אני מקווה שתהנו ממה שכתבתי :).

המראה, ראה בו והתבונן!

05/03/2017 927 צפיות 5 תגובות
אני מקווה שתהנו ממה שכתבתי :).

כל יום אני מסתכל על המראה ורואה את עצמי. לעיתים אני חושב מדוע אני נראה ככה, ולעיתים אני חושב שאולי אני פשוט מסתכל לא נכון על עצמי. אסביר את עצמי. אנוכי נראה כמו רוב האנשים הממוצעים, שיער חום הנוטה להיות בהיר, צבע עור לבן כהה, צבע עיניים חום, גובה של 170 ס"מ, משקל של 52 ק"ג. כן אני ממוצעי במראה שלי.

היום הסתכלתי במראה. שאלתי את עצמי "אולי אני מסתכל על עצמי לא נכון". ברם, מה משמעות של להסתכל על עצמך באופן שגוי?.
לכן שיניתי את המראה בתקווה לקבל מראה חדש ומחודש, קיבלתי מראה שונה אבל לא מחודש.
קיוויתי שזה יספיק. אבל משהו הפריע לרוחי, דמיינו שאתם קמים בבוקר ופתאום מבינים שעד עכשיו מה שעשיתם אינו מספיק, ללא עוררין תרצו לבצע שינוי על מנת לשפר את המצב הנתון.
בכנות, המצב לא קשה כל כך. אני יכול להסתדר בסדר גמור בלהיות עם מראה ממוצעי ומצב רוח ממוצעי, אך הפעם זה לא מספיק.
הפעם- אני משנה את מבט הסתכלות שלי על העולם.

הירח והשמש, כוכבי לכת נושנים ועדיין מחזוריים. השמש נולד ומת כל יממה, לעומתו הירח נולד פעם בחודש. התבוננו בהבדל בין הירח לשמש!
העובדה שיש מראה אחרת שנותנת פרופורציות לקיומם של כוכבי לכת ביחס לעינינו, נותנת לנו, בני התמותה, בהבנת משמעויות ייחודיות ומשונות לחיים. אזי, אני מתכנן לקום כל בוקר בציפייה להסתכל על הדבר המהותי באמת, הוויות לבי, תמורות חיי, משמעות ציפיותיי לקום ליום הבא, להודות על קיומי ועל מה שברשותי ולשמוח על כך.
האם בין הבריות אין שמחה?
יש.
ולכן ענו לעצמכם את הדבר הבא, אילו היה לכם את האופציה להבין מדוע השמחה חומקת מקצות אצבעותכם, האם תאפשרו להזדמנות זו להיחמק ממכם?

"לכל אדם יש מראה שנולדת איתו, ועדיין לכל אדם יש מראה אחרת המחכה לו"-ד.ב.


תגובות (5)

צריך להיזהר עם שבירת הקיר הרביעי.
זה אמנם מאוד עדין אבל השאלות הרטוריות הוציאו אותי מהפוקוס של הסיפור.
בייחוד שאתה עונה עליהם… אז למה לשאול מלכתחילה?!
בהצלחה :)

06/03/2017 10:50

    צהריים טובים CnnBll,
    בסיפור כתבתי שלושה שאלות רתוריות אם מחשיבים את חלקם כשאלות רתוריות.
    אני חושב שמשמעותן הן לכוון את הקורא לקונספט שניסיתי להדגיש, ובכך שעניתי עליהם, וידאתי שעל הדבר שדנתי יהיה המחשבה שתצטרכו להשקיע בו.
    אמנם זה מוציא את הקורא מהפוקוס, אך אני במידה מסויימת רוצה להוביל את הקורא אל נרטיב מחשבותיי, כך בעצם אני ארגיש שמישהו אחר מבין אותי ללא עוררין.
    תודה על הביקורת, אני אנסה לפעמים הבאות לכתוב פחות שאלות רתוריות בהן אני עונה עליהם באופן שאת מתארת ואנסה בצורות אחרות לבטא את נרטיב מחשבותיי.
    בברכה מדניאל בכר.

    06/03/2017 16:07

מקסים. אהבתי את הדימוי עם המראה.

06/03/2017 10:57

    תודה רבה avital1989,
    אני שמח שנהנית בהקשר לדימוי של המראה.
    תמיד נחמד לחשוב על דברים פשוטים ביום יום שבו אנו מתבוננים, תאמיני או לא אבל בכך שהסתכלתי על מזגן דרך מראה הגעתי למחשבה שהתחילה את כל הסיפור הזה.
    בברכה מדניאל בכר.

    06/03/2017 16:09

אזהרה! סתם יציאה: אתה אדם מאוד חכם!

01/04/2017 23:31
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך