סיפור קצר לסופ"ש – עבודה בחופש הגדול

04/05/2017 831 צפיות אין תגובות

פעם אחת לפני שבעים שנה בערך , כאן בארץ ישראל הישנה והטובה, באותם הימים כששלטו כאן האנגלים, בקיץ אחד כשאמי היתה עוד ילדה קטנה, הופיע בשכונה שלהם , איש אחד נשוא פנים , שנודע בעושרו הרב. גביר כזה בלשון אותם הימים. והגביר הזה ראה ושמע את עוניים של תושבי השכונה ואת מצוקותיהם . הוא השתדל לעאזור כמיטב יכולתו , למי יותר ומי פחות. אנשים היו פונים אליו עם שלל צרותיהם ובעיותיהם .
ובאותו הקיץ השחון , היו אמי וחברותיה בחופש הגדול, והוא הציע להן לעבוד אצלו. במשרד שלו . ובמה היתה העבודה ? העבודה שהוא נתן לילדות קטנות ? הוא מצא משהו פשוט שכל אחד יכול לעשות ולא דורש מאמץ רב וידע .
היו במשרד הזה ,קופסאות רבות מלאות ניירות תכולים דקיקים, שמשמשים להעתקי המכתבים המודפסים , כמו ששמרו פעם בקלסרים עבים.
ומה עשו הילדות ? הן היו צריכות להפריד בין הדפים הדקיקים שתמיד היו דבוקים אחד לשני והיה גוזל זמן להפריד ביניהם. וכך עשו אמי הילדה הקטנה מכתה ד" בבי"ס ביאליק ושתי חברותיה הטובות טניה ואלגרה.
תוך שהן מפרידות בין הניירות, הן מפטפטות וצוחקות , וחושבות שעוד מעט ישתכרו סכום כסף ויוכלו לקנות פלאפל וגלידה וגם ללכת לקולנוע מוגרבי , לסרט של צ"רלי צ"פלין אולי השמן והרזה,
וסרט ישראלי חדש "גבעה 24 אינה עונה" שעמליה יתומה מאביה ,וכמה חשוב לעודד את רוחה ולתת לה להמשיך בעבודה אולי משהו אחר שלא כלול בניירות .
אחרי הדברים האלה , הגביר קרא לה , וביקש את סליחתה, ושאולי בכל זאת תחזור לעבודה וינסו לדאוג למשהו אחר מתאים.
עמליה לא הסכימה יותר לחזור, העלבון היה צורב ומר.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך