שינה

Drawing4Life 30/04/2016 610 צפיות אין תגובות

כשאדם ישן, הוא נמצא במצב הכי אמיתי וחשוף שלו. ברגע שנעצמות עיניו והוא לאט לאט שוקע ברפיה של הגוף, בשחרור מוחלט מכל מעמסות היום, הוא נותן לעצמו פשוט להרגע ולהתכנס לתוך מצב של שקט. הוא מוריד את כל המסכות, כל הרצונות להתנהג לפי מה שהחברה מכתיבה לנו, להתאים את עצמו לעולם הזה ופשוט נותן לעצמו כמה שעות של הרפיה.
תמיד כששאלו אותי מה גורם לי להמשך לגבר עניתי שלראות אותו ישן. משהו באמת, בחשיפה, ברוגע, בשקט הזה של השינה, תמיד נגע בי. כשראיתי אדם שאני אוהבת ישן תמיד חשתי במן צמרמורת שכזו, צביטה קטנה בלב. יכולתי לבהות בו במשך שעות.
אתמול ביליתי את הלילה בביתו של גבר. שכבנו מחובקים והלכנו לישון. בעוד שראשי היה מונח על חזהו, שמעתי את נשימותיו את דפיקות הלב שלו, חשתי בריאותיו מתמלאות אויר והתרוקנות בחזרה בעוד שהוא שוקע בשינה עמוקה, עלתה בי מחשבה. האם גם אחרים מוקסמים מאדם ישן כמוני? האם הוא, שגם חש בנשימותי ובטוח כי אני כבר ישנה, מעלה בדעתו את כל מה שאני חושבת עליו?
כשחשב כי אני כבר ישנה הזיז את ראשי מחזהו, שם אותי נשענת על ידו בעוד שידו השניה מחבקת אותי. אני לא יודעת כמה זמן שכבתי שם בעיניים עצומות עד שנרדמתי, אבל לא נרדמתי מהר. כשקמתי חשתי בידו ורגלו עוטפות אותי ומקנות לי תחושה נעימה של חמימות.
קמתי במהלך הלילה כל כך הרבה פעמים, הרגשתי לא בנוח לישון לידו. בהיתי בפרצופו הנינוח, השלו. הוא שכב על הגב בעוד שידו האחת מעל ראשו והשניה מתחת לשמיכה. פרצופו היה מוטה לכיווני. כל גופו היה רפוי, עיניו היו עצומות, פיו היה קצת פתוח ויכולתי לשמוע את נשימותיו. הוא נראה עייף, אך רגוע. אוסף כוחות מחודשים ליום חדש ועמוס שמחכה לו מחר. שוב הצביטה הזאת בלב. רציתי לנשק אותו בעדינות, שפתיו נראו לי פתאום כל כך מושכות.
ליפפתי את רגלי סביבו, הנחתי את ראשי בחזרה על חזהו בעוד שידי על בטנו ועצמתי עיני. ידו עטפה אותי וגרמה לי שוב לתחושת חמימות. שכבתי שם עם עיניים עצומות, והצטרפתי אליו לשקט בזה, לאמת הזאת, לשינה ולחלומות המתוקים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך