יוסף… פרק א'

time machine123 31/01/2019 535 צפיות אין תגובות

רחל הייתה עקרה כמעט כל חייה והיא התפללה לאלוהים שהיא תיכנס להריון והיא תוכל להביא בן ליעקב, היא לא הבינה מה קורה לה בכלל.
היא כל כך חיכתה לרגע שבו היא תהיה בהריון מיעקב.
רצה הגורל ואלוהים שמע לתפילתה של רחל והיא נכנסה להיריון. יעקב מאוד שמח על הריונה של אשתו.
לא עבר זמן רב, רחל כרעה ללדת והיא ילדה בן בכור ליעקב. היא קראה לו יוסף כי היא אמרה לאלוהים שיביא לה בן נוסף. יעקב נכנס לאוהל כדי שהוא יכיר בפעם הראשונה את יוסף, הבן שנולד לו מרחל, האישה שאותה אהב כל כך.
הוא החליט לעשות חגיגה להולדתו של בן הזקונים שלו יוסף. רחל הייתה שמחה עד הגג מכך שנולד לה בן אחרי כל כך הרבה שנים בהם היא הייתה עקרה והתפללה לה' שיעניק לה וליעקב בן זכר.
כשיוסף גדל טיפה והתחיל לקבל ביטחון הוא התחיל להלשין לאביו יעקב על המעשים הרעים שאחיו הגדולים עשו כשהוא נעדר מהבית ולא ידע שהם ניצלו את יציאותיו בשביל לעשות דברים לא טובים ובלתי מקובלים בעליל.
יעקב כעס תמיד עליהם ולא על יוסף שהתנשא מעליהם בכל פעם שהוא היה מוציא את דיבתם בפני אביו יעקב.
הוא אהב את יוסף בכל ליבו ואף פעם לא גער בו באמת כאשר הוא היה צריך לעשות זאת.
יוסף הרגיש כמו מלך ולכן הלשין על האחים שלו בכל פעם שהוא היה עד ראיה למעשי סדום של האחים שלו.

***
יוסף היה הבן המועדף של יעקב ובשל כך האחים רחשו כלפיו קנאה ושנאה. יוסף אהב גם את אביו יעקב וסיפר לו על חלום שהוא חלם בלילה.
הוא חלם על שהשמש, הירח ואחד עשר כוכבים משתחווים בפניו כי הוא המלך . ולמלך צריך להתייחס ביראת כבוד.
כשיוסף סיים לספר על החלום שהוא חלם, הוא ראה איך אחיו מתמלאים שנאה כלפיו.
" מספיק, גם עלינו אתה רוצה למלוך, אתה הבן המועדף על אבינו, אנחנו לא ניתן לך לעשות כל מה שעולה ברוחך." אמרו האחים שלו בטרוניה כשיוסף ניסה להתנשא ולא הצליח להרגיע את כעסם עליו.
" בסוף אני אמשול עליכם ואתם תהיו עבדים שלי. כפופים לחוקים שאני אטיל עליכם." קרא יוסף בהתנשאות.
" מה אתה מנסה לומר? שאתה תהיה המושל ואנחנו נהיה העבדים שלך.?" מה שאמר יוסף עורר את זעמו של שמעון אחיו.
יוסף לא אמר מילה והלך לדרכו.

***
יעקב ניגש ליוסף וגער בו שלא ימשיך להתגרות באחים שלו, כי גם ככה הם שונאים אותו כי הוא היה בן הזקונים ולכן הוא פינק אותו יותר מדיי.
" אל תסתבך עם האחים שלך, די לי בחלום המוזר הזה שסיפרת על שמש , ירח וכוכבים. סתם עוררת את הכעס שלהם נגדך. אל תספר להם עוד על איזה חלומות שאתה חולם בלילה. תן להם להירגע ואל תוציא את דיבת אחיך בפניי כי הם גם ככה כועסים עלייך." אמר יעקב בעדינות והביט על יוסף ממושכות.
" אבא, הם עושים דברים בלתי מקובלים כשאתה לא נמצא לידם. אני בסך הכול רוצה שהם ילמדו לכבד אותך. לכן אני מלשין עליהם בפנייך." קרא יוסף בעקשנות וחייך לאביו.

***
שנאתם של האחים כלפי יוסף הלכה וגדלה ככל שהוא המשיך להתפאר בחלומותיו שחלם ששכב לישון בלילה.
הפריע להם שיעקב אהב את יוסף יותר מהם והעדיף אותו על פניהם.
כל הזמן יוסף לא הפסיק להציק להם המון והם לא ידעו כבר מה לעשות איתו.
הם ניסו להעלים עין מכך שיוסף רדף אחריהם לכל מקום אפשרי.
האמת בינם לבין עצמם, הם כבר לא יכלו לסבול שהוא כל הזמן ניסה לסבך אותם עם אביו יעקב.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך