המדריך למחזר הגלקטי – פרק 4

20/10/2016 895 צפיות אין תגובות

הסטטיסטיקות
הסטטיסטיקות שלי (*) אומרות ששמונים אחוז מהגברים מחמיצים לגמרי את הדייט הראשון שלהם וחמישים אחוז מהנשים יושבות בבית חודשים ארוכים. המצב הוא עגום. צריך לומר זאת בקול רם. אולי היה עדיף להשתמש בשיטות ההיכרות של ימי הביניים, כאשר כללי הטקס והחיזור היו ברורים ומוכתבים מראש. ידעת בדיוק איך להעביר את המסר, ידעת מה מקומך וכמה אתה שווה, ידעת למי אתה יכול לפנות ולמי עליך לחכות שתפנה אליך.
ישנם כמה טיפוסים נפוצים וציוריים מאוד בעולם הדייטים שכדאי להכיר אותם. מלבד זאת ישנם המון אנשים מיוחדים, אותם תצטרכו להכיר לבד ללא מדריך.

אלה שיושבות בבית חודשים ארוכים-
נשים רבות לא מהססות לשבת בבית חודשים ארוכים. זה לא מפריע להן. נכון שהן מדברות על זוגיות כמשהו קסום, אבל ממש טוב להן לבד. הן מארגנות יפה את חייהן ומחלקות את זמנן בין הילדים, העבודה והחברות. בילויים, ארוחות חג, נסיעות לחו"ל, הכל בתוך המעגלים הללו של חברות, ילדים, משפחה ולעתים גם עבודה. יש להן חברות טובות, היעדר סקס לא מפריע להן, המצב הכלכלי שלהן פחות או יותר בסדר, הן מעדיפות את החופש על פני בן זוג שעושה בלגן, יש לו צרכים, כביסות, ארוחות, העדפות לגבי אירועי חג ובילויים. רוב הזמן עדיף בלי.
לעתים מדובר בטעות בזיהוי. הגברת שלנו תגיד דברים כמו: \"שאני אצא עם אחד כזה?!\", משמע היא שווה הרבה יותר ממנו. אלא מה, עם הערכה עצמית מופרזת, היא תישאר לבד עד הפנסיה ואף אחת לא תגיד לה את זה ישר לפרצוף, כולם ייקוו שהיא תתעשת ותסכים לצאת ולהיפגש גם עם גברים פחות שווים. אנא ממך אם יש לך חברה טובה ואת לא מצליחה למצוא את בן זוגך, תבקשי חוות דעת אמתית, כנה וישרה.

הגבר הממוצע –
זוהי קבוצת-על המכילה בתוכה מספר תת-קבוצות, אבל כדאי להכיר אותם תחילה ברמה הכללית. הגבר הישראלי הממוצע במצב כלכלי ממוצע, בקושי גומר את החודש, יש לו בקושי עבודה מסודרת, לרוב בעל מקצוע מוגדר, אך אינו יכול להבטיח שום יציבות כלכלית לבת זוגו. הוא מחפש פורקן ולכן מדבר על סקס כבר בשיחה הראשונה, מנסה בכך להעיר את הדייט שלו, היות והוא לכשעצמו משעמם, אין לו הרבה על מה לדבר, רוב הנושאים אינם מעניינים אותו ואין לו אפילו דעה מגובשת. לאמיתו של דבר גם על הפועל ומכבי הוא אינו מסוגל לומר הרבה מלבד בליל משפטים שחוזרים על עצמם בצלילים שונים. הוא אוהב בעיקר טלוויזיה, אינו יוזם בילויים מקוריים, עושה סקס גרוע ואגואיסטי, אינו מתעניין בילדים, לא מטופח ולא שומר על גופו. אם אתה לא תואם את ההגדרות הנ\"ל, אתה שייך לעשירון העליון של הגברים. אלה שיכולים לצאת כל יום לדייט אחר אם רק ירצו בכך. עוד נדבר עליהם.

הגברים האבודים –
בתוך הקבוצה הנ\"ל, נמצאת קבוצת הגברים האבודים, אלה שלא התכוונו להתגרש. הם התחתנו ברגע של שיגעון בגיל 25-30 עם בחורה חמודה שלא ממש הבינה מה היא עושה. הבחורה התבגרה והבינה שהבחור לא ממש מתאים להליכה יחד עד הקבר. היא שמרה בסוד שבעצם זה עניין של זמן עד שיתגרשו. לפעמים נדרשו מספר שנים, לעתים שלושה ילדים, על מנת להתניע את מנוע הגירושים והיציאה לחופש. היא תספר לך שאף פעם לא הייתה ממש מאושרת. שהבחור היה בעייתי מההתחלה. שהסיכוי ליציבות זוגית היה קלוש. והגבר שלנו מוצא עצמו באמצע החיים עם הסכם גירושים ומזונות לשלושה ילדים וחור בלב. לעתים הוא ייקח עורך דין יקר, לעתים יסתגר לבד בדירת חדר, לעתים יעשה דברים משוגעים, הכל במטרה לשכוח את מצבו האמיתי. הוא גרוש כי הוא לא מבין במערכות יחסים. הוא יתחתן עם הראשונה שתצוץ בלי לנסות לשפר את הבנתו, בלי לשאול את עצמו מה הוא רוצה, כי בעצם הוא רוצה רק שקט. הוא מחפש בית חם ומסודר עם אישה שתנהל את כל מה שהוא לא יודע ולא רוצה לדעת.

האישה ללא תכניות –
זוהי אישה שטוב לה תמיד. אין לה תכניות לטווח ארוך והיא גם לא צריכה כאלה. יש לה עבודה והיא סומכת על עצמה שתצליח להתפרנס בכבוד במרבית חייה. היא אוהבת את החופש שלה, מבלה עם כל מי שמוכן לבלות איתה, חברות, חברים, משפחה, מחזרים וכל מסגרת של בילוי מתאימה לה. לעתים היא מרגישה צורך עז לקשר גברי עם סקס ואז היא מובילה את מערכת היחסים הנוכחית למיטה. כאשר נמאס לה היא הולכת וממשיכה הלאה. היא לא ממש נקשרת אבל היא מאוד חברותית.

האישה של סטוצים –
ישנן שתי סוגי נשים של סטוצים. כאלה שמגיעות לסטוץ פעם בחצי שנה, כאשר ממש מתחשק, וכאלה שמגיעות לסטוץ פעמיים בשבוע. בכל מקרה מדובר באישה שתהנה איתך לפרק זמן קצר, לא תחפש עומק, ותמשיך הלאה.

נשים חמות –
אלה נשים של שתי סטוצים בשבוע או ביום. ברגע המפגש הראשון איתן אתה נדבק אליהן בלי לשים לב אפילו. המגע איתן הוא טבעי וזורם. אין שום מתח סביב הנושא כי המגע הוא קבוע. אם אתה רגיש מספיק ויודע לגעת, אתה פשוט נהנה מהרגע הראשון, בלי מתח ובלי למהר לשום מקום. אתה יודע שבסוף הדייט אפשר בכייף ללכת הביתה להמשיך לחגוג.

אלה שחושבים את עצמם –
זוהי המחלה של רובנו. אנחנו אוהבים להרגיש חשובים, גם אם זה מאוד יחסי, זה יחסי לאדם אותו פגשנו. אם אנו מעריכים אותו פחות מאיתנו, אנו נתנהג בהתנשאות. הבעיה היא שאדם כזה לא יתאים לנו היות והוא פחות מאיתנו. תחושת העליונות מאפשרת לנו להרגיש שולטים במצב. זוהי תחושה שאני שולט ולכן קובע. חופש ההחלטה בידי, והוא רק סטטיסט בהצגה. מכאן גם הבעייתיות, כי אנחנו לא אוהבים לצאת עם סטטיסט, אדם חסר אישיות ואיכויות משלו. כל הגישה הזו מרחיקה, ויוצרת קרירות ביחסים. לפעמים גישה זו מגיעה אלינו בתהליך הפוך לגמרי, שמתחיל בסגירות רגשית, עוברת דרך הצורך בשליטה ומסתיימת בהתנשאות. אדם כזה הוא למעשה סגור רגשית.
מה עושים בדייט כזה? ישנה כמובן אפשרות להראות לפרטנר שהוא לא יותר טוב מכם. בכל נושא שעולה אתם מציגים לראווה את יכולותיכם והישגיכם בחיים. ניתן גם למוסס את התארים וההישגים אותם הוא מציג בפניכם. ישנה גם גישה הפוכה, לפרגן לו ולהעלות את סוגיית הרמה הנדרשת על מנת להתאים לו/לה. אפשר גם לשאול ישירות האם מדובר כאן במבצר רגשי.

פעם ב –
אלה נשים שיוצאות במינון נמוך בלי יותר מידי ציפיות, פעם בחצי שנה נכנסות למיטה עם אחד שמוצא חן בעיניהן, בלי לפתח ממש קשר, הכל קליל, תמיד עם אופציה לשיפור עמדות, אבל לא נקשרות ממש.

העשירון העליון –
אלה גברים שנראים טוב. או שהם בעלי כושר ביטוי טוב, הומור קליל וסוחרים מעולים, או עשירים, או צעירים ומוכשרים, או מטופחים מכל הבחינות גם יחד. חשוב להבין שכדי לעבור טוב את הדייט הראשון, צריך בסך הכל להיות \"בסדר\". להיות בסדר מבחינתנו אומר לדעת להתנהג, להיות מנומס, להיות מסוגל להביע דעה במגוון נושאים ועניינים שעולים, להתלבש יפה, להיראות בסדר ולשלם על הקפה. אין כאן צורך להיות חתיך, מספיק שאין לך כרס, אתה לובש חולצה נקייה מגוהצת או חדשה, מקשיב ומתייחס בענייניות, רגיש, ויש לך דייט ראשון טוב. אבל יש את אלה שצולחים את הדייט הראשון בקלות, ויכולים לבחור בין עשרות המועמדות השונות, או להיות עם כולן ביחד. יש כאלה.

נשים בעשירון העליון –
יצא לי לפגוש נשים מרשימות מאוד, גם יפות מאוד, גם חכמות וגם בעלות קריירה מרשימה. לנשים כאלה יש מבחר עצום, ואני נכשלתי בשמונים אחוז מהדייטים איתן. כדי להצליח איתן צריך להיות במיטבך, עמוק וקשוב, משוויץ ברמיזות על ההישגים בתחום הקריירה וההון, ובשום אופן לא להראות התלהבות כל עוד היא לא נותנת לכך סימן אישור.

העניין הכלכלי מעמדי –
מאוד נוח להכיר בן זוג מוצלח ועשיר. הכל הולך בקלות. מבלים מבוקר עד ערב. לאן נפליג בסוף השבוע, זוהי השאלה היחידה עליה אפשר לריב. השאלות הקשות יעלו רק חצי שנה לאחר הדייט הראשון. האם זה באמת האדם שמחמם לי את הלב?

הקוסמים –
אלה חבר'ה שאין לי מושג איך הם עובדים או עושים זאת. יש להם ריח של סקס אפיל משולב עם מדבר וים. הם מדברים הרבה אך אומרים מעט, מאושרים אך לא ברור מה עושה אותם מאושרים, ובעיקר זורמים ולא עוצרים לרגע. להיות איתם זה תמיד מרתק, תחושה שהזמן עומד מלכת. אין כיוון ליחסים אבל זה כייף.

אלה שלא מתחשבים, לא מקשיבים ולא מתקשרים –
על מנת לפתח קשר טוב נדרשות שלוש תכונות: בגרות, התחשבות והשקעה. כל התכונות הללו עושות אותך אדם שנוח לתכנן איתו דייט. אתה מקשיב לרצונות בן/בת הזוג שלך, אתה מציע פעילויות מעניינות ואתה לוקח את כל האילוצים בחשבון. לדוגמה אל תציע לה לחצות יחד את שביל ישראל, אלא אם כן כל השיחות שלכם היו על מסלולי טיולים. אל תציע לה לבוא עד אליך הביתה מרחק שעתיים נסיעה, אלא אם כן היא אמרה שהיא מתה לטעום את הקוסקוס שאתה מכין. אל תציע לה בדייט השני לנסוע יחד לחו"ל, אלא אם כן היא אמרה שהיא רוצה אותך…
שמעתי יותר מידי סיפורים על גברים שלא יודעים לענג את זוגתם במיטה. על נשים שרק יודעות לפתוח את הרגליים. על אנשים שלא שואלים את בנות זוגם מה יעשה להן טוב. ולא שואלים בכלל מה בנות זוגם רוצות לעשות או איך לבלות. אנשים לא מתחשבים הם בסך הכל אנשים שנידונו לכישלון בכל מערכת יחסים שהיא. כי יחסים זה ריקוד שבו חייב להיות win-win. ולסיום נושא עגום זה, קיימים כאלה שלא אומרים את מה שהם רוצים ומרגישים, וזה כמובן מתכון מובטח לכישלון.

* הסטטיסטיקות שלי אינן מדעיות. הן מבוססות על עשרות שיחות בדייטים שבהן כל אחת סיפרה על עצמה ועל הדייטים שהיו לה במהלך השנים, על הגירושים, על תקופת האבל וההתאוששות, על האתרים והשידוכים, על השגיאות והשטויות שכולנו עושים. אני נתתי לכל הסיפורים הללו את הפרשנות שלי וקיבצתי אותם לתמונת מצב סובייקטיבית משהו. העוגן המדעי היחיד שלי בחיים הוא עבודת המחקר שלי בכימיה שנתנה לי כמה אמות מידה לתהליך מחקרי אמיתי, שלא קיים כאן, וגם האופי הביקורתי-אובייקטיבי-חכם-חומל איתו אני מסתובב בעולם זה. והכל במטרה לקבל איזו שהיא תמונה מלמדת אך לא מדויקת, מספרת אך לא חורצת.

הגיל והתרגיל/ גלי ©
אתר היכרויות (טוב, ככה מכירים היום. מציאות. זה מה יש. חרא אבל).
אז יש את אלה שצעירים ממני ב-10 שנים ויותר. כן , ניסיתי גם את זה. לא רוצים להאמין זכותכם. אבל כן , ערב אחד בבאר חביב התחיל איתי בחור שחשב שאני הרבה יותר צעירה. וזרמתי עם זה. והוא אפילו לא היה באמת טיפש – יש לי turn off מיידי לטיפשים. אפילו לקראת סיום התזה. אפילו קצת הכרתי אותו קודם לכן. כן כן. והיה מדליק. לא הסקס הכי טוב שהיה לי אבל הגוף הבאמת חטוב ומתוח ומהוקצע ומה לא חיפה על מה שהיה פחות טוב. כן עצם הזרות עצמה. ובבוקר כמו בבוקר ארוחת בוקר. ומבוכה. כי החיים שלנו פשוט במקום אחר. ומוזר. פשוט מוזר. נפרדנו בנשיקה לא לוהטת. ואפילו היה שידור חוזר . והספיק לי. כן אני מודיעה שהספיק לי הפרק הכאילו קוגרי הזה.
לא. זה לא היה כדי להתרברב. להסביר למה כשאתם בני העשר שנים ופחות שקרובים יותר בגיל לבת הגדולה שלי מאשר לי (וכן, היא יותר יפה ממני, לא , לא שולחת תמונה, לא שלי וגם לא שלה), אז באמת אין לי מה לעשות איתכם ו"להעביר את הזמן" יש לי אופציות יותר מפתות. גם לתלות כביסה זו אחת מהן. עד כדי כך.
עכשיו, הבחור ההוא בבאר פנה אלי בטעות. וזרמנו. וזה היה כמו כל סטוץ בלי תקלות מיוחדות. עד היום נפגשים מדי כמה חודשים במקרה אז יש חיבוק וחיוך מאוזן לאוזן.
אבל אתה שפונה באתר זה תמיד כי יש לך איזה פטיש לעניין אותי בו. אז תבין בבקשה למה אני לא עונה . ולמה אני חוסמת. כי זו באמת הטרדה. ואם הצלחת להערים עלי במן משפט לא מאוד אינטיליגנטי כמו "עשיתי התערבות עם עצמי ואני רוצה שתעזרי לי לדעת אם אני צודק" ואני רואה ילד והפעם מחליטה לא להתעלם או לחסום כי זה לא מנומס, אז למשל מקבלת מן משפט כזה (וזה מהעדינים) "לפי הלוק שלך אני מניח שעונדת צמיד/טבעת על הרגל. האם אני צודק". מחזיק אצבעות שכן. וכן אני מודע לזה שהשאלה מפגרת". עניתי "לא".
"אוף טעיתי. האמת שאני חושב שזה הדבר הכי יפה שיש. את לא חושבת ככה?".
נכון, עניתי שוב "לא".
"או קיי אני אוהב".
ההמשך כלל סוג של הסבר על הפטיש שלו לכפות רגליים. ראבק. וכאמור זה בקטנה. בדרך כלל בהארד קור יותר יש נסיונות לשידול ל-BDSM בקטע של "את כן אוהבת את זה, את פשוט מפחדת לנסות" . או גוד. קישטה לכו למקום אחר בבקשה.
ויש את הבני יותר מעשר שנים ממני. אז לא פוסלת , כן? אבל איכשהו תבינו שזה ממש לא מובן מאליו שתמצאו חן בעיני אם אני צעירה ונראית סבבא ואתם לא להיט. נכון שאולי (רק אולי) הייתי עושה אצלך תזה ואתה היית ראש החוג אז אולי הייתי מרגישה אחרת. אבל אני לא וגם אתה.
למה גברים מבוגרים רוצים לצאת עם בחורות צעירות? כמו השאלה למה כלבים אוכלים לעצמם את הזנב. כי הם יכולים. אבל לא תמיד. ולא כל אחד. אז בבקשה. תסתכלו טוב טוב על התמונה שלכם. ועכשין על התמונה שלה. ואם אפשר לחשוד שהבחורה בתמונה עשוייה להיות הבת של הבחור. תעשו טובה ותפנו לבאה בתור שלא נראית כך. ותפסיקו לחשוב שאם יש מלא בנות צעירות ב"קטלוג" היינו באתר – כדאי לכם להשקיע את המאמץ בפנטזיה הטפשית הזו . וגם אם יש כאלה שנותנות לכם צ'אנס ונפגשות איתכם פעם אחת . תפסיקו לילל על ששברו לכם את הלב. קצת התבוננות עצמית חברה. קצת .
רוצים למקסם את האפשרות שלכם לאהבה? תהיו ריאליים. כמו בשיר של כוורת חפשו אותה לא צעירה מדי לא זקנה מדי לא חכמה מדי ככה היא באמצע…


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
21 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך