FREEDOM
אולי כדור הארץ הוא כלא אחד גדול ואנחנו פשוט לא מודעים לזה?

כוכב זהוב

FREEDOM 13/06/2014 1969 צפיות 28 תגובות
אולי כדור הארץ הוא כלא אחד גדול ואנחנו פשוט לא מודעים לזה?

כוכב זהוב ראשון הופיע בשמיים, היישר מעל הספסל שבו ישבה ג'וליה. היא הבחינה בעוד שישה כוכבי זהב, הפעם בשם "גולדסטאר" שכלי התחבורה שלהם הוא האדם. הבחור שהחזיק במשקה השיכר התיישב לידה באותו הספסל, באותו מבט מיואש.
"אני יכולה לקבל בקבוק?", היא לא שתתה מעולם, אפילו לא יין באירועים משפחתיים משום שאמה עבדה במשרה גבוהה ביותר ב"אלכוהוליסטים אנונימיים". הפעם ג'וליה הרגישה שונה, היא רק רצתה לברוח.
"כמובן", ענה והעביר לה בקבוק ריק, "לרוויה".
"אני רצינית, זו תקופה מאוד קשה, רק לעכשיו, בבקשה ממך". האדם רק חייך והזיז את בקבוקי המשקה שלו ממנה, "אני התחלתי בדיוק כמוך, ילדה". הוא השתעל מעט ולקח נשימה עמוקה, "הכל התחיל כשפגשתי את אשתי לעתיד. אני הייתי סטודנט לרפואה ומעולם לא הייתה לי חברה, כל מה שעניין את ההורים שלי באותם ימים היה שאני אצליח לשמור על רף ציונים מצוין ואזכה להיות רופא כמותם. לא היו לי באמת תחומי עניין או חברים אמתיים, לעזאזל עם הציונים והקריירה, עמוק בפנים תמיד הרגשתי כמו אפס. ככל שהתבגרתי כך התחושה התחזקה ובמקום למצוא חברים ותחומי עניין, שתיתי. ככה המשיך המעגל של הקריירה והאלכוהול עד ערב אחד באיזה בר, שבאופן אירוני- משהו גם לה קראו בר. היא פשוט באה משום מקום, מסריחה מאלכוהול, קראה לי "חתיך" ונישקה אותי. היא גררה אותי לדירה שלה ושם היא אמרה שהיא על גלולות, מה שהתברר כשגוי מאוחר יותר והיא נכנסה להריון. אני לא הסכמתי לנטוש אותה, הכרתי את ההרגשה מקרוב מדי ובסוף החלטנו להתחתן. התאהבנו. היא הייתה מדהימה, הדבר הטוב ביותר שקרה לי, ויום הולדת בתי היה היום המאושר בחיי. חיינו ביחד המון שנים, עד שגיליתי שהיא בגדה בי. סלחתי לה. ואז היא בגדה שוב. הרגשתי כמו אפס, בדיוק כמו בימי האוניברסיטה, לא יכולתי לזרוק אותה, היא הרי הדבר המדהים ביותר שקרה לי אז הלכתי על התרופה הישנה בשנית: אלכוהול. התמכרתי שוב למשקה השיכר וכשהיא גילתה על כך היא העיפה אותי מהבית בטענה שאני דוגמא רעה לבתנו, ושאני מובטל כבר חודש כי פיטרו אותי מ"כללית" בגלל אותה הסיבה. אפס".
השניים ישבו בשקט וספרו כוכבי זהב, היא מהשמיים והוא מבקבוקיו, "הגיע הזמן שגם אני אספר את סיפורי", האיש הניח את בקבוק השיכר שלו והיה כולו אוזן. "אני יושבת בספסל הזה עכשיו כי אין לי מקום אחר ללכת אליו כרגע. זה כי אני שמנה". התיאור שלה היה כבד מדי, הוא חשב לעצמו, היא בסך הכל צריכה להוריד שבע קילו והיא תהיה בסדר, אבל הוא החליט לא להגיב, פשוט להקשיב וזהו. "תמיד שנאתי את הגוף שלי ולא עשיתי דבר בנידון, תמיד דחיתי את זה לאחר כך, אמרתי שאין לי זמן ואולי בחופש. בכל מקרה החלטתי לנסות להאזין לשירים של להקה מפורסמת, ששרו שוב ושוב על כך שאני יפה בדרך שלי ואני לא יודעת את זה ושטויות אחרות. האזנתי לשיר הזה בלופים. ואז לשירים אחרים, ובלי לשים לב הפכתי למעריצה מטורפת. התחלתי לאסוף פוסטרים וצמידים וחולצות ומה לא, בלי לשים לב יותר מדי כל החדר שלי התמלא בפרצופים שלהם, כל השירים שלהם איבדו כל משמעות בגלל כל הפעמים שהם נשמעו. אמא שלי לא יכלה לסבול את זה, היא אמרה שהם אנשים בדיוק כמונו, לא טפטים לקירות. היא חזרה פעם אחת מפגישה עסקית שנערכה בחו"ל והיא לא יכלה לראות את זה יותר. היא צעקה עליי שאם אני לא אוריד הכל היא תזרוק את זה ופוסטר או שניים זה סביר אבל זה לא הגיוני שתלויים על קירות וארונות שלוש שכבות של פוסטרים. אני לא הסכמתי. כשחזרתי ביום מן הימים מבית הספר הקירות שלי היו ערומים, היא זרקה הכל. מעולם לא כעסתי ככה. צעקתי עלייה דברים שלא הייתי צועקת לאויב הכי נורא שלי, אני אמרתי לה שהיא אמא נוראית, שאלו החיים שלי ושהיא בכלל לא יודעת איך אני מרגישה וקללות אחרות. לקחתי את הדברים שלי והלכתי לחברה שלי, הייתי אצלה שלושה לילות, היום העיפו אותי".
האיש ניסה קשות להחזיק את עצמו שלא להגיב לדבריה אך בסוף הוא נשבר. "את יודעת מה עשית לאמך?! אולי קיצרת לה כמה שנים מהחיים בגלל תאי עצב שהשמדת!".
"אני לא הגבתי על הסיפור שלך. לא שפטתי אותך על הטעויות שלך. הייתי אוזן קשבת לכל דבר, ואתה לא יכולת לשתוק". נאנחה וניסתה להמשיך ולספור כוכבים.
"שיחה טובה יותר מסם, היא גורמת לך להרגיש טוב, היא חינמית ולא גורמת לך לברוח מהמציאות". הוא אמר וגמר עוד בקבוק.
"למה שנרצה לברוח מהמציאות?".
"ובכן, זה בדיוק מה שאני ואת עשינו, את עם הלהקה ואני עם האלכוהול, ניסינו להימנע מהצרות שלנו במקום לפתור אותן, לדחוף אותן לצד. הן לא נעלמות לעולם, וכל פעם הן מחלישות את הסם שלך יותר ויותר. הן צוחקות וגדלות, ובעיקר מכאיבות. הן תמיד מנסות להסתתר בעזרתם של הסמים המכחישים, כי הרי אם אין בעיה אין צורך בפתרון. ואז, כשאתה נותר חסר יכולת בריחה מהמציאות, חשוף ידיים מול הצרות שלך, אתה רואה שזוהי המציאות. אתה גוסס".
עכשיו הם עמדו חשופים מול צרותיהם, הודו בקיומם בקול בפעם הראשונה אולי.
"אף פעם לא למדו אותנו את האמת על ההתמכרויות בבית הספר. הסבירו על הבעיות הבריאותיות בעישון בסמים ובאלכוהול אך לא מעבר. הם לא הכל, אפשר להתמכר להכל. הוא בסך הכל צריך להיות אמצעי המאפשר בריחה מהמציאות, מהאמת שכל כך קשה לנו להודות בה, ואולי, במקום להוציא הכל מחוץ לחוק פשוט צריך להכניס את המציאות לאחורי הסורגים?".
"ואני אומר שאנחנו אחראיים למציאות שלנו, את מי צריך לכלוא אז?", תהה.
"אולי כדור הארץ הוא כלא אחד גדול ואנחנו פשוט לא מודעים לזה", לרגע המחשבה שלה נראתה לה הגיונית למדי.
"ג'וליה! תודה לאל שאת בסדר!", זאת הייתה אמה, "חיפשנו אותך בכל מקום! אני מצטערת, את בוגרת כבר וזו זכותך המלאה לפעול כרצונך, בבקשה תחזרי הביתה". היא בכתה, וג'וליה הצטרפה אליה לחיבוק מרגש. "את לא צריכה להצטער על דבר! את האמא הכי טובה בעולם, תודה לך!".
אמה הפנתה את מבטה וקלטה את הבחור. "דייב? מה אתה עושה כאן בשעה מאוחרת עם הבת שלי?!!".
"את לא תאמיני, הבת שלך ריפאה אותי מאלכוהוליזם", הוא אמר וג'וליה מיהרה להוסיף שבזכותו הקירות שלה יזכו להיות נודיסטים כרגיל. "רק משוגע יכול להרוג משוגע", הוסיפה אמא של ג'וליה ושלושתם הלכו לסעוד ארוחת ערב שבה ג'וליה סירבה לפיצה ודייב סירב ליין.
השניים נפגשו חודשים ספורים לאחר מכן, כשג'וליה שברה את הרגל בחדר כושר ודייב היה זה ששם לה גבס בכללית. הם לא דיברו יותר מדי, דייב רק שאל אם הוא יוכל היות הראשון שיצייר לה על הגבס וכשג'וליה העניקה לו את הכבוד הוא לקח טוש וצייר לה על הגבס כוכב זהוב.


תגובות (28)

זה הסיפור הכי מרגש שקראתי. אחרי שסיימתי לקרוא אותו נשארתי חסרת מילים!!! ;)

13/06/2014 21:38
tayadam1903 .T.

מדהים… פשוט יפה… מה שעצוב… זה שגם בלי הסוף הטוב… זה יכול לקרות…. ואולי במקום ג'וליה יש ילה אחרת שכן שותה, ואז היא מתדררת… עצוב :(

13/06/2014 21:42

יהלום8542 , תגובות כמו שלך עושות לי את החשק להמשיך לכתוב (:
T.A, הרעיון שניסיתי להביע בסיפור הוא שאנחנו מודעים לבעיות שלנו ובמקום לפתור אותם אנחנו משקרים לעצמנו או "בורחים" עד שאין בררה או עד שמשהו מעיר אותנו, וזו תכונה שמאוד מציקה לי בעצמי, אלא שהדמויות הצליחו לצאת ממנה ואני לא.
בכל מקרה, תודה לשתיכן.

13/06/2014 22:06
    tayadam1903 .T.

    אני יודעת… פשוט לרגע חשבתי גם על הקטע עם האלכוהול… כשחושבים על זה… רציתי להגיב גם על זה… כנראה היה לי בלאקאאוט…. אבל אני מצדיעה לך על הדרך חשיבה לך… באמת שריגשת אותי כאן… אני קוראת את זה שוב ואני על סף דמעות… פשוט מקסים.

    13/06/2014 22:23

סיפור מדהים ,ממש אהבתי את התוכן,הרעיון,ואת אופן הכתיבה.בכלל כל הסיפורים שלך ממש יפים…:)

16/06/2014 08:14

    תודה רבה :-) 3>.

    16/06/2014 20:29

ווואוו וואוו וואווו ! פשוט מושלם !
כמו שרשום זה סיפור עם מוסר השכל ממש חזק ומאוד ברור ! אני בטוחה שאין אדם בעולם שלא מבין את המוסר ההשכל . הוא מדבר לכולנו , לכל אחד יש את הדפקה שלו והוא בוחר איך להתמודד איתה בדרכים אחרות , אני למשל אוכלת ציפורניים , ממש משמידה עד היסוד , אחרי שנגמרו לי הציפורניים ומהעור שמסביב עברתי לסיגריות כי עברתי תקופה לא פשוטה . כל אחד בורח לאן שנוח לו ולאן שהוא רואה לנכון , המוטיב עם הכוכב הזהוב מאוד אהוב עלי , כוכב זהוב וגם גולדסטאר , איך לעזאזל חשבת על זה ?? גאוני ! . אין לי תלונות הסיפור ממש ממש נגע לי בלב . את חייבת לפרסם אותו גם במקומות אחרים אני בטוחה שתקבלי על זה המון המון מחמאות כי יש פה רמה מאוד מאוד גבוה של כתיבה ומחשבה עמוקה , כל הכבוד , אהבתי ! .

18/06/2014 03:38

סיפור יפה, אם כי קשה לי להאמין שאדם היה מצליח להקשיב כל כך הרבה זמן לצרות של אחרים. אבל זה סיפור, אז זה לא מציאותי לגמרי :)

19/06/2014 12:41

תודה רבה רבה מור! וואו איזו תגובה!
וגם לך, סטינגריי, איך אני יכולה לשפר אותו לדעתך?

19/06/2014 14:56

מרגשש !!
אני מסכימה עם כל מה שכתוב שם לגמרי.
בהחלט נשארתי ללא מילים.
את מוכשרת מאוד שתדעי!!

19/06/2014 15:09

וואו. זה פשוט מדהים.

19/06/2014 15:52

זה מקסים ומהמם ומרתק ובלה בלה בלה.
ויש לי הערה (לא כתבתי אותה כי קשה לי להעיר על הסיפור הזה.)
בסוף כל ציטוט, שמים סימן פיסוק ולא אחריי. לדוגמא:
"לא."
"אני אוכל להתגבר,"
"אתה תחזור?"
"אתה נורמלי?!"
"אני לא מאמינה, מושלם שלי!"
ועוד כל מיני דוגמאות אקראיות שיעלו לי לראש.

19/06/2014 15:55

אהבתי מאוד! כתיבה מעולה ומעניינת! פשוט כל הכבוד! ♥
דרך אגב, האלכוהוליסט הוא האב של הילדה? או שלא הבנתי נכון?

19/06/2014 22:05

תודה רבה לכולכם 3>.
גל, יש ויש. אני מכירה ספרים שכתובים "ככה", (משחקי הכס) וגם "ככה" (מלך הגנבים).
נוי, הוא לא אבא שלה, הוא סתם בחור.

19/06/2014 23:48

    *גלי
    אב זה פשוט לא נכון, אני מצטערת.
    זו שגיאה דקדוקית.
    תשאלי את אבשלום קור? XP

    22/06/2014 22:50

כן, אבל גם אני חשבתי על זה בהתחלה.
לא אמרתי את זה כהערה לשיפור, כי בסופו של דבר זה סיפור. ובסיפור אפשרי שיהיו דמויות שמקשיבות אחת לשנייה. עובדה אפילו שדייב התפרץ.
זה בסדר :)

19/06/2014 23:57

התחברתי מאוד, אתה כותב נהדר.
אל תפסיק לכתוב…

25/06/2014 02:37

    כמובן שעכשיו אני שמה לב שהכותבת היא בחורה, אז מתנצלת.
    *התגובה היתה בלשון זכר, אך מיועדת לשני המינים ;)

    25/06/2014 02:42

אני לא. ותודה ^__^

25/06/2014 22:22

טוב,
אני אדם פסימי, ולכן אני חוששת שכבר בטעם האישי פספסת אותי. אבל מילא, נניח לעניין, הסיפור כתוב בצורה לא זורמת, הכוונה היא שיש הרגשה של קטיעות כזו.
אני פשוט לא התחברתי לסגנון הכתיבה שלך, אני מבינה את הכוונה שלך, אבל יש לי הרגשה שאת ההתחלה היית יכולה לממש יותר טוב ממה שהיא עכשיו.
בסופו של דבר בסיפור הזה יש בסיס טוב, אבל לדעתי הוא זקוק לשכתוב.
בתודה,
רובי הוגו- נציגת מועדון TSQA, או בשמו העממי- צ'אטרום.

26/06/2014 11:55

    ובכן, תודה על התגובה הבונה,
    יש לי איזה בעיה שאני מרכזת את כל ה"טוב" שבסיפור בסוף,
    אני אשתפר מפעם לפעם…

    26/06/2014 12:47

    שכחת לציין שמוסר ההשכל (או המס, איך שמתחשק לך לקרוא לזה…) תקוע באמצע הסיפור.

    03/07/2014 21:37

מדהים!!!

28/06/2014 02:38

זה נפלא!!!

05/07/2014 11:32

אהבתי מאוד את הסיפור!!

05/07/2014 11:33

סיפור מדהים ומוסר השכל חשוב
אתה כותב מוכשר ביותר ויש לי רק בקשה אחת…
כשתהיה מפורסם אני רוצה חתימה אישית!

10/07/2014 14:13

אלינור ועדן, תודה (:
גל, אני בת תודה ובכיף חחח D:

12/07/2014 21:07

יפה מאוד, כתיבה קלילה וזורמת. אהבתי :) .

13/07/2014 14:03
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך