A. K. Koren
הייתי חייבת להתבטא! מצטערת אם פגע במישהו. לא התכוונתי בכלל

שמות יצירתיים

A. K. Koren 19/07/2016 1534 צפיות 10 תגובות
הייתי חייבת להתבטא! מצטערת אם פגע במישהו. לא התכוונתי בכלל

היי אנשים!
מה דעתכם לגוון בשמות?
כאילו- נכון שכל אחד אוהב שמות מסויימים וכל אחד מחליט על הסיפור שלו- אבל ברצינות!
זה נראה לכם הגיוני שבכל סיפור שלישי יש אותו שם? לי לא.
כרגע יש באתר לפחות שלוש סיפורים שהגיבורה בהם וגם הכותרת -דבר שבעצמו לא כל כך מקורי כאילו נכון שזה סיפור על מישהי בשם אביטל אבל קצת יצירתיות! זה כמו שהורים יקראו לבן שלהם 'ילד' נכון שהוא ילד אבל זה לא מקורי ואפילו קצת מעיק- נושאת את השם אביטל.
אז נכון, השם אביטל זה שם חביב וכנראה אהוב ומקובל בקרב הכותבים היום (אני אישית פחות מתחברת אבל זה לא העיקר) אבל יש אותו יותר מדי פעמים.
בתור אחת שבכיתה שלה היו לה שלוש בנות בשם נועה ושלוש בנות בשם תהילה אני איכשהו רגילה לריבוי אנשים בעלי אותו שם אבל זה מעצבן.
אם בין הסיפורים היה מרווח זמן זה היה בסדר אבל הם במקביל!
זה גם נורא מבלבל, כי אם קראת בסיפור אחד שאביטל ו#### הלכו מכות -לדוגמה- ואז את/ה קורא/ת את הסיפור השני את/ה מצפה לאיזכור של מה שקרה רק שהאיזכור לא יגיע- כי אלה שני סיפורים שונים!
כמו כן יש עוד מספר שמות כגון- אביאל, מור, איתן, נתן, ירדן,עידו, נוי, אלון וכו' שמופיעים ה-מ-ו-ן פעמים.
יש בעולם מליוני שמות. כל כך קשה למצוא שם שאין אותו לעוד לפחות חמש דמויות?!
הו, ועוד משהו:
אם אתם רוצים לעשות סיפור שקורה בחו"ל- שיהיה בחו"ל עד הסוף.
זה ממש מעצבן שתוקעים את זה שהגיבור/ה בא/ה מישראל ואיכשהו יש בבית ספר שלו/שלה הרבה ילדים נוספים עם שמות ישראלים…
ולא לדבר כמובן על זה שאיכשהו באופן פלאי הם מגלים שהבחור/ה החתיך/ה שהם מאוהבים בו/בה גם מישראל!
זה פשוט דפוק!
גם כל הקטע שדמויות מגלות שדמויות אחרות הם כבר פגשו בעבר- זה חפור לגמרי!
ואל תיעלבו אבל גם הסיפורים עצמם חוזרים על עצמם.
ילד/ה חדש/ה חתיך/ה אש, מתחבר/ת מיד עם איזה מישהו/מישהי והופכים להיות תוך חמש דקות bff אחר כך רואים את הילד/ה הכי חתיך/ה בבית ספר ומתאהבים בו/בה ואיכשהו הילד/ה החתיך/ה ממקודם שם/שמה עין על גיבורנו /גיבורתנו כבר מהרגע הראשון, מתאהבים וכו' וכו' וכו'
או כל מבנה דומה כזה או אחר.
מיצינו!
תהיו מקוריים, יצירתיים!
תחשבו בכיוון אחר,שונה.
תנסו, קחו סיכון! מקסימום לא יאהבו.
יש כאן כשרונות שמתבזבזים.
אז כן סטיתי מהנושא המקורי אבל היה חשוב לי להביע את זה.
אני בטוחה שכולם שמו לב לדפוס החוזר הזה ושזה מציק לרובכם אבל אף אחד לא אומר או עושה כלום…
אז אני אומרת ועושה.
נכון שלהשתמש בתבנית הקבועה והמוכרת זה קל יותר אבל זה מוריד.
אז בבקשה תחשבו על זה ותנסו להיות יצירתיים ומקוריים ולכתוב משהו משל עצמכם שאתם המצאתם ללא כל תבנית.
משהו אחר.


תגובות (10)

האמת שאני ממש מסכימה איתך בקשר לעלילה, הקטע בכתיבה הוא להיות מקורייםב

19/07/2016 07:53

אני מסכימה עם חלק מהדברים שכתבת כאן, אבל הדעה שלי היא שונה במעט. נכון, שמות הם חלק חשוב מאוד בסיפור, וצריך להעניק להם מקוריות מסוימת. אבל, אם הסיפור מספר על החיים האמתיים, שבהם אין לרוב שמות מקוריים, מותר להשתמש בשם כגון אביטל. למשל: בסדרה של גלילה רון פדר עמית, "להתבגר" השמות שם הם רגילים לגמרי. (מאיה, דין, נופר). אבל הסיפור הוא זה שצריך להביא את הקורא להמשיך לקרוא. גם אצלי, בסיפור שהתחלתי לכתוב, השמות הם לא מיוחדים, ואף די נפוצים. אבל אני משתמשת בכך כדי ליצור הזדהות, והבנה בקריאה.

19/07/2016 09:45

וואו הוצאת לי את המילים מהפה כאילו יש לי חברה עם אובססיה קשה לרומנים ואני כל פעם מחדש מנסה להסביר לה שהכל צפוי וברור שם אבל…. זה פשוט לא מועיל בכל מקרה אני מסכימה איתך בעניין הזה לגמרי ושתדעי שעשית לי חשק לעשות סיפור חדש ומקורי ????????

19/07/2016 14:02

תודה. ונטעלי הקטע הוא שנכון שאלה שמות נפוצים אבל זו אותה כותבת שבשלושת הסיפורים שלה יש לגיבורה בדיוק אותו שם- זה מוגזם שלא לדבר על מגוחך! עם כל הכבוד יש עשרות אלפי שמות שאפשר להשתמש בהם ולא צריך להיתקע על חמש שמות מסויימים…

19/07/2016 15:08

    בזה את צודקת. אין לי עוד מה להוסיף.

    19/07/2016 15:45

באופן כללי אני מסכימה איתך מאוד בעיניין השמות, למרות שאני כותבת בעיקר של פאנפיקים ולכן להמציא דמויות זו לא המומחיות שלי.
ובעיניין של העלילות, את ממש צודקת לדעתי, מה שאמרת עכשיו זה סיפורי ערסים (אני חושבת) וז באמת ממש חרוש.
והדבר שהכי משגע אותי, זה כשיוצרים דמות שהיא אמריקאית או אירופאית ונותנים לה שם כמו מוטי… וזה קרה לי בהרשמה לסיפור ישן שלי… כאילו ברצינות, אני רוצה לראות אתכם מוצאים לי אמריקאי שנולד באמריקה וקוראים לו מוטי…

אבל שוב, דמויות מקוריות זה לא התחום שלי (פאנפיקים על מארוול כניראה לנצח ^,^ ), אז אין לי שום זכות ללכת נגד מי שכן יוצר דמויות. למרות שאני מסכימה איתך מאוד.

(סורי על החפירה)

19/07/2016 20:11

צודקת…. זה בכלל לא חפירה. אני אישית לא מעיזה לכתוב פאנפיקים. אני מפחדת להרוס את הדמויות…

19/07/2016 22:35

    אני לא הורסת אותן, אני משפרת אותן…
    (רמז לכך שאני רוצחת דמויות סדרתית)

    20/07/2016 10:30

לגמרי! במיוחד על המקרה הספציפי הזה של "אביטל\אביטלוש\אביטל היפה" שאפילו הגבתי לה על זה. מה נסגר? תגוונו!(לא לגנוב את השם קרלו אכחמ אכחמ)

יואב

21/07/2016 14:50

אכן. ופפר פרוסט- את לא הורסת אבל אני הורסת כל דבר שאני נוגעת בו…

21/07/2016 23:59
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך