dror777
נכתב כהדהוד לסרט 'הנשק המושלם' Perfect Weaponשעלה באוקטובר 2020 וכהומאז לספר 'בכלות העשב' The Death Of Grass של ג'ון כריסטופר (1956/1979 בעברית בהוצאת מסדה)

ככלות המים

dror777 25/10/2020 566 צפיות אין תגובות
נכתב כהדהוד לסרט 'הנשק המושלם' Perfect Weaponשעלה באוקטובר 2020 וכהומאז לספר 'בכלות העשב' The Death Of Grass של ג'ון כריסטופר (1956/1979 בעברית בהוצאת מסדה)

מישהו אמר שבמאגר אשכול של המוביל הארצי הייתה תקלה, נפילת מחשבים. חבר של אחד העובדים פרסם שבעצם במקורות מנסים לטייח בעיה רצינית… ביום שני בשעה 17:00 בצהובון ברשת, הופיעה הכותרת "האם מקורות מטייחת בעיית אבטחה?" בטוקבק השני לכתבה נכתב "אני מכיר שם מישהי שהייתה פריצה לבקרת הטיהור". בצהובון השני ברשת כתבו "האם מתקפת סייבר על מקורות המים בישראל?"
ביום שלישי בעשר בבקר נחתו הדברים לפתחו של השר בישיבת העדכון. "זה קשקוש" אמר ראש הלשכה, "בררנו". "תשיגו לי מיד את מנהלת האתר!" זעף השר. "חייבים בקרת נזקים" החרה אחריו הייעוץ האסטרטגי. "זו הייתה נפילת מחשבים שגרתית, נניח לזה ייעלם עד מוחרתיים", יעצו יועצי התקשורת. השר נאנח ונגב זיעתו חושב על המנוחה שחשב שהשיג שקבל לא מזמן את המינוי….
ביום שלישי בתוכנית של רזי בשתי דקות ל11 ניסו להשיג את תגובת השר והוא אמר "הנושא בברור. ללא תגובה". חברת 'מקורות' יצאה ההכחשה רשמית וברשתות התפשטה ההודעה "הרעלת מים? האמנם מספרים לנו את כל הסיפור?"
בצהריים המראיינת הנמרצת חובבת העניינים העסיסיים בקשה לראיין את המנכ"לית של מקורות. זו באמירה אומללה הפטירה "ברור שהמערכת אינה הרמטית לטעויות" ושלחה את המראיינת לסכם את הדיון במשפט הנחרץ "אז אינך מכחישה שהרעלה מכוונת או זיהום ביולוגי אכן אפשרים ?". המנכ"לית ניסתה לתקן, אבל הריאיון הסתיים.
ביום רביעי, הבקר החל בתוכנית מיוחדת שעניינה משבר מים. הערוץ המתחרה הגיב לפאנל מומחים מצידו. שמועות שאנשים קונים מים החלו מתרוצצות. כתב חרוץ שנשלח לרופאי משפחה לברר אם יש זיהומים ופניות חריגות, מצא רופאים נבוכים. באחד מבתי החולים ספרה אחות לכתבת שיש חדרי בידוד חדשים שאינה יודעת אם הם בגלל הווירוס או בגלל הדבר החדש… ההודעה שפרצה לשידור הייתה שמחלקות נפתחות בבתי חולים להתמודד עם הזיהום…
בערב של אותו היום אנשים רבים הפסיקו לפתוח את הברזים ותהו האם הזיהום עובר במי המקלחת. ביום חמישי החלה מהומה במרכולים כאשר אנשים פשטו על הסופרים, קנו מים מינרלים ושאלה נגמרו, קנו את כל בקבוקי המשקה שעל המדף. המהדרין חיפשו בקבוקים שלא מהזמן האחרון, להיות בטוחים שהמים שמהם נוצרו הם 'טרום זיהום'.
חכמי מדיה החלו לחקור באלו רשויות מקורות המים אינם מגיעים מ'חברת מקורות' ובאלו רשויות מגיעים ממעיינות או מי תהום נפרדים ועצמאיים. אנשים קנו בחנויות ציוד בניין, מטהרי מים וג'ריקנים מכל סוג ונסעו ליישוביים בהם המים נחשבו לנקיים. מהומות החלו להתפתח בסופרים ובחנויות שאנשים נאבקו על המים. ראש הממשלה יצא בהודעה מיוחדת לציבור בה טען שמקורות המים נבדקו והכול תקין. אבל שאחד הכתבים שלף מתחת הכסא שלו קנקן מים פתוחים והציע לו שלתות מים שמקורן במקורות, הוא הסמיק והשתנק ואמר שזהו תעלול זול. הסרטון בו ראש הממשלה נראה הוא מסמיק, משתנק ומסרב לשתות מי ברז, הופץ ברשתות החברתיות והגיע למעלה ממיליון ציפיות עד הערב. אז נגנז באופן מעורר חשד ותמוה מהרשת, כנראה על ידי כוחות הביטחון. הסרטון עצמו המשיך לעבור בקבוצות וואצסאפ ותוך זמן קצר הוקרן ברשתות הטלוויזיה העולמיות. בישראל הוחלט על מצב חירום משטרתי והתכנס קבינט החירום.

בישוב הקטן בצפון התכנס צוות לשעת חירום ופרס את מפת בארות המים שיש באזור. הוחלט לשלוח עוקב ולשאוב מים שיהיו לרווחת התושבים שלא שתו מזה יומיים. אף אחד לא העז לגעת במי הברז יותר וכיוון שבישוב המים הגיעו מחברת מקורות כולם היו צמאים. אחד החברים הציע שייקחו נשקים איתם לדרך, אבל מבטם המזועזע של חבריו הבהיר שהם רואים את הדברים אחרת. "אנחנו לא בעיר, עדין" אמר לו בזעף חבר, מרמז על המהומות והוונדליזם שספרו שהתפשטו בערים הגדולות מאתמול. דרך עפר הובילה מהכביש הראשי לבאר שנחפרה לפני שנתיים. רכזי הביטחון השוטף (רב"שים) באזור היו אמונים על הבארות והחזיקו את המפתחות לבית הבטון הקטן שנבנה סביב הבאר. שהתקרבו ראו להפתעתם רכבים חונים ואת הגדר פרוצה. "בטח החברה מהכפר הסמוך הגיעו גם" אמר ראש הצוות, אבל אז שמעו יריות ונעצרו. הם ראו מרחוק מאבק קצר ואלים בין שתי קבוצות. "נסתובב" אמר הנהג "נבוא עם נשקים ונקווה שיישארו גם מים עבורנו".
הרכב החל לעשות את דרכו בכביש העולה במעלה הגבעה ליישוב, בתוכו חמישה גברים מהורהרים וצמאים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך