Mekiabape
אני מקווה שיקראו את זה, באמת מקווה. אני באה בנועם, חלילה לא בכעס, וגם אני לומדת, בכל זאת עדיין קצת לא הכי הרבה מאוהבת בעצמי. מבקשת מכולנו לחשוב טוב על מילים שאנחנו מוצאים מהפה, לפעמים זה יותר אפקטיבי ממה שחשבנו. מוזמנים לשתף בחוויות אישיות, לפרוק, וכו. מוזמנים גם רק לקרוא בלי להגיב. אומנם הפוסט חופר על משקל וכו', אבל מתייחס ומוקדש לכל אדם שלא אוהב את עצמו/נפגע מהסביבה שלו. ????

יא שמנה

Mekiabape 30/05/2016 1316 צפיות 10 תגובות
אני מקווה שיקראו את זה, באמת מקווה. אני באה בנועם, חלילה לא בכעס, וגם אני לומדת, בכל זאת עדיין קצת לא הכי הרבה מאוהבת בעצמי. מבקשת מכולנו לחשוב טוב על מילים שאנחנו מוצאים מהפה, לפעמים זה יותר אפקטיבי ממה שחשבנו. מוזמנים לשתף בחוויות אישיות, לפרוק, וכו. מוזמנים גם רק לקרוא בלי להגיב. אומנם הפוסט חופר על משקל וכו', אבל מתייחס ומוקדש לכל אדם שלא אוהב את עצמו/נפגע מהסביבה שלו. ????

אלך כמה שנים אחרונה, השנים הראשונות שבהם אני זוכרת את עצמי.
מהר מאוד הכרתי את המילה "שמנה". אני זוכרת את דודה שלי ובעלה, יחד איתי, בגיל שנתיים לכל היותר, והוא מקניט אותה ושואל אותי אם גם אני חושבת שהיא שמנה. זה היה מן מופע תאטרלי שחוזר על עצמו שוב ושוב, שבו היא הייתה מביימת סצנת בכי ומחכה שאני אענה "לא".
בתקופה ההיא לא באמת ידעתי למה הוא מתכוון, אבל ידעתי שזה מושג שמבטא משהו שלילי, וכל כך אהבתי אותה שלא ידעתי על מה אני עניתי "לא", העיקר שלא ידבר אליה לא יפה, גם אם הוא דובר אמת.
כמה שנים אחר כך, אח שלי גם התחיל לקרוא לי שמנה. שמנה שמנה שמנה.
לא הפסיק לצבוט אותי, לצחוק עליי, לנפח את הפנים שלו ולחקות אותי אוכלת. לצחוק עליי שאני קטנה ממנו, אבל גדולה ממנו.
מפליא, כבר בגן הגדרתי את עצמי כשמנה מן המניין, מסתכלת על כל הבנות כשיושבים בריכוז, עוברת אחת אחת, בוחנת גם את הילדה הכי מלאה ומרגישה כמו חרא. מרגישה שגם עליה התעלתי, עכשיו אני הילדה הכי שמנה בגן.
בערך בכיתה ד', משהו כזה, כבר היה לי חזה של אישה.
נראתי כמו אישה, הייתי גבוהה יותר מכל המחזור שלי. כבר לא הייתי ילדה, התייחסו אליי כאל בוגרת.
אז מזה בעצם להרגיש ילדה, להיות תמימה כמו ילדה? לא יודעת, אף פעם לא הייתי.
לא הספקתי לעכל את השינוי בגוף שלי ואת המילים המכוערות מהסביבה החיצונית, וכבר קיבלתי מחזור, טיפונת מוקדם מידי (10?).
הכאפה הבאמת כואבת הייתה כשלא האמינו לי כשעניתי מה הגיל שלי, כל כך התביישתי… זה היה לכרסם את עצמי מבפנים בכל פעם שתפסתי גבר פוזל לי לפטמות. בפנים צרחתי שאני רק בת עשר, אבל כלפי חוץ שתקתי, והם הרשו לעצמם לגשש, לבהות או להתחכך בי.
ניסיתי להשטיח לעצמי את החזה בכל דרך אפשרית, אבל כלום לא עזר.
כופפתי את עצמי כל כך כל הזמן כדי לנסות להתחבא, עד היום אני מנסה לתקן את הגב הזה.
לא היה לי באמת איך להתמודד עם זה, פשוט ניסיתי לעודד את עצמי, כתבתי בכל חור אפשרי שאני הכי יפה, בכל העולם כולו, וזה באמת עזר, באמת באמת, אבל רק לתקופה.
הפסקתי עם זה ברגע שפעם אחת אחותי גילתה את זה וגיחכה, שאלה אם אני רצינית שאני כותבת את זה. הבנתי ממנה שאני טיפשה ומכוערת. שמנה, כרגיל.
והנה הופ. טאדאם! לא נותרה לי ברירה, סילקתי ממני כל מילה רעה, לא נתתי לאף אחד לחדור, לטוב ולרע.
כשירדו עליי, משכתי כתפיים. אמרתי לעצמי שזה נכון, אני שמנה, נו ו…? תזדיינו.
זה בסדר. ובעצם… הם סתם מגזימים, אני לא באמת כזאת שמנה.
למרבה ההפתעה, גם זה לא שרד, וכל מיני טריגרים מהסביבה שוב גרמו לי להרגיש לא בסדר.
כשעברתי לחטיבה ופתאום שמעתי בנות רזות שמתלוננות על המשקל שלהן ("אמאלה אני שוקלת 36!!! שמישהו יוריד ממני את הצמיגים האלה. אני פרה!!!"), שמעתי על מה משמין ומה לא, שמעתי את אימא שלי מנסה לגרום לי להבין שכדאי לי לוותר על הביס הבא.
אני אף פעם לא אשכח את הקושי הבן זונה הזה ללכת לחנויות, כי כל כך התביישתי. תמיד היה שם מישהו שגרם לי להרגיש לא טוב עם המראה שלי, שזה מבגר אותי, שזה משמין אותי, שאני מכוערת, שאלוהים אני כבר במחלקת נשים.
מה לא פאקינג אמרו.
כל כך הרבה מידע לא רלוונטי נכנס לי לחיים. פשוט… חבל.
כמובן שזה המשיך וגם בתיכון למדתי להשוות את הגוף שלי לבנות אחרות, ושוב נתתי למוח שלי להתעוות ולחשוב שאני השמנה של בית הספר.
הלוואי שהייתי מה שעשו ממני וכל הסבל הזה היה מוצדק. גרמו לי לשנוא את עצמי רק בגלל שלושה קילו מיותרים, וגם זה בקושי. החברה שלנו כל כך דפוקה, בולעת רק שדופים.
מפליא2, עם השנים ירדתי במשקל, אפילו יותר מידי. לא אפרט למה ואיך (פשוט קניתי לחם של 34 קלוריות ולא של 35. תודו לי אחר כך, נשמות), אבל גם כשירדתי במשקל, זה לא הספיק. עדיין הייתי פגומה, עדיין ידעו לומר לי מילים מגעילות.
אמרו שאני חולת נפש, אמרו שאני מרעיבה את עצמי, שבטח לא אהיה אימא לעולם כי אני אנורקסית. בסדר, אז אמרו.
שוב, מה לא אמרו לי?
אני עכשיו מבינה שלא משנה מה, החברה שלנו כל כך דפוקה שכבר לא משנה מי תהיה, היא אף פעם לא תקבל אותך. יצרנו מודל מושלם, ושכחנו שזה אפילו לא הגיוני לדרוש מעצמנו להיות משהו שלעולם לא נוכל להיות, לא משנה מה וכמה נעשה כדי להצליח.

אני רואה פה כל כך הרבה פוסטים של בנות ששונאות את עצמן בגלל המראה החיצוני שלהן ונמחץ לי הלב.
מספיק לי שאת קוראת את זה, רק כדי לומר לך שאת האוצר היפה שלי ושאני אוהבת אותך. אני לא רוצה להישמע טיפשה פלצנית (נמנעת מזה בזמני הפנוי, יו נואו), אבל אני באמת מתכוונת לזה מכל הלב שלי.
ולא אכפת לי אם היום בבוקר לא הצלחת להיכנס לג׳ינס שאת הכי אוהבת, לא אכפת לי אם את שמה עלייך חמישים גוונים של מייקאפ כדי להסתיר את עצמך, לא אכפת לי כמה פעמים אמרו לך שאת מכוערת – את באמת באמת יפה בשבילי. את מספיקה, את מעל ומעבר.
את רק חושבת שאם תרדי כמה קילוגרמים הכל יהיה קל יותר. זה לא נכון, רק להפך.
זה אף פעם לא מספיק ותמיד יהיו רזות ממך, יפות ממך ומוצלחות ממך, ובטח ובטח שתמיד יהיו את האנשים שידעו להכאיב לך.
ממש קל לחפש איפה את לא בסדר, איפה את צריכה לשנות בעצמך, אבל אם את גבר וקוראת לעצמך אחת שמשיגה את מה שהיא רוצה, נראה אותך אוהבת את עצמך, נראה אותך חזקה. ממש לא נראה אותך הורגת את עצמך בחדר כושר ובוכה שאת עדיין לא שם.
במקום לקרוא כל כתבה על איך יורדים חמש קילו בנשימה תנסי טיפונת להרים לעצמך, עם כמה שזה קשה.
תרגישי יפה.
תהיי גרסא טובה של עצמך, עם מה שיש. אל תנסי להיות יפה כמו איקס וואי זד.
אין כאן מתכונים, אין מדריך, אין שום דבר. זה נטו את, לעבוד עם עצמך ולהאכיל את עצמך בזה שאת מספיק טובה.
אם את פוחדת שאף אחד לא ירצה אותך, אז הגיע הזמן להחטיף לך כאפה ולגרום לך להבין שהגבר שלך (או האישה) יאהב אותך כמו שאת.
מי תרצה גבר שיאהב אותה בגלל איך שהיא נראית (כל אחת, לצערי)? אם הוא רוצה אותך בגלל המראה שלך, זה לא יחזיק מעמד, הוא כנראה אהבל ולא בשבילך.
עוד תראי שיבוא יום ויאהבו אותך באמת, ואת תהי כל עולמם, ואם אני לא מספיק משכנעת, שימי לב שגם האנשים שמעולם לא חשבת שיתחתנו – התחתנו. כל אלה שהגדרנו מכוערים, מצאו את עצמם עם בן/בת זוג בסוף הדרך.
אל תפחדי, הכל יהיה בסדר. הכל יגיע, בזמן שלו. גם כשאת נופלת ולא אוהבת את מה שנראה לך במראה, תזכרי שגוף הוא רק בית. ומה שווה בית ריק?
תכילי את עצמך. רק אז תוכלי באמת לקבל אהבה ותמשכי אהבה, ואני מדברת בתור אחת ששמעה את המשפט הזה בכל פעם שהייתה בזוגיות והתכחשה לו (כי איך יכול להיות שהמשפט הזה נכון אם בסופו של דבר אני נאהבת בעוד שאני שונאת את עצמי? הפלא ופלא, כל קשר שלי בסוף נהרס מאותה הסיבה).
נכון שזה הולך להיות מאבק שאולי לא יגמר, אבל לא מוותרים מראש כי המלאכה מרובה.
לאהוב את עצמך לא עולה כסף, בעוד שלשנוא את עצמך עולה לנו יותר מידי.


תגובות (10)

אני יושבת פה ובוכה.. את מדהימה! פשוט מדהימה!!

30/05/2016 07:51

    תודה, אהובה.
    באמת. ❤

    30/05/2016 23:48

את מדהימההה באמת!! הטקסט שלך היה יפה וגם המסר שלך היה מרגש, במיוחד כשזה בא ממישהי שחוותה משהו כזה.
ואני אגיד לך את זה מהצד השני. אני רזה. יותר מדי. ואני מזדהה איתך מאוד, אני אומנם לא גידלתי עור של פיל אבל הביטחון שלי ברצפה. קראו לי מקל קראו לי שטוחה והרגשתי שזה נכון. את צריכה להיות גאה בעצמך שהתגברת על כל השנאה והעלית את הביטחון שלך, ועוד יותר שאת עוזרת לאחרים.

30/05/2016 13:26

    לא התגברתי, תמיד בתוך זה.
    הלוואי שיפסיקו עם זה, אני באמת מצטערת לשמוע. תהיי חזקה, אל תשימי זין על כאלה שלא שווים אותך.
    תאמיני לי, תמיד אפשר לרדת למטה עם הבטחון, רק אל תתני לזה לקרות. את תעמדי מול כל מי שגורם לך להרגיש לא טוב ותראי לו שהוא פשוט כלום ושום דבר.
    בהצלחה, יקירתי, הלוואי שיהיה לך טוב. ❤

    30/05/2016 23:54

מדהימה!!! מרגשת!! בא לי פשוט לחבק אותך.

30/05/2016 16:05

    איזו מותק :(
    מחבקת חזק.
    ????

    30/05/2016 23:55

יש לי רק דבר אחד להגיד לך- את בן אדם מדהים!! ואני כל כך מקווה שאת רואה היום כמה את יפה, כי אני בטוחה שכן. אני יכולה להגיד לך שאני יודעת שאת יפה גם בלי לראות אותך כי יופי חיצוני זה בולשיט, בסוף כולנו מסיימים מקומטים בתוך בור באדמה, אבל הנפש שלך, האופי שלך, זה מה שישאר אחריך, ומהקטע הזה אפשר להבין שיש לך יופי פנימי מדהים, ובאופן אישי, ממש לא אכפת לי מהיופי החיצוני שלך. אפשר להצתרף לחיבוק הנ״ל?

26/12/2016 00:45

    פעם שנייה השבוע שאני מחייכת בזכותך. תודההההה ????
    את הכי יפיפייה ומקסימה ותודה שוב על התגובות שלך, אני מעריכה ממש.
    חיבוק בגודל היקום.

    28/12/2016 13:16

את באמת באמת משהו. העלית לי באוב ריקושטים של זיכרונות עבר, בילדותי, כשצחקו עליי ילדים אכזריים וקראו לי "עקום" "רגליים בננה" וכדומה, בגלל בעיות אורטופדיות איתן נולדתי וגדלתי ועד היום מלוות אותי. אלה דברים שפוצעים את הנפש ומרסקים את הילד, אבל אלה גם דברים שגורמים לנער ולאיש להתחזק ולהתחסן ולהיות הכי יפים בעיני עצמם. כמו כן, האישה שאיתי היא בנאדם מאוד מאוד שמן והיא סבלה לא מעט בחייה מאותן בעיות שהזכרת. היא גדלה ולמדה לשים זין ענק על כווווולם! כשאני פגשתי אותה נבהלתי(רק מהתמונה), וכשהיא פתחה את הפה התאהבתי נואשות. והיום אני רואה בעיקר בעיקר את הלב שלה ואת האישיות שלה. ו…ישנו בננו שהולך וגדל ונהיה ילד מאוד שמן, וזה קשה כהורים. קשה להתמודד עם ההשמנה, עם החברה ועם כל הנלווה. זהו פן אחר ממה שכתבת כאן. הצד האחר של המטבע. איך ההורים מתמודדים. אין ספק שהסיפור שלך כאן, יקירה, אין ספק שהוא עוזר לי גם כאבא להתמודד ולראות פנים אחרות. את כותבת פשוט נפלא. את בנאדם מקסים. רואים. ליטושט, תודה לך.

08/01/2017 14:13

    קודם כל, תודה רבה רבה רבה. כבוד גדול לקבל תגובה כזאת.
    שמחתי מאוד לשמוע את הסיפור שלך. אני רוצה שתבין שבידיך לשנות חיים. את החיים של הבן שלך.
    כמו שקיבלת את אשתך, על אף המראה החיצוני, כך קבל גם את בנך.
    לצערי הרב, החברה שלנו רעה מידי כלפי אנשים עם עודף משקל, ויכול להיות שהבן שלך יחווה המון פגיעות מהסביבה החיצונית שלו. אני מבקשת ממך, בתור אבא, אל תפנה לו גב. אל תרד עליו, אל תלחץ עליו או תטיף לו על המשקל שלו. תהיה שם בשבילו. הורים זה עוגן, אל תשכח בבקשה. בן אדם יכול להיות עולם ומלואו, אבל אנשים פשוט יסרבו לראות את זה וידרכו עליו, רק בגלל שומן. וזה מזעזע בעיניי.
    שמחתי נורא לשמוע שאתה אדם שחשובה לו יותר הפנימיות ופחות החיצוניות, זה הדבר הכי יפה בעיניי.
    שוב, תודה לך.
    בהצלחה, יקירי ♡.

    10/01/2017 09:21
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך