דף ריק

02/11/2012 1170 צפיות 2 תגובות

דף ריק
הדף הזה היה ריק לפני שכתבתי בו, אני נשבע. דף חלק, ללא מילה וללא אות, שטח מת ואינסופי של כלום. בלעדיי הוא היה עוד דף ריק מתוך ערימת הדפים שממנה הוא נלקח. אני הפחתי בו חיים, משמעות. פתאום לי ולדף יש הרבה במשותף. עד לפני רגע הוא היה ריק ואנונימי ועכשיו הוא מכיל את המחשבות שלי וחלק בלתי נפרד ממי שאני. הוא מציג לראווה, בכל עת, את מה שהיה לי זה עתה בראש בצורה כה מסודרת וויזואלית. חושף אותי ככה בנקודות הכי רגישות שלי, אבל לי זה לא מפריע, זה בכלל אני שהסכמתי לו מלכתחילה לעשות את מה שהוא עושה. יותר מהסכמתי לו, אני עיצבתי ובחרתי איך הוא יציג זאת. בעצם ההחלטה לעלות את המחשבות והרעיונות שלי על הדף, אני מוכרח לקבל על עצמי את הסיכון שמישהו עלול יום אחד לקרוא את זה. ובכלל, האם לא זאת הסיבה שלשמה אנו כותבים? שמישהו אחר יקרא, ירגיש את מה שאנחנו מרגישים, או יביע דעה על מחשבות ורעיונות שלנו? כמובן שיש שיגידו שהם כותבים רק למגירה, שלאף אחד אין גישה לכתביהם מלבדם. אך גם מגירה נמצאת שם כדי להיפתח בסופו של דבר. אם לא היום אז מחר, מחרתיים או אפילו אחרי הסוף. אחרת למה להסתכן כלכך בהעלאת דברים כאלה על דף? אם המידע מיועד רק לעינינו אנו, מדוע לא להשאיר את המידע לעצמנו, לעצום עיניים, להיכנס אל אותו התא שמכיל את המידע האצור ולהיזכר בו, לחדש אותו ולפתח אותו. יש לכך המון יתרונות, למשל רעיון שנשאר במוח ניתן לעצב בקלות ומספר פעמים שרק נחשוב עליו. וכן, שם הוא מוגן, והוא ייחשף, אם נרצה, רק לאחר האישור שלנו ובדרך שלנו בלבד.
כאן גם נכנסת השאלה, איך תסביר רעיון שנמצא אצלך בצורה הגולמית שלו כל כך הרבה זמן בראש, ולהסביר אותו בעל פה יהיה בלתי אפשרי בעליל? תכתוב אותו על דף, וזה רק לאחר שקיבלת מהדף אישור לכתוב עליו.


תגובות (2)

יפה מאוד יש לך כתיבה מאוד יפה !

06/11/2012 10:18

זה מעווווווולה!!! הסברת את זה בצורה מדויקת להפליא!!!

06/11/2012 10:22
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך