פירוש השיר: פרשת אמור – ספירת העומר

16/05/2025 25 צפיות אין תגובות

פירוש השיר: פרשת אמור – ספירת העומר.
.
השיר מתחיל במספר שאלות.
למה סופרים ספירת העומר?
איך זה קשור לקידוש החומר?
למה זה תהליך של שבעה שבועות?
ואיך כל זה קשור לעשר ספירות?
.
ואז השיר מסביר, שאין אור בלי כלי.
זאת אומרת, אם אדם רוצה לזכות להארה מסויימת, הוא צריך לבנות לה כלי מתאים.
כדי לזכות להארה גדולה, הוא חייב לפתח כלי גדול ולשם כך האדם צריך לעשות עבודה רוחנית מפסח עד שבועות.
.
האור האלוקי הוא אחד.
אך הוא מתגלה אלינו בעשר ספירות, עשר סוגי גילויים.
בדומה לכך שאור השמש הוא אחד אך אם ניקח מנסרה נראה שיש בו הרבה צבעים.
.
עשר הספירות מתחלקות לשני סוגים.
שלושת הספירות הראשונות, בחינת אורות.
ושבע תחתונות, בחינת כלים.
זאת אומרת ההארה מגיעה משלושת העליונות לשבעת התחתונות.
אך כדי שהספירות התחתונות שבאדם יוכלו להכיל את ההארה, הן צריכות להגדיל את המידות, האדם צריך לעשות עבודת המידות.
.
ספירת חסד – נתינה ללא הגבלה. אהבה.
ספירת גבורה – להתגבר על הדחף, דין, צמצום, מגבלה.
ספירת תפארת – מאזנת בין החסד לגבורה. התוצאה מפוארת.
ספירת נצח – מלשון נצחיות. התמדה. להמשיך בפעולה עד השגת המטרה.
ספירת הוד – ענווה. הכרה בכבוד האלוקי. הכרת תודה. הודיה והודאה.
ספירת יסוד – הבסיס לחיבור וקשר, אמינות ונאמנות.
ספירת מלכות – היא השילוב של כלל המידות וההוצאה שלהן מהכוח אל הפועל בחיי המעשה.
.
מל"ך ראשי תיבות – מוח, לב, כבד.
מלך הוא זה ששולט עם המוח, עם השכל, הערכים – על הלב, על הרגשות.
ועם שניהם – הוא שולט על הכבד, שמייצג את התאוות.
(על פי הקבלה מקום משכנה של הנפש בכבד, של הרוח בלב ושל הנשמה במוח)
זאת אומרת, אדם ששולט ביצרו ולא נותן ליצרו לשלוט בו – הוא זה שבאמת מלך.
המלוכה האמיתית – היא לשלוט בעצמך לא באחרים.
.
בעצם ספירת העומר זה תהליך שבו האדם מתקן את האישיות שלו.
בכל פעם רובד אחר.
בכל שבוע הוא מתקן ספירה אחרת.
לדוגמה בשבוע הראשון חסד.
בשני גבורה, בשלישי תפארת וכן הלאה.
.
בשבוע יש שבעה ימים.
ובכל יום, יש תיקון מיוחד לאותו יום.
זאת אומרת בשבוע הראשון שהוא חסד, היום הראשון הוא חסד שבחסד, השני גבורה שבחסד והשלישי תפארת שבחסד וכן הלאה.
למי שלא שם לב, בכל פעם שקוראים את ספירת העומר אומרים גם איזה תיקון צריך לעשות באותו יום על פי הספירה שצריך לתקן ביום הזה.
.
העומר, זה שעורים. מאכל בהמה.
אנו סופרים מהעומר, שבעה שבועות, ואחרי שאנו מתקנים בכל יום את התיקון שלו, אנו מגיעים לחג השבועות מתוקנים ויכולים לזכות בהארה של החג.
בשבועות מקריבים את הלחם, זאת אומרת התחלנו ממאכל בהמה והגענו למאכל אדם.
בעצם זה ביטוי לכל התיקון של ספירת העומר, מתחילים עם תכונות בהמיות שיש בכל אחד מאיתנו, אך לאחר שאנו מתקנים אותן, מימשנו את מדרגת האדם שבנו ולכן אנו מקריבים – מאכל אדם, לחם.
שמבטא גם הלחמה, חיבור.
אנו עכשיו יותר מחוברים לחלק האלוקי שבנו ופחות לחלק הבהמי.
.
השיר מסתיים בתהיה שאולי בעצם ספירת העומר זה תהליך של בניית בית המקדש הפנימי, בנפש האדם.
וכשאדם עושה את זה, הוא בעצם מכין את עצמו לכך שתשרה בו ההארה האלוקית בחג מתן תורה.
.
שנזכה כולנו לממש את הפוטנציאל הרוחני הטמון בנו ונגיע לגאולה פרטית וכללית.
.
שבת שלום ול"ג בעומר שמח!


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך