האם השארת חותמת?

מאקס כותב 03/11/2017 1139 צפיות אין תגובות

והנה היום נגמר,והלילה מגיע.
בדיוק סיימת לצחצח שיניים,באת אולי
להסתכל האם תייגו אותך בתמונה כלשהי.
או שאולי סיימת לשמוע שיר,או ראית
רק עוד פרק אחד מהסדרה האהובה עליך.
וזהו זה,אפשר סוף סוף לשחרר את המתח
של היום,ולשכב במיטה הנוחה.
שכבת על המזרן,הנחת ראש על הכרית,כיסית
את עצמך בשמיכה,וכל מה שנשאר זה רק
לעצום עיניים ולחכות שהחלומות יתחילו.
אבל רק רגע אחד….לפני שאתה מתחיל לשקוע בשינה,יש דבר אחד שעליך לעשות.
הוא לא דורש הרבה זמן,רק דבר פצפון כדי שתוכל באמת לסיים את היום.
למעשה זו רק שאלה קטנטנה שעליך לשאול את עצמך.
האם השארת חותמת היום?

איזו מן חותמת? זו שאלה מגוכחת. חותמת יכולה להיות כל דבר.
האם עודדת מישהו? האם גרמת למישהו לחייך? הקלת על מישהו?
חותמת יכולה להיות כל דבר שעשית. אם סיפרת בדיחה שהוציאה ממישהו גיחוח קל, אם למישהו הייתה שאלה או התלבטות ונתת לו מענה. אם עזרת למישהו בכל דבר קטן שהוא,בין אם זה להרים משהו שנפל,עד לעזור לו בבחירה קשה.
זה לא צריך להיות אפילו משהו כזה מסובך. זרקת מילה טובה? איחלת למישהו בוקר טוב? לילה טוב? בתאבון?
האם יש משהו שעשית,שנתן למישהו תחושה טובה,גם אם התחושה ממש חלשה או גם אם זה היה רק לרגע אחד.
האם עשית מעשה כלשהו,שגרם למישהו אחר לחשוב:"וואו,אני לא לבד" "אני לא בלתי נראה" "יש לי על מי לסמוך" "הצחוק הקטן הזה היה מה שהייתי צריך עכשיו" "החיוך שלו העלה גם לי חיוך".

זה יכול להיות הכל. יש אין-סוף אפשרויות לחותמות שאפשר להשאיר.
האם,מבין כל הדברים שעשית במהלך היום,הצלחת להשאיר לפחות חותמת אחת?
אם מצאת את החותמת שלך,אתה יכול סוף סוף לשכוח הכל ולהניח את ראשך למנוחה.

אבל…אם לא מצאת אפילו חותמת אחת,אם נשארת ער שעות בחיפוש אחר חותמת…
האם היום הזה באמת היה שווה משהו? אם היית עסוק רק בעצמך,אם רק חיפשת איך לעשות לעצמך טוב,ולא לרגע אחד מצאת מישהו להשאיר חותמת עליו… מה למעשה עשית ביום הזה?
ביזבזת יום שלם לחינם. אז מה עם מחר? מה עם מחרתיים? והיום שלאחריו?
החיים ארוכים,ואין גבול למה שאפשר לעשות. אתה יכול לעשות כל מה שתרצה.
אבל…קח רגע אחד,ממש רק אחד,בשביל לזרוק איזו מילה טובה,לחייך למישהו,לאחל לו יום טוב.
זה לא משהו קשה. וזה לא לוקח הרבה זמן. רק רגע אחד. אתה לעולם לא יכול לדעת מה רגע אחד יכול לעשות למישהו ואיך זה יכול להשפיע עליו.
יש כאלה שזה יהיה בשבילם רק עוד שנייה מהיום,ויש כאלה שימשיכו את היום במחשבה על אותו רגע.

אז לפני שאתה שוקע לתוך המיטה ונפרד מהיום,תמצא את החותמת שלך. ואם לא הצלחת למצוא,אין ממה להיבהל. אתה יכול תמיד לעשות את זה. מספיק שתשלח למישהו הודעה "לילה טוב" או שתלך להגיד לאמא "האוכל היום היה טוב" או שתלך לאח הקטן ותגיד "שיהיה לך יום קל בבית הספר מחר". זה הכל-הנה החותמת שלך.

יש לך חיים שלמים לפניך,ואתה לא תרצה לבזבז אפילו יום אחד מהם. כל יום הוא הרפתקה חדשה.
אבל בשביל לדאוג ששום הרפתקה לא תרד לטמיון-תשאיר חותמת. ובכך,לא בזבזת אפילו שנייה אחת מהחיים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך