fearless13
אני מצטערת שזה קצר כל כך, פשוט קצת קשה לי לכתוב, זה לא ממש הסגנון שלי אז ניסיתי לגוון, ובכל זאת אני מנסה לכתוב וקצת קשה לי (תרחמו עליי אני רק ילדה קטנה..)
מוקדש ל-
אור (Estonian)

עיתון בית ספר צבעונים| פרק 2 חלק ג' יצחק רבין .

fearless13 14/11/2011 847 צפיות 3 תגובות
אני מצטערת שזה קצר כל כך, פשוט קצת קשה לי לכתוב, זה לא ממש הסגנון שלי אז ניסיתי לגוון, ובכל זאת אני מנסה לכתוב וקצת קשה לי (תרחמו עליי אני רק ילדה קטנה..)
מוקדש ל-
אור (Estonian)

יוסף מורן, איש אנרגטי בגיל העמידה ירד אלינו במדרגות, הוא קיבל את פנינו בחום ולאחר שהקשיב לסיפורי פנה לחדר קטן. הוא חזר כעבור דקות ספורות, וביידו דף אשר ממבט קצר זהיתי, שיר השלום. "רבין היה איש חכם. והוא ביקש ממני להוסיף לשיר שורה אחת ולהדגישה." הסתכלנו בשיר על השורה המודגשת "לכו בעקבות העצב", לכו בעקבות העצב…. מה זאת אומרת? למה הוא כתב זאת?
למה לראש ממשלת ישראל לכתוב "לכו בעקבות העצב" מהן עקבות העצב? כל השאלות האלו עלו בראשי ובטח בראשיהם של השאר.
לאחר שיצאנו הל דיון סוער "מה זאת אומרת?" שאלה אלקסיס.
"למה לו לכתוב את זה?" שאלה שירה
"בטח יש בזה מסר כלשהו." אמר בני.
"למה כל כך חשוב לו שנלך בעקבות העצב??" שאלתי אני.
הלכנו בדומייה עד שהגענו לספרייה.
"בואו נתפצל ונחפש מידע!" הצעתי וכולם הנהנו בהסכמה.
הלכתי לאחד הספרים על יצחק רבין ז"ל ופתחתי
"בהתמודדות הפנימית במרכז מפלגת העבודה שהתקיימה בפברואר 1977 ניצח רבין שוב את שר הביטחון שמעון פרס, ברוב קטן, ונבחר למועמד המערך לראשות הממשלה. אולם ב-15 במרץ פרסם עיתונאי "הארץ" דן מרגלית את פרשת חשבון הדולרים – קיום חשבון בנק בחו"ל השייך לבני הזוג רבין, בניגוד לחוק הפיקוח על מטבע זר דאז. שר האוצר רבינוביץ רצה להטיל על רבין קנס, מעשה שהיה מונע הגשת כתב אישום. אולם היועץ המשפטי לממשלה אהרן ברק קבע כי יש להעמיד לדין את שני בני הזוג, ואיים על רבינוביץ כי יפנה לבג"ץ אם ינסה להגן על רבין. בסופו של דבר החליט רבין כי לא נותרה לו ברירה, והתפטר ממועמדות המפלגה לראשות הממשלה. הוא הודיע על כך בשידור טלוויזיה דרמטי ב-7 באפריל 1977 בשעה 23:40. לאחר מכן החליט ברק כי יש להעמיד לדין רק את לאה רבין." קראתי, לא יודעת למה אבל הספר היה מונח בעמוד הזה.
דיפדפתי ואז צעקת ניצחון בקעה מפי "מצאתי! מצאתי!"
כולם באו לעברי ואמרתי "אני יודעת מה הרמז…"


תגובות (3)

הי מי שקורא:
אני מקווה שאהבתם!

15/11/2011 12:54

יפה! למי זה מוקדש??

17/11/2011 04:59

תמשיכי בבקשה! ותודה שהקדשת לי

19/11/2011 06:40
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך