א. אנונימית
אני זקוקה לתגובות , טובות וטובות פחות . המון אנשים קוראים את הסיפור אבל לא מגיבים... אני צריכה הערות ועצות לשיפור. כבר העליתי את הסיפור כמה פעמים ולא מעירים... דרך אגב, אני מודעת לזה שחירשים יכולים לשמוע שירים... א. אנונימית

זיכרון קטן , משמעות גדולה

א. אנונימית 13/12/2014 1891 צפיות 21 תגובות
אני זקוקה לתגובות , טובות וטובות פחות . המון אנשים קוראים את הסיפור אבל לא מגיבים... אני צריכה הערות ועצות לשיפור. כבר העליתי את הסיפור כמה פעמים ולא מעירים... דרך אגב, אני מודעת לזה שחירשים יכולים לשמוע שירים... א. אנונימית

יום חורפי, גשום, חשוך בחוץ ורק הירח מאיר. מביטה בחלון שבחדרי וחושבת, 'כמה טובים החיים, כמה כיף לחיות עם אנשים שאוהבים אותך, משפחה וחברים…' אך עצרתי לשנייה את המחשבה ונזכרתי בילד שראיתי, ילד קטן וחמוד בלי הורים, אחים, משפחה… שאלתי את עצמי 'איך קרה הדבר' נזכרתי כמה טוב לי עם המשפחה, ושאלתי 'למה לי יש משפחה ולילד אין' , 'מה הוא עשה שמגיע לו להיות בלי משפחה'. הסתובבתי במעגלים על השטיח שבחדרי בכדי למצוא תשובה, אך לא מצאתי.

כעבור יום, הבטתי בעצמי במראה וחשבתי, 'כמה טובים החיים, כמה כיף לרקוד…' אך עצרתי לשנייה את המחשבה ונזכרתי בנערה על הכיסא גלגלים, שמסתכלת על אנשים הולכים ושנכנסת לחוגי היפ הופ ורואה את הנערות והנערים קופצים ורוקדים… שאלתי את עצמי 'איך קרה הדבר' נזכרתי כמה מאושרת אני כשאני רוקדת, ושאלתי 'למה אני יכולה לרקוד והנערה לא', 'מה היא עשתה שמגיע לה להיות על כיסא גלגלים'. המשכתי לרקוד וניסיתי למצוא תשובה, אך לא מצאתי.

כעבור עוד יום, נעצרתי בשדה עם הבלוק ציור והצבעים וחשבתי, 'כמה טובים החיים, כמה כיף לראות את כל בעלי החיים היפים, את הפרחים הצבעוניים, את האנשים שאוהבים…' אך עצרתי לשנייה את המחשבה ונזכרתי בילדה העיוורת, שלא יכולה לראות את האנשים, היצורים, בעלי החיים והצמחים הצבעוניים… שאלתי את עצמי 'איך קרה הדבר' נזכרתי כמה כיף זה לראות את הפרפרים המיוחדים והצבעוניים, כמה כיף לראות את האנשים שאוהבים ושאלתי 'למה אני יכולה לראות והילדה לא', 'מה היא עשתה שמגיע לה לראות כלום'. התיישבתי והתחלתי לצייר וניסיתי למצוא תשובה, אך לא מצאתי.

כעבור יום נוסף, עצרתי את המוזיקה וחשבתי, 'כמה טובים החיים, כמה כיף לשמוע שירים ולשיר, כמה כיף לשמוע את החברים והמשפחה צוחקים' אך עצרתי לשנייה את המחשבה ונזכרתי באיש החירש שאני רואה כל יום בבוקר, באיש שלא שומע את הקול של משפחתו, שקשה לו להיות מעורב בכל השיחות, שלא יכול לשמוע שירים' שאלתי את עצמי 'איך קרה הדבר' נזכרתי כמה המוזיקה מרגיעה אותי וכמה כיף זה להיות מעורבת בשיחות, ושאלתי 'למה אני יכולה לשמוע והאיש לא', 'מה הוא עשה שמגיע לו להיות חירש'. המשכתי את המוזיקה וניסיתי למצוא תשובה, אך לא מצאתי.

כעבור שבוע, מתחת לשמיכה צמר העבה נזכרתי במחשבות שהתעוררו אצלי בשבוע האחרון, שאלתי את עצמי 'אז… יש לך תשובה' והשבתי לעצמי 'עדיין לא' לאחר מספר שעות אמרתי בקול 'אין תשובה, זה הגורל. הגורל עלול להיות אכזר' באותו יום הבנתי שהחיים לא מושלמים, לכל אחד יש את הבעיות שלו, אך גם הבנתי שהאנשים הללו מאושרים גם אם אין להם משפחה, גם אם הם עיוורים, גם אם הרגליים שלהם לא מתפקדות, גם אם הם חירשים וגם אם החיים לא מושלמים.

למדתי מהם המון, מקווה שכולם יהיו מאושרים כמותם, כי הם אנשים מדהימים ומאושרים יותר מאנשים שלא חסר להם דבר.


תגובות (21)

אני לא מסוגלת להעיר לך על כתיבה כי אני בעצמי לא בטוחה שאני כותבת נכון.. אבל אני יכולה להגיד לך שהתוכן של מה שכתבת ככ יפה ואממ איך להגיד את זה? טהור? תמים?
זה היה פשוט יפייפה
זה ישמע ממש זקן אבל זה מקסים (תחשבו לעומק על המילה מקסים ותבינו שהיא לא מילה כזאת זקנה)
אהבתי ^^

13/12/2014 23:31

    חחח תודה רבה, ומקסים זו מילה לא זקנה (:

    13/12/2014 23:34

    אף אחד לא חושב ש"מקסים" זו מילה זקנה (כך נדמה לי)…

    ובנוגע לקטע, הוא יפיפה, לפי דעתי הכתיבה די טובה אך יש מקום לשיפור.
    המסר מאוד אמתי, כי דווקא אלו שיש להם "הכל" (רגליים, שמיעה, ראייה…) הם לא תמיד מאושרים ומסופקים, אבל מצד שני, אני לא חושבת שאלו שחסר להם משהו (רגליים, שמיעה, ראייה…) הם מאושרים. מסקנתי-אף אחד לא מאושר.

    13/12/2014 23:38

הכל נחמד. אבל החלק האחרון יפהפה

16/12/2014 01:05

    תודה, אם יש לך מקום לשיפור תאמרי לי בבקשה…

    16/12/2014 08:10

ממש יפה האבתי

17/12/2014 19:02

זה ממש מדהים, ואת האמת שזה גם נכון, האנשים שהכי קשה להם בחיים הם דווקא האנשים שמעריכים את הדברים הקטנים והיפים בחיים.
ואני עצובה בלי קשר לכל זה עכשיו אבל משום מה הרגשתי צורך לומר זאת.
את כותבת מושלם!3>

19/12/2014 20:19

יפה. רעיון נחמד.
טוב הכתיבה שלי לא מושלמת, אבל אני כן יכולה להגיד שזה דרוש מעט שיפור.
אבל חוץ מזה טוב מאוד.
(חוץ מזה? :/ מה עובר עליי? לא אמרתי כלום ~_~)

22/12/2014 09:09

    תודה, ואם יש מה לשפר אז אני אשמח שתאמרי לי מה לשפר…

    24/12/2014 17:26

חיבור יפהפה
רק שימי לב לסימני הפיסוק, כדי שהחיבור הבא יהיה עוד יותר יפה:)

15/02/2015 03:50

    תודה רבה רבה…
    אם תאמרי לי איפה טעיתי ואיפה אני צריכה לתקן אני אדע מה לשפר לפעם הבאה…
    תודה שוב (:

    15/02/2015 23:03

מהממם.
אשמח אם תיכנסי לשיר האחרון שלי

15/02/2015 12:00

אני מאוד אהבתי. יש כמה טעויות מקלדת, תעברי עליהם זה סתם פרט שולי ומציק.
אהבתי את החזרתיות ("אך לא מצאתי" "איך קרה הדבר") ואהבתי את הצד התמים בעולם. הלוואי שיכולתי להשאר שם.

19/04/2015 21:57

    תודה, אני אעבור ואתקן. ושוב – תודה רבה!

    19/04/2015 22:41
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך