעולם

21/01/2015 20:18

    אני מבינה שמרגישים בושה אחרי אונס. אבל אני לא אצדיק את הבושה הזו. אני אגיד לה שזו לא אשמתה. שהיא לא צריכה להרגיש רע. לא שהבושה גם הייתה הורגת אותי כי זה יכול לרמז שזה באמת משהו שצריך להתבייש בו.
    "נקודה נוספת את כתבת שלא ראית מוסר בסיפור הזה אלה רק שאנחנו יכולים ללמוד על זה שיש אנשים שהם לא לגמרי איך שהם נראים ולכול אחד יכול להיות סודות אפלים ואחרון גם על חולשת האדם. עכשיו אני כבר יודעת שאת אדם רצייונלי שמעדיף לאמין שאדם זה רק בשר וסכל והספה של אורמנים שמבאים לרגש, על כן מי שחונך כהלכה מי שמתוכנת נכון, לא יפול בניסיונות כאלה שלך ניראים טיפשים" מה? מי שתוכנת נכון? לא יפול בנסיונות כאלה? מה אנחנו- שחור לבן? כן ולא? טוב ורע? לי אלו נראים ניסיונות טיפשיים? מה שאני באמת חושבת זה שאם מישהו בוגד באשתו זה כנראה כי רע לו ואם רע לו אז אני ממליצה לו להפסיק את הגורם שעושה לו רע, שזו אשתו, לכבד אותה בגירושים, ואז ללכת למקומות שיעשו לו טוב ואולי היא תקבל לרווחתה בעל שישמח במה שיש לו. אני חושבת שכל אדם שרע לו מנסה לברוח מהמצב בו הוא נמצא, יש חלק שעושים זו בצורה מכבדת וחכמה ויש כאלה שלא. אני חושבת שזה די טיפשי להתנהג בצורה לו מכבדת, כי בסופו של יום מרגישים הרבה יותר טוב כשעושים הכול בצורה נעימה. אז בסופו של יום כל מה שיש לי לחשוב עליו זה שהוא לא חשב על הסיטואציה שלו לעומק. אולי הוא באמת היה רק 'סקרן' ואין לו משמעות גדולה לקיום יחסי מין, ואז אני רק מקווה בשבילו שאשתו יודעת עם מי היא התחתנה- אחרת כל אחד מהם התחתן עם האדם הלא נכון.
    "בתורה יש לזה תרופה וזה תשובה,סליחה,חרטה." האמ… לא… סליחה זו לא תשובה בלעדית של התנך, חרטה זו בעיה שנוצרת בלי קשר אליך כשאתה עושה דברים לא טובים שצריך לשחרר וללמוד לחיות איתה וחזרה בתשובה לא אמורה לפצות על שום עוול שעשית, אני מצטערת. לדעתי לפחות, אין שום קשר בין להתפלל ללעשות מעשים רעים.
    גם אני נהנית מהשיחות ואוהבת לדבר אתך. שמחה מאוד על כך שרשמת את זה, זה הדדי.

    21/01/2015 23:27
5 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך