Adi_ 676
כן.. זה לא סיפור אבל חשוב שתקראו ואולי המחשבה תשתנה טיפה. אשמח לקבל תגובות (:

האם האמונה היא שקר ?

Adi_ 676 08/08/2014 698 צפיות 10 תגובות
כן.. זה לא סיפור אבל חשוב שתקראו ואולי המחשבה תשתנה טיפה. אשמח לקבל תגובות (:

נדבר על תיאוריה דתית, השוואתה,פסילתה ופסילת האלוקות בכלל:אם אלוקים פינה מקום מעצמו על מנת שהעולם יתקיים הרי שאלוקים הוא הרבה יותר מהעולם ועל כן נשאלת שאלה ראשית:"מי ברא את האלוקים?"
ואם אין על כך תשובה ידוע כבר שאם כך ה"מפץ הגדול" באותו מקום להשוואה מהסיבה הפשוטה:"מי ברא את אלוקים?" ו"מי ברא את המפץ הגדול?" ונשאלות עוד הרבה שאלות מאחורי זה.
לכאורה:איך יכול להיות מצב שמאדם אחד התפצלו כל כך הרבה דתות וכתות שחלקן מאמינות בכלל בשטן ואינן מאמינות באלוקים?
וגם בתוך כל הדתות והכתות ישנם וויכוחים רבים בין"חכמי הדת". וגם כאן אנו מתפצלים ומתפצלים והנה זה עוד הוכחה לכך שמעולם לא היה אלוקים,מהסיבה שיש כל כך הרבה פיצול בינינו אז אני שואל את השאלה הזאת:"האם אין סיכוי שהדתות האלה פשוט הומצאו על ידי אנשים שרצו כבוד ותהילה למשך שנים ולאורך ההיסטוריה?״
הרי אנו יודעים שאם הייתי מביא תיאוריה שמכונית בראה את העולם פעם,היו מאמינים לי מאחר ויש לה ביצועים מדהימים יחסית לתקופה הקדומה. ובנוסף כולנו יודעים שהיה כוח מאגיה בעבר אז אולי איננו יודעים היום מה האדם בתכליתו,והוא עבר שינויים רבים ומהותיים ואם כך יש תיאוריה חדשה:אולי היה את האדם הראשון שהוא החזק מכולם והוא אכן נוצר מפיצוץ וברא את השאר כולל את האישה וכך קרה כבר השינוי הראשוני בבניו של האדם שכוחם נחלש.
אבל הנה אתם כמעט מאמינים לי ואני יכול להאמין בתיאוריה הזו ללא כל בעיה אך יכולות להיות עוד מיליוני תיאוריות מעין אלה שבעצם הומצאו!!!
אם תשאלו אותי לדעתי אני אגיד שאת הכל המציאו בני אדם שרצו כבוד ותהילה ובנוסף,יש לי שאלה אליכם "המאמינים" האם אינכם חושבים או יודעים בתוך נבכי ליבכם שיש לכם אינטרסים להיות דתיים ולהרגיש קדושים? ושחייכם טהורים? ושאתם חושבים שזו האמת שלכם ושזו תכלית החיים? ואין זה נכון כי האדם ניחן בכוחות שהוא אינו מודע אליהם והוא קדוש כשלעצמו ואלה שרוצים להרגיש "מעל" אלו הדתיים אך בעיניי אתם אוויר,הכל שטויות,אני מוחה על כל מילה הכתובה בתנ"ך,הדבר היחידי שמפריע לאדם שנולד דתי לפרוץ את דרכו בעולם והוא בסך הכל המצפון ולא "הנשמה". ואנו נראה שאם האדם יגבור על "המצפון הדתי" שלו, הטוב שבו נשאר בו וכאן אני שואל:אם אינכם מסכימים איתי הרי אתם אומרים שכל אדם אתאיסט הוא לא טוב ואפילו רע אז הייתי מציע שתשאלו את עצמכם שאלה,האם זה נכון?האם אדם לא יכול להתקיים ללא דת?האם לא די לשקרי הדת?
הרי אם יש אלוקים הוא אחראי למלחמות ולמוות של בני אדם רבים ואין זה דבר קדוש וטוב בכלל! ואיך יכול להיות שהוא נותן למה שהוא ברא לנבול לאט לאט ולמות לעיתים באכזריות,איך?!איך יכול להיות שדבר כזה רע ברא את העולם?מושחת בעיניי האדם שהמציא את ההגדרה אלוקים ואת כל השקרים העומדים מאחוריו,אין לו לא כבוד ולא תהילה אלא בושה לגזע האנושי!צאו מהדת הכובלת אותכם בשלשלאות ברזל אל החופש והחיים האמיתיים כי גם שם יהיה לכם כבוד וממש אין לכם מה לפחד! אני אחראי לזה!!! החיים שלכם יכולים להיות הרבה יותר טובים ברגע אז קחו את ההזדמנות וצאו קדימה לדרך חיים חדשה טובה ומאושרת ומי שמרגיש ריקנות יש הרבה דרכים למלא את החיים בלי שקרי הדת תאמינו לי…בהצלחה בהמשך!


תגובות (10)

אממ, אם אני מסכימה עם הרוב. לפחות עד הקטע של הדתיים. לגביהם-אני מכירה גם כאלה שמקבלים אתאיסטים או כאלה שמאמינים בדת שונה משלהם… ולדעתי כל איש באמונתו יחייה. אבל אני אתאיסטית ולכן ברור שאני אסכים לפחות עם חלק מהדברים שאמרת. היו כאן כמה שאלות מעניינות. ואממ.. זהו;-;

08/08/2014 19:45

אני אתאיסט ואני מתבייש בזה שיש אנשים שחושבים כמוך, הדעות שלך הן כל כך חד צדדיות והראייה שלך אטומה. כל מה שכתבת כאן הוא ילדותי, לא פחות ולא יותר, ואני אומר לך שאפילו בתור אתאיסט אני יכול בלי להקדיש לזה אפילו מחשבה מעמיקה לבטל כל טיעון שהעלת פה שאמור להצדיק את הדעה שלך.

08/08/2014 19:56

אני אדבר בלשון זכר כי אין לי מושג מי אתה.
מבחינת הדתות, יש את הסיפור המקראי – אברהם ושרה הולידו את יצחק. אבל לפני יצחק היה את אברהם והפילגש [שכחתי את שמה.] והיא הולידה לו את ישמעאל שממנו יצאו המוסלמים. ואז יצחק מתחתן ונולדים לו שני בנים הרי הם עשיו ויעקב. יעקב הוא האחד שממנו הגיעה היהדות [בעיקרון זה גם מאברהם.] ומעשיו הגיעו הנוצרים.
לגבי החלק השני, עם המוות של מה שברא, זה קרה כבר פעם אחת במבול. הוא מנקה את העולם מחוטאים וחטאים ולכן זה קורה.
אני יהודיה שמאמינה בהשם, לא בכל הדברים של הדתיים. לדוגמא אבא שלי תמיד אומר שכל אדם יעשה את כל שהוא יכול וזה מספיק. וזה באמת מספיק.

08/08/2014 20:02

    קראו לה הגר

    08/08/2014 20:10

    כן נזכרתי בזה.
    ואני חושבת שמיותר לציין לפי ההיסטוריה היהדות הייתה הדת היחידה. ואז ישו היגע ואמר שיש הרבה חוטאים וגם להקמת הנצרות או בשמה בעבר – היהדות האמתית [?]
    ואומרת את זה ילדה שישנה רוב שיעורי היסטוריה.

    08/08/2014 20:13

בתור אתאיסטית בעצמי אני לא מסכימה איתך. אני חושבת שהדת נובעת מתקווה שרוצים לאחוז בה, לתת אמון ותקווה לאנשים. גם עם כל המלחמות, הדת עדיין קיימת. כן, אני לא אמינה בה' אבל אני יכולה להגיד שאני מבינה חלק מהאנשים שמאמינים. הם פשוט רוצים משהו להיאחז בו, לא ככה?
בנוסף אני חושבת שהדת זה משהו שגוי, הרי כולנו יודעים למה הדתות גורמות. אם רק נחשוב איזה טוב היה בעולם אם הדתות לא היו קיימות.. זה היה פותר הכל. פשוט כל דבר. אבל יש דת ויש אמונה. ויש הבדל בין שני הדברים אחרי הכל, ועל העניין הזה אפשר לדון בלי סוף…

08/08/2014 20:11

הקטע הנאמר נלקח בתור מאמר למרות שהוא חלק מספר שאני רוצה לכתוב ולהוציא לאור ויש לי כבר כמה עשרות עמודים, ובעמודים הכתובים רשומות התשובות לכל התגובות שלכם. ואני בתור אתאיסט חוזר בשאלה (באתי ממשפחה דתית) ויש ידע מאוד מורחב בדת, אני יכול לקטול את כל התאוריות שלכם אחת אחת

08/08/2014 20:34

    גם אם אתה בא ממשפחה דתית זה לא אומר שאתה יודע יותר מכל אחד כאן. דת זה משהו שנוי במחלוקת. דת זה משהו אישי, כל אחד לעצמו. אין חוקים מוגדרים לדת ובטח שלא לאמונה. המשפחה שלך יכולה להאמין בדרך מסוימת בזמן שמשפחה דתית אחרת מאמינה בדרך שונה לגמרי, ושתיהן עדיין יכולות להיקרא דתיות. זה לא אומר כלום על זה שאתה יודע יותר.

    08/08/2014 21:03

    אוקי.

    דבר ראשון אתה מערבב בין דת לאלוהים. זה לא אותו דבר בכלל. הפיצול בדתות לא מהווה שום סתירה לקיום של אלוהים, זה יוצר רק בעיה בפרשנות, כל הדתות אבל מסכימות שקיים אל עליון שיצר את העולם.
    ההבדל בין דת לאלוהים הוא שדת היא מסגרת ואלוהים הוא יישות, אם אלוהים קיים הוא לא תלוי בשום דבר כדי להמשיך להתקיים אבל אמונה תלויה באנשים, בגלל זה היא גם עוברת שינויים ובגלל זה מתווכחים על החוקים בה. לעומת זאת לא מתווכחים על הטבע של אלוהים. הטיעון שלך שוקל ללהגיד שבגלל שיש תיאוריות לא מקבילות בפיזיקה בנושאים מסוימים אז הפיזיקה היא שקר, למרות שכל הפיזיקאים יסכימו על הבסיס.

    מה שיותר מדאיג זה הצורה בה אתה מסתכל על הדת. הדת נוצרה כדי לספק למי שהמציא אותה תהילה וכבוד בדפי ההיסטוריה? מה זאת השטות המופרכת הזאת? חשבת אולי שהמציאו את הדת כדי להסביר תופעות שלא ידעו להסביר לפני? כדי להסביר את העולם? נכון כנראה השתמשו בזה גם כדי ליצור אחידות וסדר, לבסס כוח שולט, אבל לא מדובר כאן על תאווה לתהילה וכוח, הדת מהווה אחד מהתוצרים של השלב הכי קריטי בהתפתחות של המין האנושי, יש עדויות לזה שהיו אמונות דתיות גם לפני עשרות אלפי שנים כשבני האדם חיו רק בשבטים קטנים, ולמה?
    קוראים לזה אבולוציה שלא תלויה בגנים. אנחנו הצלחנו להעביר דברים שאנחנו יצרנו מדור לדור, ידע, ככה שההתפתחות של המין לא תלויה יותר בשינוי הגנטי. אלילים החלו ושירתו את אותה המטרה ש"בנק דיסקונט" משרת היום, שניהם מושגים מופשטים שהמציא הדמיון האנושי, אנחנו נותנים למושגים האלה כוח, הם לא באמת קיימים, הדת התחילה כי בני אדם התחילו לחשוב על מה קורה סביבם, הדמיון האנושי יצר אל והאל הפך למושג מופשט שקיבל כוח – דת.
    אריסוטו לא אמר שהיסודות הם אוויר, אדמה, אש ומים כדי לזכות באיזו תהילה, אנשים חושבים, אנשים מגיעים למסקנות ואנשים מאמינים כי אין סיבה נראת לעין למה לא להאמין.

    לגבי המונולוג על הדתיים, היכולת שלך להבין נקודות מבט שואפת לאפס אם אתה חושב שדתיים מאמינים מהסיבות שכתבת. "אתם אוויר בעיניי"? מה אתה בן 4? האשמות שלך לא רציונליות ולא מבוססות אבל מילא, השנאה שלך לדת כל כך מעוורת אותך שאתה שונא עכשיו את כל הדתיים? WTF
    לא הבנתי את השטויות שכתבת על הצפון.

    אין לך פה שום הוכחות או ראיות, אתה סתם מפזר דעות טיפשיות שלא מבוססות על כלום עם קצת תיבול של דבריי שנאה. את האמת, כל אדם עם קצת מוח שמאמין באלוהים והיה קורא את זה אמור להתחזק באמונה שלו, זה ניסיון ההסברה הכי מגוחך שאי פעם קראתי.

    08/08/2014 21:19

כול איש באמונתו יחייה. זהו לא מתעסקת עם זנ יותר מדי ;)

09/08/2014 01:41
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך