שוק המחשבות
מָה אִם אָנוּ לֹא יוֹצְרִים מַחֲשָׁבוֹת,
אֶלָּא רַק בּוֹחֲרִים – לְאָן הֵן נִכְנָסוֹת?
מָה אִם הֵן בְּכֹל מָקוֹם מְשׁוֹטְטוֹת,
דּוֹפְקוֹת לַתּוֹדָעוֹת – בַּדְּלָתוֹת.
חֶלְקָן מֻרְכָּבוֹת – חֶלְקָן פְּשׁוּטוֹת,
חֶלְקָן רוֹצוֹת בָּאָדָם לְשַׁטּוֹת,
וְאֶת הָאֱמֶת – מְעַוְּתוֹת.
אַךְ זֶה תָּלוּי בַּתֶּדֶר שֶׁבּוֹ הֵן נִקְלָטוֹת,
תּוֹדָעוֹת מְפֻתָּחוֹת – אֶת הַשֶּׁקֶר שֶׁבָּהֶן פּוֹלְטוֹת.
.
אַךְ מָה קוֹרֶה לְתוֹדָעוֹת שֶׁבְּכָךְ לֹא שׁוֹלְטוֹת?
הַמַּחֲשָׁבוֹת – בְּהֶחְלֵט מַשְׁפִּיעוֹת עַל הַהַחְלָטוֹת,
וְאַחֲרֵי אַלְפֵי – אוֹ מִילְיוֹנֵי חֲרָטוֹת,
פִּתְאוֹם גַּם הֵן קוֹלְטוֹת,
וּמַתְחִילוֹת לְסַנֵּן בֵּין מַחְשָׁבוֹת מַטְעוֹת – לְאַמִּיתוֹת.
.
מָה אִם כֻּלָּנוּ נַצְלִיחַ לַחְשֹׂף,
אֶת הָאֱמֶת – בַּסּוֹף.
וְהַהֶבְדֵּל הוּא – כַּמָּה מַהֵר נְגַלֶּה אֶת הַבְּלוֹף,
שֶׁל מַחְשָׁבוֹת שֶׁעֲתִידוֹת לַחְלֹף?
.
מָה אִם חֲשִׁיבָה חִיּוּבִית,
הִיא הַיְּכֹלֶת לְסַנֵּן מַחֲשָׁבוֹת – בְּצוּרָה מֵיטָבִית?
זוֹ הָאֶפְשָׁרוּת לְהַבִּיט בְּכֹל מַחְשָׁבָה אַגָּבִית,
וּלְזַהוֹת בָּהּ כֹּל תָּוִית וְכֹל כּוֹכָבִית.
.
מָה אִם הִתְמוֹדֶדוּת נַפְשִׁית,
גּוֹרֶמֶת לִסְעָרָה רִגְשִׁית,
וּכְתוֹצָאָה מִכָּךְ נוֹתֶנֶת לְמַחְשָׁבוֹת – כְּנִיסָה חוֹפְשִׁית,
וְאָז הֵן מַתְחִילוֹת אֶת זֶה שׁוּב – מִבְּרֵאשִׁית.
.
מָה אִם צָרִיךְ לִשְׁבֹּר – אֶת הַתְּנוּעָה הַמַּעְגָּלִית?
וְאוּלַי בְּכָךְ עוֹזֶרֶת – הַפְּגִישָׁה הַטִּפּוּלִית?
לִלְמֹד אֵיךְ אֶת הַמַּחְשָׁבָה הַשִּׂכְלִית,
עַל פִּתְחֵי הַתּוֹדָעָה לְהַשְׁלִיט.
וְאָז הָאָדָם מְגַלֶּה – אֶת הָאוֹר בָּאַפְלוּלִית,
בָּרֶגַע שֶׁהוּא מִתְנַתֵּק – מִמַּעֲגַל חֲשִׁיבָה שְׁלִילִית.
.
וְאוּלַי אֲנִי בְּעֶצֶם – בְּמַסָּע תּוֹדַעֲתִי,
וְרַק כְּשֶׁאֵדַע לְסַנֵּן – בֵּין הַשִּׁקְרִי לָאֲמִתִּי,
אוּכַל בֶּאֱמֶת לְהָבִין – שֶׁהַכֹּל הָיָה לְטוֹבָתִי?
תגובות (0)