גן העדן מתחת לים

CloseUp 10/09/2017 549 צפיות אין תגובות

מדמים את גן העדן למים. האשליה של גן עדן, בעוד הגהינום שמימיו סוערים ומטלטלים, בשני הימים ישנה תיבת אוצר נסתרת שמכילה סודות נסתרים שכולם משתוקקים לדעת, והים מחביא אותם בין שרידיו. על פני החוף של גן העדן רגוע ושקט, ושלווה מתעתעת חושים חולפת על כל מי שעובר וחולף על פניו. הרגליים מהלכות יחפות על החול החלק והמזמין, שבכל צעד נדמה כאילו דורכים על עננים רכים ושבריריים- תומכים כל כך, בטוחים ושומרים מפני הנפילה השמיימה, או כך לפחות מרגישים. שמעבירים מבט מסביב, אי אפשר לפספס את השמים התכולים שמלאים בכנפי ציפורים לבנות ורעש ציוצים מרגיעים ומצלצלים, כקולי פעמונים. ברוח הנעימה המטלטלת לאט ובעדינות את העצים העמוסים כל טוב ברשרושים עדינים. אתה מטפס על העץ ומגלה שגם הוא מאפשר לך ולא מתנגד, ואין כלל חספוס מצידו או תחושת מעידה קרובה. אט אט אתה מגיע אל הצמרת, קוטף מפירותיו. ושב למטה עם אשכול ענבים טרי להפליא, בצורה חלקה ורעננה ללא פגע. כאילו הכינו לכבודך את הכבוד ושימנו את העץ במטעמים ושמנים מרככים שישמרו עליך מהנפילה המעיקה. טעם הענבים הרכים מותירים בך צמרמורת נעימה שמתפשטת בגופך וטעם של מעדנים עשירים. ואתה חש שזהו גן העדן המושלם. עכשיו, כשמיצית את ניחוחות האוויר, הפירות והעינוגים, אתה נותן לרוח לסחוף אותך אל תוך הים התכול והגלים המרקדים שמתנפצים על שפת החוף כמו זיקוקים עדינים וחלשים. ונכנע לרעש המרגיע והמשכר של הגלים, שני הרגליים נכנסות פנימה ומתחילות לצעוד באיטיות, אך קול קלוש ומהפנט לוחש לך שאין סכנה בכך שתתקרב עמוק יותר, ואכן, אין שום סכנה באופק, ואתה והגלים משתפים פעולה. עמוק בתוך המים, אתה מגלה שאתה מסוגל לנשום בהם. כאילו ישות אלוהית מגנה עליך ויוצרת בועה אוורירית קלילה המלווה אותך. כהרגלך, אתה תוהה אם זה היה המעשה הנכון לצלול פנימה, אך פני הדברים נראים שלווים כל כך ואמיתיים, ואתה מתפלא כיצד זה יתכן, והאם כל זה אמיתי. אלא שזה יותר מדי מושלם מכדי להיות אמיתי. לבסוף, אתה מניח לחששות ונותן להם לצוף ולהתפוגג בתוך המים, ולהיעלם בין הגלים. ונשאב להאמין שאכן זה גן העדן האמיתי. הרי מה כבר יכול להשתבש שעדיין לא השתבש? ושוב אותו קול חלוש ומשכר נושב באוזניך: " הסר דאגה מליבך, צלול פנימה וגלה את הטוב ביותר עבורך". אתה רוצה להאמין, ואין שום סיבה שלא להאמין, הרי זה התגלמות גן העדן אותה סומך עליה יותר מכל שהאמת לא תתפורר לנגד עיניך. אתה צולל עמוק יותר ונוגע בקרקעית הים הרכה, כשמעלייך מתנוענעים בקלילות סנפירי דגים בשלל צבעי הקשת. עוד רגע ואתה מגיע אל תיבת האוצר, וזאת אפילו לא מעט נעולה, וכל האפשרויות פתותות לנגד עיניך. שם אתה מוצא אלפי מטבעות זהב מתוקות מפז, ונאמן לתקווה שאתה העשיר באדם, והראשון שנגע בהבהובי החלום של גן עדן. ובכן, אי אפשר לשים יד על האמת מלבד לטשטש אותה, ולדעת מה מסתתר מאחורי האשליה המדהימה שראית על הים והחוף כמו בתוך חלום. זה מושלם. וכך לעד תחשוב ותאמין אחרי שעלית ליבשה. אילו רק היית יודע מתחת לקרקעית הים מסתתרת אפלה עמוקה, מלאה בספינות שטבעו, ושלדים שמפוזרים בכל עבר.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך