ברומא התנהג כרומאי

03/11/2017 1369 צפיות אין תגובות
./

ברומא התנהג כרומאי, פעם שמעתי את הביטוי הזה , או המשפט הזה , מעניין מי אמר אותו ראשון.כמו הביטוי השכיח"כל הדרכים מובילות לרומא".
אגא נולד ביפו. יש לו חמישה אחים. אין לו אחיות.
אמא שלו עובדת בסעיף קופת חולים של הכללית. מנקה . כבר הרבה שנים. עוד מאז שהיה ילד.
אבא שלו עדיין עובד. בבנין. הוא רצף. אומרים עליו שהוא מומחה בעבודתו. משפחה רגילה .
אמא שלו קראה לו בילדותו, אגא, על שם אגא חאן, אולי ידבק בו גם העושר והפרסום של הנסיך הערבי. פעם אמרו לה שלאחד מילדיה היא אמורה לקרוא מוחמד . היא ניסתה להתחמק. מספיק שהיא חובשת חיג'אב,פעם קראו לה חנה. כשהכירה את יוסוף , הוא אמר לה שקוראים לו יוסי. הוא נראה נחמד והיה די חמוד.היא גרה בבת ים. יוסוף ביפו.אחרי כמה שבועות של הכרות , הוא סיפר לה שהוא מוסלמי. היא היתה בשוק. אבל זה היה מאוחר מדי . היא נכנסה להריון. זה קרה במפתיע, כמו שכל ההריונות המפתיעים קורים בעולמנו.חנה פחדה לעשות הפלה.ופחדה גם מהוריה. היא ניתקה את הקשר איתם והתאסלמה. השם שנתנו לה , עיישה. והם התחתנו וחיו בעוני עד עצם היום הזה.
אגא , היה שונה. מאז שהיה ילד קטן, הוא נמשך לתל אביב, לעיר הגדולה . לבחורות היפות , הולכות עם שיער גולש וגיינס הדוק, לחיים החופשיים.ואז הוא הלך לבד כשהיה בן שש עשרה למשרד הפנים ושינה את שמו לאגם, בסך הכל אות אחת.זה שם מודרני , גם יוניסקס. את שם המשפחה המקורי הוא השאיר כי לא היה בו קשר כלשהו לעם שממנו בא. והדלתות נפתחו. הוא למד באליאנס. דיבר צרפתית שוטפת, עברית מעולה ממש, שום מבטא לא הסגיר את מוצאו.בגלל שלא דיבר ערבית כמעט, הוא כבר לא זכר אותה , ולא השתמש בה בכלל.
הוא נסע הרבה לחו"ל, את שלוש שנות הצבא , הוא חסך לעצמו. וכשהיה בחברה , תמיד עקף את נושא"איפה שרתת?"
האמת שהוא נראה כמו כל ישראלי ממוצא מזרחי אחר ,אותו שיער שחור מתולתל , עיניים חומות ושיניים לבנות תואמות. היה לו גוף שרירי והוא דאג תמיד לעשות כושר.היתה לו הצלחה עם הבנות. הוא ידע איך למשוך אותן והוא היה גם גם גנטלמן. אף פעם לא גילה , כששאלו למוצאו.תחשבו מה שאתם רוצים …. תימני ? מרוקני?כורדי ?סמנו מה שבא לכם …
ואז הגיעה הילי. שאותה באמת אהב.וגם הילי נדלקה עליו.עד שמישהו גילה לה שהבחור באיזה פורום, סיפר שהוא בעצם מוסלמי . כולם היו בהלם. לא יכול להיות , אין לך בכלל מבטא. ואתה כמונו לבוש מדוגם. גמרת בהצטיינות כלכלה ומינהל עסקים, ראית חו"ל, חזרת, עבדת באינטל,התפטרת והקמת חברה עצמאית עם שותף. איך הצלחת להסתיר את כל זה כל השנים . אתה מתחזה .
הילי היתה בשוק. ההורים שלה , כששמעו היו במשבר . אבא שלה לא ישן לילות והיה חשש כבד לבריאותו. הוא התראיין בכל הרשתות החברתיות ובמדיה . הכאב הרס אותו . הילי נפרדה מאגם.אגם התראעיין גם הוא ואז שלף את הקלף האחרון. אמא שלו , בעצם יהודיה , קראו לה פעם חנה.אבל היא התאסלמה בגלל אבא שלו . עם המשפחה שלה בבת ים היא לא בקשר. הוא אפילו לא מכיר אותם.ארגוני נשים, התערבו והתחננו שהילי תיפרד מאגם, ואכן הם נפרדו.כולם כבר שמחו וראו בזה כאילו שהאהבה לא תמיד מנצחת . השכל הישר כן!
אבל שום דבר אף פעם לא נגמר עד שהוא נגמר .הילי התגעגעה לאגם. הם נפגשו בסתר. אבא של הילי, קיבל התקף לב קשה . הוא בבית חולים . הילי שוב עזבה את אהובה, הפעם כדי לשבת ליד מיטת חוליו של אביה .
הפי אנד אין בסיפור הזה . אגם כנראה יצטרך למצוא לו זיווג אחר .


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך