חלומות

04/07/2012 2328 צפיות אין תגובות

יש אנשים שכשיש להם חלום יעשו הכול בכדי להגשים אותו. הם ישאפו, ילחמו, יבינו וישיגו את כל אשר חפצה נפשם. במקרה ויתקלו במכשול בדרך, יוכלו לבחור בין מספר דרכים. האחת, לעוברו על פי עקרונות המוסר והערכים, לצלוח בדרישות של הדרך האחת, אך בדרך זו יש להבין את החשיבות, אדם הבוחר בה אינו מוותר על חלומו, ולעומת זאת פועל לפי עקרונות מסוימים אשר לעיתים יכולים להגביל אותו.
הדרך השנייה מתאימה לאנשים מסוימים מאוד, כאלה שנחושים בדעתם ובעלי דבקות במטרה. בדרך זו האדם אמור לעשות כל שביכולתו בכדי להגשים את החלום, לעיתים יש צורך לפעול כנגד התכונות ההומניות, בני האדם הקיצוניים המשתמשים בדרך זו נוהגים לרמוס את הסובבים אותם, כל זאת בכדי לממש את רצונם ולהגשים את החלום.
אך ישנה דרך נוספת, בה רבים אינם מצדדים. בדרך זו נהוג לוותר, איני רוצה להכליל אך זוהי דרך המתאימה בדרך כלל לאנשים חלשים באופיים. בדרך זו אין טעם להתאמץ יתר על המידה. אנשים הבוחרים בדרך זו לא נוהגים בפעילויות מיוחדות בכדי להגשים את חלומם . הם "זורמים" וטוענים כי מה שיהיה יהיה, ואם החלום אינו מתגשם ככל הנראה שהוא לא נועד לכך. אני חושבת שמי שבוחר בדרך זו אינו רוצה מספיק להגשים את חלומו, שהרי אם אדם באמת רוצה משהו, הוא אמור לעשות כל שביכולתו בכדי להשיגו, הלא כך?
אין ספק שלכל דרך ישנם יתרונות וחסרונות. אך מה קורה כאשר הסביבה אינה תומכת בהגשמת החלום? חלומות רבים נראים בלתי מושגים בעיני הסובבים אותנו. בייחוד בעיני המבוגרים בדרך כלל, אשר הצורך שלהם בדמיון ופנטזיה אינו בשל כפעם, יש הטוענים שזה כך משום שהצרות סובבות אותם. מה שנקרא "עניינים של מבוגרים". לדוגמה, כאשר ילד בן חמש אומר לאביו שהוא חולם לעוף לשמיים כמו ציפור, האב אומר "אתה כבר ילד גדול, אתה יודע שבני אדם אינם יכולים לעוף, אין לנו כנפיים." "אבל אבא, השדון יויו מהטלוויזיה יכול לעוף!" "אוי באמת" אומר האב בכעס "יויו הוא אינו בן אדם אמיתי!". זהו דיכוי חלומו של הילד, אך שמעתי פעם דבר חכם. האם זה באמת נכון שמבוגרים מסרבים להאמין בחלומות ובקסמים משום שכאשר יש קסם, הכל אפשרי, משמע האפשרויות בלתי מוגבלות, כאשר הכל בלתי מוגבל זה מאוד מפחיד. לכן זה אט אט נעלם מהעולם.
לסיכום, חלומות ושאיפות הם דבר מורכב מאוד. אז………….
אם יש לך חלום אל תיתן לא ללכת! בחר בדרך המועדפת עליך והגשם אותו, בהצלחה!


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך