משלי הנבוכים. הפטרייה

אלון 11/07/2012 1260 צפיות 2 תגובות

הפטרייה עמדה באמצע ארגז החול. פטרייה יפה, העשויה מעץ ומתכת. הרגל שעליה נצבה הפטרייה היית צבוע בצבע לבן והכובע היה אדום עם הנקודות הלבנות. מבריקה ונודפת ריח של צבע טרי, עמדה הפטרייה באמצע ארגז החול של גן הילדים.
זה היה יכול להיות מצב רגיל לחלוטין, אילולי העובדה, שאתמול, באמצע ארגז החול לא היה שום דבר: היה ארגז, היה חול, וזהו.
רוב הילדים בכלל לא התייחסו לפטרייה החדשה, ושחקו, כמו שהם רגילים בכל יום.
הכול היה בסדר, עד ששמוליק, שמנמן בן ה-5, ניגש לפטרייה ושאל בקול רם: "ראיתם איזו פטרייה גדולה צמחה בארגז החול שלנו?"
שמוליק היה הילד הבוגר בגן, וכמובן שההצהרה שלו זכת באימון של ילדים רבים. השמועה על הפטרייה שצמחה באמצע ארגז החול הופצה בין הילדים וכמעט הפכה למוסכמת על כולם.
אבל אז קרה משהו לא צפוי. יציק, בן ה-4, שבדרך כלל לא בלט בנוכחות בגן, לפתע אמר: "לא נכון. הפטרייה הזאת לא צמחה. היא ירדה מן התמונה שבספר". כהוכחה, יציק הראה לילדים ספר צבעוני, שעל עמוד השער שלו היית מצוירת פטרייה, שתי טיפות מים דומה לזו שהוצבה באמצע ארגז החול.
טענתו של יציק זכתה לאוהדים רבים, אשר התלכדו סביבו בכדי לצפות בתמונה ולהיוודע בצדקתו.
הילדים בגן התפצלו. תומכיו של שמוליק, המשוכנעים שהפטרייה צמחה מעצמה, החלו לקרוא לעצמם "צמחיסטים". תומכיו של יציק אמצו לעצמם שם "תמונוטיסתים", מכיוון שהאמינו, שהפטרייה ירדה מן התמונה שבספר.
כעבור יומיים, היחסים בין "הצמחיסטים" לבין "התמונוטיסתים" הידרדרו עד כדי ההתנכלויות הדדיות ואפילו אלימות גלויה.
ביום השלישי המצב הסתבך עוד יותר. רותי, ילדה חמודה בת ה-5, הכריזה לפתע: "את הפטרייה הזאת עשתה הפאיה הטובה. אימא שלי סיפרה לי עליה לפני שבוע. היא עזרה בעזרת קסמיה לסינדרלה האומללה. תמיד היה לי חם כששיחקתי בארגז החול, וביקשתי ממנה עזרה, והנה זה קרה".
באופן טבעי, כל הבנות הפכו לתומכות הנלהבות של רותי. הן קראו לעצמן "פאיסטיות".
הופעת "הפאיסטיות" הוסיפה שמן למדורה. המריבות וויכוחים בין נציגי הפלגים השונים הלכו וגברו. הגננות ניסו להרגיע את הרוחות אך הכול לשווא.
מוטי, בן השנתיים, צפה דרך הגדר של הפעוטון, שנשקה לגן של הבוגרים, ועקב בעניין רב על המריבות בין "צמחיסטים", "תמונוטיסתים" ו"פאיסטיות" סביב הפטרייה. הוא רצה לספר לילדים, שאת הפטרייה שעמדה במרכז המחלוקת, עשה אבא יוסי בנגרייה שלו.
הוא כל כך רצה לספר, אבל למוטי הייתה בעיה: מוטי הקטן לא ידע לדבר.


תגובות (2)

חחחחחחחחחחח
איזה חמוד!!!
זה המשל הכי חמוד שקראתי עד עכשיו!
האמת שכבר על התיאוריה של יציק בקשר לתמונה ישר גיחכתי להנאתי, נזכרת בילדות שלי שגם אנחנו היינו ככה, ממציאים תיאוריות מוזרות, מנסים להישמע כמה שיותר חכמים.
אויי מוטי הקטן, זה מביא אותנו למסקנה שתמיד הקטנים יודעים את התשובה הנכונה! חחחח
מקסים ביותר!! :)

11/07/2012 12:45

לצערי, גם כשאנחנו נהיים מבוגרים קל לנו יותר להאמין בכל מיני שטויות, ולהניח את האמת בצד. וככל שהרעיון יותר מטופש וחסר היגיון, כך הוא נתפס יותר כ"רוחני" ו"נשגב".

11/07/2012 12:49
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך