ימים הפכפכים- פרק 1: אנדרה:

15/05/2017 657 צפיות אין תגובות

"מנהיגי" קורה איידי היועץ הזקן. אנדרה מסתובב.
"מה?" הוא שואל אותו. "אתה צריך להגיע ברגע זה לחדר המועצה! התוצאות יתקבלו בעוד כחצי שעה!" צועק היועץ.
"אל תצעק עלי! יועץ עלוב!" אנדרה יוצא מן החדר ויורד במעלית. מקומה 85 הוא מגיע במהירות אל קומת הקרקע. הוא חושב מה יקרה אם יפסיד בבחירות, הרי, הוא המנהיג כבר ארבע שנים והרבה תלונות הגיעו אליו מהאזרחים. כשהמעלית עוצרת, נשמע צפצוף מעיק והדלתות נפתחות. אל אנדרה רצים כתבים רבים מכל קצוות תבל עם מצלמות ומיקרופונים. "ערב טוב, מה דעתך לגבי אייבי?" שואלת במהירות כתבת עם קול דק. נדחף מקדימה עוד כתב "האם תמנה את איידי ליועצך שוב?" שואל. שאלות רבות נשאלו אותו בדקה ששהה בקומת כניסה. הוא שתק. לפתע חצי תריסר מאבטחים נכנסים אל הקומה, מפנים את הכתבים המסכנים מדרכו של אנדרה ומכניסים אותו לרכב מפואר בצבע כחול כהה עם ריפוד נוח בצבע בורדו. הוא מתיישב ועוצם את עיניו, על מנת לתפוס מנוחה לפני שיבשרו את תוצאות הבחירות ולאחר מכן ישאלו אותו אינסוף שאלות.
"היי! קום" אומרת לו בר ומנענעת את ברכו, בת זוגתו האהובה שיש להם תאומים משותפים. הוא ממצמץ ופותח את עיניו.
"הגענו? כמה זמן אני ישן?"
בר מחייכת. "אין זמן לישון, זאת נסיעה של 5 דקות".
"אני אוהב אותך אבא" אומר לו בנו הבכור מילו, שגדול מאחותו הקטנה ב-5 דקות.
"גם אני" אומרת בתו הקטנה לונה.
הוא מחייך אל שניהם ומסובב את ראשו אל החלון ומביט אל עיר הבירה.
המכונית עוצרת והדלתות נפתחות. "צאו" אומרת בר. המשפחה הנשיאותית יוצאת אל הרחובות ועשרות כתבים מנסים לדבר איתם. הם נכנסים אל האולפן. במדינה, נהוג שמבשרים על הבחירות כששני המתמודדים עומדים על במה, ומול כל מתמודד עומדים על המשטח תומכים.
אנדרה נעמד על הבמה, ומולו אייבי.
קריאות עידוד נשמעות מן הקהל. אנדרה ואייבי לוחצים ידיים והמסך העצום נדלק. תוך רגע, אלפי ראשים מסתכלים על המסך.
על המסך מוצגים שמות שני המתמודדים ולאט לאט, מתחת לכל אחד נוספים מספרים. לאחר 10 דקות, נאספו כל הקולות.
אל הבמה עולה גברת די, מנחת האולפן.
"הנשיא הבא הוא…" היא צועקת בקולי קולות.. כל הקהל במתח.
אנדרה נושם נשימה עמוקה ומחזיק את ידיו. הוא מזיע ולחוץ, וליבו דופק במהירות.
"אייבי!!!" הקהל מריע. זהו הרגע העצוב בחייו של אנדרה.
לפתע, אנדרה נעמד מול גברת די, וסוטר לה.
"קהל של מפגרים!".
"הנהגתי את המדינה העלובה הזאת חמש שנים, הנהגתי את 'צבא העצלנים' תשע שנים וזה מה שאני מקבל!"
הקהל נדהם. גברת די ירדה מהבמה, ובר מחבקת את ילדיה ומנסה להתעלם ממה שקורה.
"כולם! הביטו בו!" אנדרה מצביע על אייבי. "מה הוא עשה למענכם?" "כלום!".
מאבטחים עולים לבמה בצעדי נקישות ותופסים אותו בידיו ומפילים אותו.
"לא!!" הוא צועק והקהל מביט בו בעיניים מלאות שנאה.
"כולכם תמותו!" הוא חוזר. הקהל מדבר אחד עם השני וזורקים לו שריקות בוז.
לפתע, נקודת מבטו של אנדרה משחירה לאט לאט כמו אדם שמאבד את ראייתו, הרעשים נחלשים לאט לאט עד שלא נשמע אפילו הגה, רק קולות חלשים ודקים, וגופו מרגיש שדופקים עליו.
אנדרה מתעורר, עיניו נפקחות לרווחה והוא מסובב את ראשו לכל הכיוונים, לבדוק אם זה היה אמיתי או רק חלום. זה היה רק חלום. חלום רע מאוד, אפילו סיוט בשביל אנדרה שהשקיע בשנה האחרונה את כל כולו בשביל התפקחד הכה חשוב, אולי החשוב ביותר ממדינה ומי יודע- אולי בכל העולם המסתורי שמורכב משלוש יבשות גדולות, איים רבים וסביבם ובינם אוקיינוסים עם זרמי מים קרים, שמתחת אליהם עולם שלם של יצורים חיים.
כעת הוא עדיין נמצא במכונית המפוארת שלו, שעצם בה את עיניו לא מזמן כדי להעביר את זמן הנסיעה. פניו אדומות ומעט זוהרות מהזיעה. לידו יושבת בר ולידה היועץ איידי, ומאחורה יושבים הילדים מילו ולונה. כעת הוא מבין מה הם היו הקולות הדקים ששמע רגעים לפני שהתעורר
"מה קרה לך?" שואלת בר. היא המומה ומעוניינת לדעת מה קרה בחלומו.
"חלמתי שהפסדתי". הוא אומר.
איידי משתעל ומרים גבות. "אל תחשוב על כך אפילו! אייבי נוכל! בחיים הוא לא ייבחר!" הוא אומר.
"אתה צודק" עונה לו אנדרה ומחייך חיוך רחב על פניו, משום שיועצו הבכיר הרגיע אותו. אנדרה תמיד אומר שהדבר היחיד שמרגיע אותו זה לשמוע את קולו של איידי. איידי מרוצה מכך.
המכונית עוצרת כמו בחלומו, ועשרות כתבים מנסים לשאול שאלות מסביבו. הם נכנסים אל האולפן הגדול. הקהל עצום בגודלו. אלפים צועקים קריאות למען אנדרה ואחרים למען אייבי, כשהם מרימים את ידיהם וצועקים כשהמועמדים נכנסים
"בהצלחה אבא" אומר מילו בנו הבכור, רגע לפני שהוא עולה על בימת האולפן, ובתו הקטנה לונה מחבקת אותו. הוא נותן להם מעין חיבוק קר או אפילו 'מזויף' ולאחר מכן עולה על הבמה. הוא מחייך אל הקהל חיוכים מזויפים ומנופף להם לשלום. מולו אייבי המועמד המתחרה עומד בעמידה בטוחה וזקופה. אנדרה מנסה לחכות אותו ובמקום לשלב את ידיו והוא מצמיד אותן אל מותניו. הוא נזכר שאיידי זרק אליו ללא הפסקה הערות של ביטחון ושפת גוף כמו לא להצביע, לעשות תנועות רבות עם ידיו ולשמור על קשר עין עם הקהל. אנדרה לא מאמין לכך. הוא אומר שזה שטויות ומה שחשוב זה לעקוץ את היריב.
"שלום" אומר לו אייבי ומחייך אליו. אנדרה ניגש אליו ולוחץ את ידו. הוא הרגיש כאילו הוא ילד קטן שההורים מכריחים אותו ואת יריבו להשלים. אנדרה חוזר אל דלפקו וכך גם אייבי.
לאחר מכן, אל האולפן נכנס מגיש הבחירות שאנדרה שכח את שמו ועולה אל הבמה. הבמה שבעוד כמה דקות יוכרז הנשיא החדש. כמו בחלום, גם במציאות נדלק מסך עצום מעל הקהל. אנדרה שותה מבקבוק המים שעל עמדתו וגומר אותו בדקה בלבד, בלגימות אחדות. מסיים את בקבוק המים שלו בדקה, ונושם נשימות עמוקות.
לני מכריז על המנצח.
"אתמול, מיליונים ניגשו אל מקומות הצבעה, והצביעו לאיש שהם סומכים עליו שינהיג את המדינה".
"הנשיא החדש….." אנדרה בוהה במסך הגדול.
"אנדרה!!!" הקהל שורק שריקות בוז מכיוונו של תומכי אייבי, אך לאנדרה לא אכפת.
הוא הנשיא החדש.
"הוא גדול, הוא גדול הוא גדול..!" שרים תומכיו. אייבי כועס ויורד מהבמה, בעוד שמשפחתו של אנדרה ויועציו עולים אליה. בר מחבקת אותו וילדיו עולים על כתפיו ועל כתפי בר.
"ניצחנו!" איידי צועק בשמחה.
"אני מאחל לאנדרה שינהיג את מדינתנו כראוי" לני אומר.
אנדרה יורד מהבמה אל תוך הקהל בשמחה. לאחר שכולם שמחו והתרגשו, הגיע זמן השאלות.
"האם תיתן לאייבי תפקיד כלשהו במגדל הנשיאות?" שואל מראיין כבד משקל מהעיתון של המדינה.
"אני צריך לחשוב על זה"
"האם יש לך תוכניות חדשות שתרצה ליישם?" שואלת כתבת עם מבטא כבד וקשה להבנה.
"סליחה?"
"שאלתי אם יש לך תוכניות חדשות?" היא שואלת שוב. אנדרה לא מבין אותה ומתעלם.
"האם איידי נשאר היועץ שלך?"
"כמובן!" איידי מציץ מאחורה.
שאלות רבות נשאלו ונענו. לאחר שעות רבות, הוא עולה על מכוניתו המפוארת בחזרה אל מגדל הנשיאות. הוא נרדם בנסיעה, וכך גם בת זוגתו, ילדיו ויועצו.
השמש כבר מזמן שקעה, תומכיו כבר מזמן חזרו אל ביתם בעיר, וסביר להניח שאייבי יושב בביתו וכועס. גשם מתחיל לרדת ורעשי הטיפות נשמעים על חלונות המכונית. מילו מתעורר, וכמובן מעיר את לונה. הוא דופק על כתפה. "גשם, גשם!". לונה פותחת את עיניה. "מילו! זה סך הכול גשם!". התאומים עוצמים עיניים וחוזרים לישון. בין שניהם יש קשר מצוין. בנוסף, הם אוהבים לאכול את אותו האוכל, הם אוהבים את אותם המשחקים ושניהם מחוברים מאוד לאמם. שקט שורר במכונית הנשיא. "לקום, לקום.." איידי היועץ אומר בקול עייף. משפחת הנשיא מתעוררים. כשהם מגיעים אל המגדל, מקיפים אותם צלמים רבים וכתבים. אנדרה אף פעם לא אהב את כל התהילה הזאת, אך בהחלט אוהב לשלוט. כל אחד מהמשפחה הולך אל חדרו במגדל, כלומר בית. הבית של משפחת הנשיא הוא בתוך המגדל אך הוא מורכב ממעין חדרים.
הפעם הבאה שאנדרה יפקח את עיניו תהיה כשהשמש שוב תזרח, וישלוט שוב במדינה העצומה.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
12 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך