הסיפור הוא בעצם נובלה מציאותית מאוד (לפחות ככה זה מתחיל)
המשך לסיפור באתר http://xprincess51.narod.ru
אשמח לקבל תגובות

המסע הקסום – פרק 1

02/01/2010 1111 צפיות 2 תגובות
הסיפור הוא בעצם נובלה מציאותית מאוד (לפחות ככה זה מתחיל)
המשך לסיפור באתר http://xprincess51.narod.ru
אשמח לקבל תגובות

אשדוד, 02/07/1999, ערב יום שישי, שעה 19:15, בחוץ היה מזג אוויר חם, השמש הייתה בתהליך שקיעה. השעון מעורר על השולחן התחיל לצלצל, מאור התעורר משינת צהריים והגיע הזמן לקום למשמרת לילה. מאור חשב בעודו מסתכל על השעון:
"קבעתי איסוף לשעה 20:30, עד אז יש זמן להתקלח ולאכול לפני המשמרת",
והלך לחדר אמבטיה.

אחרי שצחצח שיניים, התגלח והתקלח מאור הלך למטבח בעודו עטוף במגבת. בדרך למטבח הסתכל במראה הגדולה, שהייתה תלויה בכניסה לדירה, ראה במראה בחור לבן בן 26, חתיך הכי הורס בעולם עם גוף חטוב, שרירי וחלק, גבוה עם גובה בערך 1.92 מטר, בעל שיער חום קצר ועיניים בצבע חום דבש. מאור עצר לשנייה, לקח מסרק וסידר את שיער ראשו ואז המשיך למטבח, שם פתח את המקפיא, מצא חבילת פיצות קפואות עם זיתים והחליט לאכול אחת לפני המשמרת. הוציא משולש ושם במיקרוגל לשלוש דקות ובינתיים הלך לחדר שינה ללבוש מדים.

כעבור כמה דקות יצא מהחדר לכיוון המטבח כשהוא לבוש מכנס משטרתי כחול מגוהץ עם נעליים שחורות מצוחצחות, חולצה קצרה מכופתרת מגוהצת בצבע תכלת עם סמל של משטרת ישראל על השרוול השמאלי, שרוך שחור בצד שמאל, תג מתכת עם סמל של המשטרה וכיתוב "מאור לוי" מעל הכיס הימני. בכיס הימני היה עט ופנקס, מתחת לחולצה נראתה חולצת טריקו לבנה. על הכיס הימני גם סיכת סיור. בדרך למטבח הסתכל במראה כדי לוודא הופעה מדוגמת. הפיצה כבר הייתה מזמן מוכנה ואחרי הארוחה עשה זריז סדר במטבח וחזר לסלון, שם לקח מהשולחן את הארנק המשטרתי שלו עם הכסף, כרטיסים, מסמכים ותעודת שוטר ושם בכיס השמאלי של מכנסיו.

השעה הייתה 20:15 והשפורפרת אלחוטית מדגם Panasonic שהייתה על השולחן ליד הארנק התחילה לצלצל, מאור הרים את השפורפרת וענה, בטלפון הייתה יומנאית של התחנה שאמרה שיירד למטה כי באו לאסוף אותו. מאור נכנס לחדר שינה, שם לקח את החגור עם הנרתיק לאקדח ומחסניות, אזיקים, אולר שווייצרי, פנס ונרתיק למכשיר קשר ותיק גב שהכיל כל מיני חפצים למשמרת כמו כובע א' משטרתי, קלסר שהכיל דוחות פעולה, דוחות מעצר, מזכרים, דוחות בדוקאי*, פנקס דוחות ב"מ*, פנקס הזמנות לבית-משפט ועוד טפסים רבים. מהכספת שהייתה עמוק בארון בגדים מאור הוציא אקדח ושתי מחסניות והכניס אותם לתוך החגור, יצא לדלת כניסה אחרי שכיבה את האור בבית, לקח את המפתחות, יצא מחוץ לדלת, נעל את הדירה, נכנס למעלית וירד למטה.

הסברים:
ב"מ: דו"ח ברירת משפט. מדובר בעצם בדו"ח תנועה שמקבל אזרח שביצע עבירת תעבורה. הוא נקרא ב"מ כי לאדם שקיבל דו"ח יש ברירה: או לשלם את הקנס תוך 90 יום ולקבל את הנקודות או לערער על הדו"ח, כלומר להגיש בקשה להשפט.
בדוקאי: דו"ח ששוטר ממלא עד בן-אדם שבדק במסוף, בדרך כלל רושמים דו"חות כאלה על בעלי עבר פלילי, בגלל זה במשטרה לא אומרים "פושע", "עבריין" או "קרימינל" אלא אומרים "בדוקאי".

בחוץ כבר היה חושך והחום קצת ירד. כשיצא מהבניין המתינה לו ניידת ממשמרת ב'* שהגיעה לאסוף אותו. מאור ניגש לניידת דגם Mazda, פתח את הדלת הימנית האחורית ונכנס לרכב והאוטו יצא מהבניין של מאור בצפון אשדוד לכביש המהיר.

הסברים:
משמרת ב': במשטרה יש משמרות א',ב' ו-ג' כאשר משמרת א' זה בוקר 7:00-14:30, משמרת ב' זה צהריים 14:30-22:00 ומשמרת ג' זה לילה 22:00-7:00. יש גם שלדי יום מ-7 בבוקר עד 7 בערב ושלדי לילה מ-7 בערב עד 7 בבוקר. תדריך מתחיל חצי שעה לפני תחילת המשמרת.

המתנדב שנהג בניידת שאל:
"אהלן מאור, מה שלומך? אתה הראש משמרת ג' היום?".
מאור ענה:
"וואלה הכל דבש, כן אני הראש משמרת היום. איך הייתה המשמרת שלכם?"
ואז פנה לשוטר שישב לצד הנהג:
"אה דני, מה המצב איתך?".
דני ענה:
"נחמד, כל המשמרת התעסקנו באירוע אלמ"ב* עם רוסי אחד שבאופן קבוע משתכר ומכה באכזריות את אישתו. קיפלנו את החולירע לתחנה וכל המשמרת היינו תקועים איתו איתו שם, בסוף הנבלה הזה הוכנס למעצר"

מאור: "וואלה"

דני: "ברור, הבן כלב כל הזמן בא הביתה מסטול, מפוצץ אותה מכות… עוד יש לה ילד קטן מנישואים קודמים אז הוא עוד מעיז להגיד לה: קחי את הדגנראט שלך ותעופי מהבית… והעיקר באופן קבוע כשמתפכח הוא מתחיל לבקש סליחה"

מאור: "יא אללה איזה אנשים נבלות… כאלה צריך לגרזן עד הסוף…".

הסברים:
אלמ"ב: אלימות במשפחה.

המתנדב שנהג בניידת הוסיף:
"האישה גם לא הייתה מעוניינת בהגשת תלונה".
מאור הגיב:
"לא נורא. מה שמייחד עבירות אלמ"ב על עבירות אחרות זה שאין צורך בהגשת תלונה בשביל להגיש כתב אישום",
ואז שאל את דני:
"טוב אז אנחנו נוסעים ישר למרחב או אוספים עוד מישהו?"

דני: "יש לנו עוד לקפוץ ליבנה לאסוף את ויולטה",
על מה מאור ישר הגיב בהתלהבות:
"אה אחלה!".

כעבור זמן קצר הגיעו למחלף, שם הניידת ירדה מהכביש המהיר ונכנסה ליבנה. דני עלה בקשר:
"יומן 500, ארבע שלוש"

יומנאית: "שדר 43"

דני: "תורידי את ויולטה ספקטור"

יומנאית: "רות עבור".

כעבור כשתי דקות הניידת הגיעה לאחד הבניינים בני 8 קומות באיזור של בניינים חדשים בציפוי בלטות לבנות עם מרפסות שמש. ויולטה בדיוק יצאה מהבניין – בחורה לבנה בת 21, ילידת רוסיה, בלונדה טבעית עם שיער חלק ויפה מאוד כחיטה בשדה סתוי שמגיע קצת מתחת לגובה הכתפיים, עייניים מהממות של מלאך בצבע ירוק-ים, יפהפיה עם גוף יפה וחטוב בגובה בערך 1.64 מטר ופנים מהממות עם מראה של ילדה מתוקה ותמימה, ממש עם מראה של ילדה קטנה. אחת שלהגיד עליה יפהפיה זה להעליב אותה – ממש ילדה עוצרת נשימה עם מראה עד כדי כך מהממם שיכול לגרום לסוג של שנאה. ויולטה ניגשה לניידת ונכנסה מאחורה מצד שמאל והניידת יצאה לכיוון חולון לתחנת מרחב איילון. ויולטה ישבה ממש בשקט והסתכלה החוצה מהחלון, היא הייתה ממש עצובה. שיערה היה כרגיל פזור, כמו תמיד היה משיערה ריח נעים מאוד וחזק של שמפו Pantene Pro-V ובפה שלה הייתה סוכריה על מקל.
דני שאל:
"מה חמודה, מה המצב איתך? אפילו לא אומרת שלום היום?".

מאור הסתכל על הפנים שלה ושאל:
"מה קרה מתוקה? מה זה הפרצוף תשעה באב הזה?",
ואז צצו לה דמעות בעיניים. מאור ישר הסתכל עליה במבט מופתע מאוד, שם את ידו על הכתפיים שלה ושאל:
"מה קרה יפהפיה? למה את בוכה?".
ויולטה אפילו לא ממש הסתכלה על מאור אלא ענתה בקול של מלאך, ממש מתוק אבל עצוב ושקט:
"סתם…".
מאור אמר:
"לא יכול להיות סתם",
ואחרי זה שאל את ויולטה בעודו מלטף אותה בראש:
"מה חמודה, מי פגע בך?".
ויולטה זרמה עם מאור ונשענה עליו עם הראש על החזה שלו והתחילה לספר בשקט:
"נפרדתי מקיריל".
מאור נגנב חבל על הזמן ושאל בטון מודאג:
"די! קיריל??? האיש קבע בצה"ל שהכרת עוד כשהיית קטנה ושפגשת שוב כשהיית במג"ב???"

ויולטה: "כן… בדיוק… היום בבוקר הייתי בפגרה אז קבענו לאתמול בערב שנצא לבלות. חשבתי להפתיע אותו ולהקדים, הייתי כולי מאושרת, התלבשתי ממש יפה ונסעתי עם האוטו שלי לכיוון הבית שלו. בדרך אליו עברתי ליד גן ציבורי ומה אני רואה בגן? קיריל יושב על ספסל ומתמזמז עם מישהי אחרת… בשתי מילים: בגד בי".
דני הגיב:
"איזה אנשים זונות יש בעולם הזה".
ויולטה המשיכה:
"והעיקר כל הזמן היה מדבר כמה שהוא אוהב אותי, וכמה שהוא רוצה שנהיה ביחד, וזה שנפגשנו זה כנראה גורל, ושאני הבחורה ההכי מהממת שהוא פגש אי פעם, ושכמו שהייתי מהממת פעם כך נשארתי מהממת…",
ובאותו זמן דמעות זלגו לאט על לחייה. מאור אמר לה בהיותו מלטף אותה בראשה:
"איזה מניאק! … די די מאמי, תהיי חזקה. הוא לא שווה את הדמעות שלך".
ויולטה המשיכה בסיפור עם דמעות בעינייה:
"אתמול כשראיתי את זה נעמדתי עם האוטו מול הגן והסתכלתי עליהם במשך כחמש דקות, הייתי בהלם, עד שקיריל ראה אותי. הוא ישר רץ אלי, אפילו לא ידע מה להגיד, אני באותו רגע רק חייכתי ואמרתי שאני יודעת שזה לא מה שאני חושבת ושיהנה לו ואז נתתי גז חזרה הביתה… מה זה נפגעתי… כשבאתי חזרה הביתה פשוט נפלתי על המיטה ופרצתי בבכי, הרגשתי מה זה מושפלת, כמו שלא הרגשתי בחיים, כל הלילה בכיתי כמו תינוקת עם הפנים לתוך הכרית, איך שאומרים cried my heart out, הרגשתי את עצמי סתם בתולה פאתטית".
מאור המשיך ללטף אותה כשראשה צמוד לחזה שלו ולהגיד:
"די מתוקה, את יודעת שאת בחורה הכי מהממת בעולם ושכולנו אוהבים אותך"
ואז נתן לה נשיקה במצח. ויולטה הסתכלה עליו בפנים ונתנה חיוך קטן ומאור אמר:
"איזו חמודה".
ויולטה המשיכה עוד קצת לספר:
"רציתי עוד ללכת היום לקאנטרי-קלאב קצת לשחות ולהתאמן שם במכון כושר אבל לא הלכתי בגלל שרק לקראת הבוקר נרדמתי וכשהתעוררתי אחרי צהריים גם בכיתי כל היום ועוד הייתי צריכה גם לנקות את הבית ובגלל הכל גם לי שנה לנקות".
מאור רק המשיך ללטף אותה בראש. באותו זמן הניידת כבר הגיעה לחולון. מאור אמר לויולטה:
"טוב, הגענו, איך שניכנס לתחנה לכי תשטפי פנים ותבואי לחדר סיור לתדריך עם חיוך גדול למה כי את יודעת – היום יום שישי בערב, לא יהיה משעמם עם כל הבדוקאים והשיכורים למיניהם".
ויולטה שוב חייכה. הניידת הגיעה לשער חשמלי שהיווה כניסה לחצר התחנה בשביל הניידות ודני אמר בקשר:
"50 שער".
אחרי 3 שניות אור צהוב התחיל להבהב מעל השער, השער נפתח, דני כיבה את האורות הכחולים המסתובבים של הניידת והניידת נכנסה פנימה. מאור וויולטה ירדו מהרכב ונכנסו לבניין התחנה, דני והמתנדב שלו התקדמו לכיוון החנייה כדי להחנות את הניידת. ויולטה פתחה את הדלת האחורית שהובילה למסדרון התחנה ונכנסה פנימה, אחריה נכנס מאור. שעון היד G-Shock של מאור הראה 21:20. מאור אמר לויולטה:
"טוב, אני אלך לחדר תדריכים, צריך זריז להכין תדריך",
והלך לחדר סיור. ויולטה סיימה את הסוכרייה שלה, נכנסה לשירותים, נעמדה מול הכיור והסתכלה על עצמה במראה במשך כמה שניות. אחרי ששטפה את פניה היא שוב הסתכלה על עצמה במראה עם חיוך עדין ואז הלכה לחדר סיור, שם כבר מאור ישב בכיסא בראש השולחן ומסביב לשולחן ישב כל היח"ס*, ויולטה נכנסה והתיישבה בכיסא ליד מאור.

הסברים:
יח"ס: יחידת סיור, אפשר להגיד קבוצת שוטרים. בכל תחנה יש כמה קבוצות כאלה (לרוב 3), כל שוטר סיור שייך לאחת קבוצות וכל קבוצה עושה משמרת מסוימת מתי שנקבע לה.

השעון קיר הראה שעה 21:30 ומאור אמר:
"טוב, נתחיל בתדריך, עוד מעט גם ייכנס הקצין תורן… כרגיל יום שישי משמרת לילה, פעילות לא חסר. יש לא מעט שיכורים וסתם כל מיני עבריינים למיניהם. תפקידינו לדאוג שהלילה יעבור בשלום. אתחיל מנושא פח"ע – אף פעם לא חסר התרעות לפיגועים, כרגע אין משהו ממוקד אבל עדיין עלינו תמיד לחשוב שאין כמו לעשות פיגוע באיזור בילוי הומה אדם. כל דבר שנראה חשוד – לבדוק, לא לזלזל, בין אם זה חפץ חשוד, רכב חשוד או אדם חשוד. אם מדובר בחפץ חשוד או רכב חשוד אל תהיו לי גיבורים ותתחילו להתעסק עם זה יותר מדי, אם צריך נזמן חבלן. כל אדם חשוד ישר לשאול מאיפה הוא ומה הוא עושה פה, לבדוק תעודת זהות. אם צריך תעשו עליו בדיקה גופנית, כמובן לפי כל הנהלים: גבר נבדק על ידי שוטר, אישה על ידי שוטרת ותעשו את זה במקום מוצנע. אם צריך תורידו את כל הבגדים מהחשוד ואם צריך אפילו את התחתונים. בנושא פלילי: יש לא מעט בדוקאים, יש לבדוק כל אחד שנראה חשוד טיפ טופ, להתחכך איתם כמה שיותר, אם צריך גם להפוך להם את כל האוטו, תחפשו כל דבר קטן אם זה סכינים, סמים או כלי פריצה. תרשמו גם דוחות בדוקאים. אם יש אירוע חריג כמו קטטה המונית – אל תיכנסו לבד, תחכו לפחות לעוד ניידת או 2 ואז תיכנסו ככוח. אם צריך אז תשתמשו בכוח, כמובן סביר. אם צריך לעצור אז תעצרו, כל עצור כבול באזיקים גם אם הוא נראה אדם מן היישוב. על כל עצור או מעוכב שמירה צמודה. בנושא תעבורתי: שימו לב גם לזה, אם תופסים נהג שביצע עבירה תרשמו דו"ח איכותי, לא להתבייש. דו"ח על חגורה לדוגמא זה כבר דו"ח איכותי. לפני שיוצאים לדרך יש לבצע בדיקת רכב ובדיקת זיווד* ולרשום הכל בטופס ייזומים*. כל ניידת נשק ארוך חובה. אין פעולות יזומות מיוחדות, אז כל ניידת תעשה את מטלות הרגילות של מחסום-חצי, סיור מניעה וביקורות מאוימים*. יש לנו פה גם צו הבאה אחד ושני צווי הוצאה לפועל שיש לבצע אבל זה לא רלוונטי למשמרת הזאת".

הסברים:
זיווד: מגוון של ציוד שיש בניידות סיור כגון ציוד מחסום ("אוהל" עם כיתוב "מחסום", דוקרנים וכו'), תיק עזרה ראשונה, מטף כיבוי אש וכו'.
טופס ייזומים: לכל ניידת סיור שיוצאת למשמרת יש טופס ייזומים בו רושמים פרטים כגון שמות השוטרים, קוד קריאה, בדיקת ניידת, אירועים שטיפלו, דו"חות שרשמו וכו' ובסוף המשמרת מחזירים את הטופס ליומן.
ביקורת מאוים: מדובר על בדרך כלל עובד ציבור שמאוים בתוקף תפקידו על ידי גורמים שונים, לדוגמא ארגוני פשע. מאוים יכול להיות לדוגמא שופט, שר, קצין משטרה וכו'. יכול להיות גם עד מדינה. הביקורת מתבצעת בכך שכל פעם עוברת באיזור מגורים של המאוים ניידת סיור ובודקת שהכל תקין.

השעון קיר הראה שעה 21:44 ולחדר סיור נכנס הקצין תורן בשם יוני שהיה גם הקצין יח"ס, מגולח ראש, בדרגת פקד, בן אדם נחמד מאוד כבן 30 ממוצא אתיופי בגובה של קרוב ל-1.80 מ'. הקצין נעמד ליד מאור והתחיל לדבר:
"ערב טוב לכולם, אני מניח שמאור כבר אמר את הכל, אני רק ארחיב קצת. אנחנו ביום שישי בערב, הרבה אנשים יוצאים לבלות, בין היתר הרבה בדוקאים… לא חסר בלאגן. אם צריך לעצור – תעצרו, כל עצור כבול באזיקים. אני, כמו שאתם יודעים, אוהב לחתום על עצורים ואצלי בדרך כלל עצור מסיבה הכי פשוטה נכלא ל-24 שעות. לגבי שימוש בכוח: שימוש בכוח זו סמכות נלווית למעצר, אם צריך תשתמשו בכוח, כמובן בכוח סביר. לגבי שימוש בנשק: כמוצא אחרון אך ורק אם נשקפת סכנת חיים מיידית וממשית וגם אז לא יורים לתוך קהל מחשש לפגיעה באזרחים חפים מפשע. אם יש חשוד בעל אמצעי וכוונה אז לבצע נוהל מעצר חשוד על פי כל הכללים. נוהל פתיחה באש זה רק אם יש סכנת חיים מיידית, כמו לדוגמא מישהו שרץ אליכם עם רימון וצועק "אללה אכבר". סתם איזה ערס שמשחק עם סכין, זה עדיין לא סכנת חיים. לגבי אנשים חשודים: כל אדם חשוד שבדקתם יש לרשום דו"ח בדוקאי איכותי כולל התנהגות, תיאור מראה חיצוני, תיאור לבוש וכו'. הדו"חות האלה אולי נראים סתם ניירת אבל לפעמים עוזרים מאוד. לדוגמא שבוע שעבר ויולטה עשתה עבודה מצוינת: באחת השכונות ליד הטיילת בבת-ים הבחינה באדם חשוד ובדקה אותו במסוף, היה מדובר בנרקומן ידוע. ויולטה לא התעצלה ומילתה דו"ח בדוקאי איכותי כולל מראה, תיאור לבוש, כיוון הליכה וכו'. כעבור זמן קצר התקבל אירוע על קשישה שהותקפה ונשדדה באחת הסמטאות באותו איזור. מיד הגיעה לשם ניידת, הקשישה תיארה את התוקף כולל תיאור לבוש וכיוון בריחה והכל התאים אחד לאחד לדו"ח בדוקאי של ויולטה. באותו ערב באו לנרקומן הזה הביתה ועצרו אותו".
כל השוטרים שישבו בחדר סיור הסתכלו על ויולטה ואמרו:
"יפה, יפה"
ועשו הבעת פנים מתרשמת, ויולטה הגיבה בחיוך חמוד. יוני המשיך:
"יש לא מעט מקומות בטיילת ואיזורים אחרים המיועדים לפורענות – יש שם הרבה בדוקאים, נרקומנים, בני מיעוטים וסתם כל מיני זבאל'ה. צריך לעשות הרבה סיורים במיוחד במקומות האלה ובכל המקומות החשוכים. אם אתם רואים שם אנשים שנראים חשודים – לעשות עליהם חיפוש מדוקדק, להפוך להם את כל האוטו. אל תתביישו גם לבקש מהם לעזוב את המקום ואם הם יסרבו אז בכיף שימו עליהם אזיקים ותקפלו אותם לתחנה, אני אשמח לחתום עליהם ואם הם ישאלו: "מה, זה בגלל שאנחנו בני מיעוטים?" – אז תגידו "כן!". לגבי נהיגה מבצעית – רק באירוע חריג ובאישור או שלי או של מאור. גם אם נוסעים בנהיגה מבצעית ועוברים צומת תמיד להאיט ולבדוק ולא לסמוך על נהגים אחרים שיבחינו באור כחול מהבהב וסירנה וייפנו לכם את הדרך. בכל מקרה אני מאוד מבקש נהיגה זהירה. לגבי קשר: אנחנו עובדים בגל הראשון, מדובר פה בגל מבצעי לכן את כל הדברים שלא קשורים אני מבקש לעשות בגל אחר. יצא לי להתקל בתופעות ששוטרים מתחילים לספר בדיחות בגל המבצעי או לשיר שירים אז אין פה לא יהיה דבר כזה. היו כבר מקרים בהם שוטר היה זקוק לסיוע ולא היה יכול להשתמש בגל כי שוטר אחר השמיע בגל שירים של זוהר ארגוב. אז אני לא מאיים אלא מבטיח שמי שיעשה שטויות כאלה ייענש בשיא החומרה. דבר נוסף לגבי נהיגה: מי שמרגיש שהוא עייף שלא ינהג, שיעלה מול מאור, ייכנס לתחנה להתרענן איזה חצי שעה, עדיף מאשר שיעשה תאונה, אבל מנוחה רק בתחנה, אני לא רוצה למצוא פה מישהו שנכנס עם הניידת באיזה מקום מבודד חשוך וישן שם, זה גם לא בטיחותי וגם לא נראה טוב מהצד",
אחרי זה יוני המשיך:
"בנוסף יש לנו עצור ממשמרת ב'",
הסתכל על מאור והמשיך:
"צריך ניידת אחת שתלווה אותו לבדיקה רפואית בבית חולים"
ומאור ענה:
"אין שום בעיה".
יוני אמר:
"טוב, חוץ מזה יש גם שתי ניידות תנועה, צוות נוער…"
ואז הסתכל על מאור ואמר:
"יש לנו גם צוות יס"מ".
מאור הגיב:
"כן, אני יודע, ארז והגדוד אל-קסאם שלו עובדים היום".
כולם צחקו. יוני שאל את מאור:
"צריכה להיות גם ניידת אק"מ* אחת, לא?".
מאור הסתכל על יוני ואמר:
"כן, אנסטסיה מגיעה היום עם הצוות שלה, אני דואג להם לרכב".
יוני אמר:
"אה, מצוין",
ואחרי זה שאל:
"יש למישהו עוד שאלות?"
וכולם שתקו, יוני אמר:
"אז שתהיה לנו משמרת נעימה",
ויצא מהחדר.

הסברים:
אק"מ: אגף קהילה משטרתי. זה שם כללי ליחידה של כל מתנדבי המשטרה. כשאומרים "ניידת אק"מ" הכוונה היא לניידת של מתנדבים שתפקידם העיקרי הוא הפגנת נוכחות ובולטות, עיניים ומענה לאירועים הכי פשוטים.

מפה מאור המשיך לדבר:
"טוב, אז ציוותים: אני 41, ויולטה קחי איתך את יבגני – אתם 42",
והסתכל על יבגני שהיה מתנדב, בחור לבן בן 22 יוצא מדינות חבר העמים, בריון עם חזות קשוחה ומפחידה בטירוף, שיער שחור ממש ממש קצר, גבוה עם גוף רחב וחסון מאוד כולו מפוצץ שרירים כמעט בגובה של מאור. כשיבגני הסתכל עליה הוא על פניו נראה גם שמח וגם טיפה מופתע-קשה לו היה להאמין שהוא הולך לפעול עם בחורה הכי יפהפיה שהוא ראה בחייו, הוא ממש הוקסם על ידי היופי של ויולטה וגם שמח שהוא הולך לפעול עם בחורה כזאת יפהפיה עוצרת נשימה. מאור אמר ליבגני:
"תשמור עליה טוב טוב",
והמשיך:
"43 דרור ולילח, 44 מיכאל ועידן, 45 עופר ושירי, 46 שגיא ואלכס, 47 צחי וטל, 48 יגאל ורן, מיטל – את ביומן, כל שעה תבצעי בדיקת קשר מול הניידות".
אחרי זה מאור הסתכל על דרור ואמר:
"אתם תעשו היום ליווי עצור אז לא אתן לכם ייזומים".

דרור: "סבבה",
ואז מאור אמר לכולם:
"טוב אז כולם לחתום על מכשירי קשר, נשקים ארוכים ושבאמת תהיה לנו משמרת נעימה, רק לפני שנצא צריך לעשות מחיצת מגן*".

הסברים:
מחיצת מגן: סוג של ביקורת ששוטרים מבצעים בתאי המעצר בתחנה.

כולם יצאו מהחדר והלכו לכיוון היומן, היומנאיות התחלפו. מאור, יבגני, דרור ומיכאל הלכו לבצע מחיצת מגן ושאר השוטרים הלכו ליומן לחתום על מכשירי קשר ונשקים ארוכים. מאור, המתנדב ושני השוטרים האחרים נכנסו למעצר, השאירו את האקדחים אצל הכלאי ואז נכנסו למסדרון המעצר. יבגני נעמד לשמור על הדלת ומאור עם שני השוטרים התחילו לעבור בתאים.
נכנסו לתא הראשון, שם שהו שני עצירים. מאור שאל האם הכל בסדר, ענו שכן, עשו קצת סיבוב בתא והלכו לתאים אחרים. בתא הלפני אחרון היה עציר אחד, יוצא מדינות חבר העמים בגילאי ה-50 בערך, מאור גם אותו שאל אם הכל בסדר ושאל על מה עצרו אותו והעציר ענה במצב כמעט בוכה בסגנון של שהוא רב עם אשתו, לא זוכר כלום, היה שיכור, שהוא מצטער מאוד ומאור שאל:
"אה, זה אתה זה שמכה את אשתו? לא חבל?".
העציר המשיך להגיד כמה שהוא מצטער ומאור אמר:
"חבל מאוד, טוב נקווה שעכשיו באמת תתחיל לחשוב קצת על ההתנהגות שלך"
ואז הם יצאו מהתא. ניגשו לתא האחרון ושם שהה עציר צעיר, מאור אמר לדרור:
"טוב, אותו צריך לקחת לבית חולים אז תיגש לכלאי ותביא אזיקי רגליים".
דרור ניגש לכלאי, חתם על אזיקי רגליים וחזר לתא, דרור ומאור כבלו את העציר גם בידיים וגם ברגליים והוציאו אותו מהתא, יצאו החוצה והמעצר ננעל. דרור שאל את לילח:
"חתמת על קשר ונשק?".
לילח ענתה בחיוב, דרור ביקש שתחתים גם אותו על מכשיר קשר, לילח הביאה עוד מכשיר קשר מהיומן ומאור אמר להם שייצאו עם העציר לבית-חולים. דרור עלה בקשר:
"מיטל מאזינה?"

מיטל: "שדר"

דרור: "תפתחי ל-43 ליווי עצור, מה האות?"

מיטל: "ס"ג"

דרור: "רות עבור",
ואז הם יצאו לחצר עם העציר.
מאור, מיכאל ויבגני הלכו ליומן. מאור אמר למיטל:
"טוב תביאי לי מכשיר ואת המפתחות של הניידת החדשה, את המפתחות של הניידת החדשה השנייה תביאי לויולטה".
מיטל הוציאה את כל המפתחות על השולחן ואז מאור הצביע על מפתח של ניידת גדולה מסוג Ford Transit ואמר:
"עוד מעט אנסטסיה, מתנדבת צעירה, תבוא לפה עם הצוות שלה, תתני להם את הרכב הזה".
אחרי זה מאור חתם על נשק ארוך, מכשיר ורכב ויצא לחצר התחנה. באותו זמן ויולטה אמרה ליומנאית:
"טוב מיטל, תוציאי לי גם מכשיר ואת המפתח של הרכב",
לקחה את המכשיר והמפתח וחתמה עליהם.
אחר-כך שאלה את יבגני:
"עשית מטווח?".
יבגני השיב בחיוב וויולטה אמרה:
"אחלה, אז תחתום בינתיים על נשק ארוך ואם יש עוד מכשירים אז תחתום גם שיהיה לך",
על מה יבגני ענה:
"סבבה".

ויולטה יצאה לחצר, שם פגשה במאור כבר יוצא החוצה ברכב חדש דנדש מסוג Toyota Corolla, מאור עשה לה "שלום" עם היד, ויולטה החזירה לו באותו סימן ומאור יצא מהתחנה. ויולטה באה לניידת עליה הייתה חתומה, עוד ניידת חדשה בדיוק כמו האחת שמאור לקח ופתחה אותה באמצעות השלט.
כשנכנסה לתוך האותו היא זרקה את התיק גב הורוד שלה אחורה, לפני זה הוציאה ממנו קלסר עם כל הניירת ודיסקמן תוצרת Sony אותו חיברה לרדיו-טייפ באמצעות קלטת מיוחדת עם כבל ובתוך הדיסקמן שמה דיסק לבן עם ציור של מד-מהירות וכיתוב ברוסית "Ruki Vverh – Bez Tormozov*" (ידיים למעלה – ללא מעצורים). על הקלסר הייתה מדבקה ועליה כתוב "ויולטה ספקטור", המספר האישי שלה ו-"סיור איילון" ומתחת לזה גם כתוב בקטן בכתב יד "הילדה ההכי יפה בגן" שמישהו כתב לה פעם.

הסברים:
Ruki Vverh: להקת פופ רוסית פופולרית מאוד, פירוש השם "ידיים למעלה".

באותו רגע יבגני יצא לחצר כאשר בידו הימנית מחזיק מכשיר קשר ונשק ארוך תלוי עליו בהצלב. כשיבגני התקרב לרכב ויולטה יצאה החוצה ואמרה:
"את הנשק ננעל בתא המטען"
ואז שניהם ניגשו לרכב מאחורה, יבגני עשה פריקה, הניח את הנשק בתא המטען וויולטה נעלה את הנשק עם מנעול ושרשרת.
אחרי זה ויולטה אמרה ליבגני שיעשה סיבוב ויבדוק שאין שום נזקים ברכב ובזמן שיבגני עשה את הסיבוב היא בדקה את הזיווד בניידת. אחרי שהכל נמצא תקין ויולטה התיישבה במושב הנהג ויבגני ישב במושב לידה.
ויולטה הוציאה מהתיק שלה משטח כתיבה ורוד וגם לקחה את הטופס ייזומים בו כבר הייתה רשומה מטלה של מחסום חצי בכניסה לבת-ים מכביש יגאל אלון, סיור מניעה באיזור תעשיה וביקורת מאוים. אחרי שהיא חתמה על הטופס ייזומים שהדביקה למשטח הכתיבה ושמה את הכל בסך השמש היא אמרה ליבגני:
"טוב, היינו פה?"
על מה שיבגני השיב עם חיוך:
"היינו שם".

ויולטה שמה את המפתח ב-switch, לחצה על דוושת המצמד, התניעה את האוטו והדליקה אורות. אחרי זה חגרה חגורת בטיחות, הסתכלה על יבגני כדי לוודא שהוא גם חגור, הורידה אמברקס, שילבה להילוך ראשון, הרימה לאט את המצמד, בו זמנית קצת לחצה על גז והתחילה לנהוג לכיוון שער היציאה. בהתקרב לשער ויולטה אמרה בקשר "יומן שער", איך שהשער התחיל להפתח ויולטה הפעילה גם את האורות הכחולים המסתובבים של הניידת. בעוד שהשער נפתח ויולטה גם לקחה את המע"ד של הכריזה, לחצה על כפתור ההפעלה ונשפה לתוכו – הנשיפה נשמעה בכל השכונה וויולטה אמרה באושר:
"אחלה, הכריזה עובדת מצוין, גם הכחולים, הקשר… כמו שצריך!"
ואיך שהשער סיים להפתח יצאו מהתחנה.


תגובות (2)

אהבתי. סיפור מותח ואמין מאוד.

31/08/2010 13:23

וואלה תודה :-)

06/12/2010 17:36
36 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך