bjaui6
ארוך אבל צודק...

הומופובים, הומוסקסואלים ומה שבינהם.

bjaui6 15/05/2016 943 צפיות 7 תגובות
ארוך אבל צודק...

יש לי הרבה שדים. הרבה שלדים בארון שמחכים רק לזמן שלהם להתגלות. נולדתי לתוך עולם צבוע. לתוך עולם שחושב שכשהוא פועל כך הוא מכבד את רצון הישות שנמצאת שם. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאמין בישות הזאת ואני מאמין שהדת הזאת היא נכונה וצודקת, חוץ מדבר אחד. הדת הזאת בחרה להתייחס לסוג מסויים של אנשים כאל טעות של אותה הישות.
ואני חושב לעצמי, הדת הזאת שמשתדלת לכבד כל אדם ולהתייחס אל כל אדם כאל בריאה של אותה ישות מתייחסת אל אותם אנשים כאל תועבה.
כאל טעות ייצור. איפה הרחמנות שלהם כאן? הדת הזאת שאמורה לחיות בדרך ארץ ומייחסת לעצמה מוסריות היא זאת שמתייחסת שונה אל אותם האנשים רק כי יש להם משיכה או נטייה מינית שונה. השאלה שלי היא כזאת; האם אתם חושבים שזה צודק להתייחס ככה אל בריאה של אותה ישות? אותה ישות שבראה אותנו. אותה ישות שבראה כל אדם שונה באופיו ובמראו. האם ככה צריך להתייחס אל בריאה שלה? מה אם אותם אנשים הם בסך הכל עוד יצירה קצת שונה של אותה ישות? מה אם אנחנו כן אמורים לחיות איתם בהרמוניה לא בגלל שהם בריאה של אותה ישות גם כן, אלא כי זה הדבר הכי מוסרי שלנו כבני אדם לעשות? אני מאמין שלכל אחד יש מצפון אבל אלה שמתייחסים אל אותם אנשים כאל טעות- האם להם יש מצפון? רבים יאמרו שזה כתוב בתורה, וזה כתוב אבל מה אם אותה התייחסות אל אותם בני אדם התייחסה לאותו זמן שבו אונס ורצח לא היו דברים נדירים (גם היום הם לא נדירים אבל באותו זמן זה היה שפל המדרגה)? אני חושב שאני מדבר בשם עוד כמה דתיים. אם נתייחס אל אותם בני אדם ככה האם נוכל עדיין לקרוא לעצמנו בני אדם? האם אנחנו יכולים להמנות כבעלי מצפון?
אני מאמין בשוויון זכויות ללא הבדל דת, גזע, מין ומשיכה\נטייה מינית. אני נגד גזענות. אבל האם אין איסור על הכאת חבר ויותר מזה על הכאת רע? האם אין מצווה לאהוב את רעך כמוך? האם אין התורה מצווה אותנו לאהוב כל אדם כאת עצמינו?
אני מתייחס ותמיד אתייחס אל כל אדם כאל שווה אלי ואפילו שווה יותר ממני. לא משנה מאיפה הוא, איך הוא נראה, מה המין שלו ולאיזה מין הוא נמשך כי זאת זכותו. זאת זכותו מלידה וזכותו החוקית לאהוב את מי שהוא רוצה ולהאמין במה שהוא רוצה, אמנם כל עוד זה לא מכבד את האחרים וזה פוגע בסביבה אין לו זכות להביע את אותה דעה בדרכים שפוגעות באחרים. גם מבחינה מוסרית, גם מבחינה חוקית וגם מבחינה הלכתית. זכות כל אדם לחשוב עליי או על אחרים מה שהוא רוצה אבל זכות זאת נשללת ברגע שאת המחשבה שלו הוא מוציא החוצה בכוח פיזי. זכותו גם להגיד עליי מול הפנים מה שהוא רוצה אבל ברגע שהוא מרים את ידיו במטרה לפגוע בי אז נשללת ממנו הזכות להביע את דעתו ומצדי הוא יכול להכנס על זה לכלא. זכות זו נקראת חופש הביטוי וכשאתה מבטא את דעתך בפיזיות כנגד החושבים אחרת הרי שאתה מונע מהם את זכותם. חופש הביטוי נותן זכות לכל אדם לבטא את דעתו אבל כשהוא מביע את דעתו וכתוצאה מכך אחרים לא יכולים להביע את דעתם, אז הזכות הזאת מתפוצצת. זה מבחינה חוקית. מבחינה הלכתית אסור בכלל להרים יד. אז חזרנו בחזרה אל השאלה שבגללה כתבתי לכם; מי נתן לכם את הרשות, את הכוח?
להתייחס ליצירה של אלוקים כאל טעות? האם אלוקים עושה טעויות? "הטבע לא בורא טעויות". אני מאמין שהישות הזאת מושלמת. שכוחה כל יכול ושאין אני ראוי לערוך אליה קדושתה. האם אתם חושבים שאותה ישות בוראת טעויות? נכון, כתוב להרוג כל זכר שיודע משכב זכר אבל אגיד שוב, אני מאמין שזאת התייחסות לזמן שבו אונס ורצח ודברים מזוויעים אחרים היו נפוצים. אני גם אומר שלא כתוב להתייחס אליהם כאל טעות. כתוב להרוג אותם אבל לא כתוב להתייחס אליהם כטעות. אני לא אומר שמותר להרוג אותם. להפך, מבחינה אנושית ומבחינה מוסרית לעולם לא אתמוך ברצח בן אדם גם אם מבחינה מוצדקת. אני רק חוזר אל השאלה שוב; מי נתן לכם את הרשות להתייחס ככה אל יצירה אלוקית? לאדם שבו יש חלקיק אלוקי? "קדושים תהיו כי אני ה' אלוקיכם". אתם קדושים כי אתם חלקיק אלוקי ממני. "בצלמו ובדמותו" אנחנו נבראנו בצלמו מה שאומר שגם הם נבראו בצלמו ובדמותו, מה שמביא שוב אל השאלה הזאת. מי נתן לכם את הרשות, שכחו מכח, להתייחס לחלקיק אלוקי כאל טעות? זה שהוא אוהב מין אחר הופך אותו לחיה או לתועבה? זה שיש לו דת שונה, האם זה הופך אותו לחיה שצריך להרוג ולהשפיל בכל הזדמנות? האם זה שהוא בוחר בדרך שונה משנה את עניין היותו בעל נשמה שהינה חלקיק אלוקי? לאלה שלא מאמינים באלוקים אין שום סיבה למה כן לשנוא את אותם אנשים. בין אם אתם בני אדם שמכבדים אחרים ובין אם לא. חשבו על זה, אם לכם יש זכות לחשוב מה שאתם רוצים, ללבוש מה שאתם רוצים ולקרוא לילדכם איך שאתם רוצים ולא אוסיף את כל זכויותכם, למה שלהם לא יהיה את כל הזכויות האלה? הרי גם הם בני אדם. ומגיעות להם הזכויות האלה. אולי אנשים יחשבו עליי שאני בוגד כי אני מתריס נגד התורה ולא אכפת לי. כל עוד אני בן אדם וכל עוד יש לי חובה מוסרית ומצפון, אתייחס לכולם כאל שווה. זאת לא רק חובתי המוסרית אלא זאת גם חובתי האישית לכבד כל אדם כשם שהוא מכבד אותי ואם לא אותי הוא מכבד אז מישהו אחר. אני אפילו לא צריך לכתוב למה מבחינה מוסרית זה מעשה שגוי. אבל אם בכל זאת אתם חושבים שזה מוסרי להתנהג אליהם ככה אז פשוט תקראו את כל המאמר. ואם אתם עדיין חושבים כך אז לצערי איני יכול לעזור לכם ושהאל יהיה בעזרתכם.
אני מניח שהבנתם על איזה עניין אני מדבר. אני דתי שתומך בכל קהילות הלהט"ב. אני מתנצל שאיני כותב את כל הקהילות והמגזרים שמתנהגים אליהם אחרת וכאל שונים בגלל דברים כאלה ואחרים מרוב שהיא ארוכה. תבינו, היא יותר מדי ארוכה כך שאין הדבר בידי לעשותו ולכתוב את כולה. אני אדם שתומך בשיוויון זכויות בלי הבדל דת, גזע, צבע עור, מין ומשיכה\נטייה מינית. אני נגד גזענות לא משנה היכן תהיה ואני נגד שוביניזם לא משנה היכן יהיה. אני דתי שומר מצוות שחושב כך ואני גאה בזה.
 תחשבו עליי מה שאתם רוצים, זאת זכותכם. אני את שלי כבר אמרתי ואתם את שלכם צריכים עדיין לקיים מתוך חובתכם המוסרית.
האם אתם תוכלו לקיים אותה?


תגובות (7)

תראה אין לי שום בעיה עם אף אחד ואני שונאת גזענות אבל יש כמה בעיות עם הנושא עליו בחרת לכתוב. דבר ראשון זה נושא מאוד רגיש ועדין שלא כדאי להתחיל לכתוב מאמרים עליו. דבר שני באמת כתוב בתורה שזה אסור. זה נחשב לגילוי עריות וזה בדיוק מה שהביא לחורבן המקדש. שנאת חינם גילוי עריות ושפיכות דמים. עכשיו עזוב את זה שזה מהתורה יש דברים בתורה שלא תמיד מובנים ולא נראים רלוונטיים אבל זה המטרה. אנחנו לא אמורים להיות מסוגלים להבין הכל. בוא נדבר מהצד המדעי והרפואי. גם מהצד הזה זו סטייה מהטבע. אם תשאל פסיכיאטר- הוא יאמר לך בוודאות שזו מחלת נפש. כן זו מחלת נפש. אומנם היא לא מסוכנת ולא מזיקה אבל זו מחלה. משהו כלשהו בשלב כלשהו בחיים של האדם המסויים השתבש ומאז הנטיות שלו שונות וחורגות מהרגיל. אז יפה מאוד שהחברה של היום מסוגלת להכיל את השונה זו באמת התקדמות אדירה כי פעם לא היו מסוגלים להכיל אפילו מישהו דיסלקטי אבל בוא לא נהפוך את זה לדבר נורמלי וטבעי – כי זה לא. זה דבר שלא היה אמור להיות. בני האדם הם כמו בעלי חיים. אם תראה כלב שנמשך לכלב במקום לכלבה זה יראה לך הזוי מוזר משונה חריג ואולי אפילו מפחיד. אז למה זה שונה כשזה קורה אצל בני אדם?. זה לא דבר שכדאי להתחיל לדון בו אז בוא נפסיק את הדיון הזה עכשיו. דרך אגב למרות מה שכתבתי אני לא מביעה את דעתי בנוגע לנושא הזה. אני מעדיפה לא לערב את עצמי. מה שכתבתי הייתה טענת נגד לקטע שלך. זוהי לא דעתי. אני רק העליתי עוד נקודות לגבי הנושא. אז לפרוטוקול- אני דוגלת בכך שכל אחד יחיה בדרך שלו ואין לי כוונה להוכיח אנשים על איך שהם חיים אלא אם דרך החיים שלהם פוגעת במישהו . I rest my case

16/05/2016 00:39

עצם קיומן של הדתות בעולם מהווה את המקור לגזענות-
גם אם היא בינן לבין עצמן; המתבטאת במלחמות דת שהתלוו אלינו לכל אורך ההסטוריה..
וגם אם הגזענות מתבטאת בתוך הדת עצמה; כמו במקרה שלך..

16/05/2016 01:58

זה כן טבעי. עובדה שזה היה קיים תמיד וזה קיים גם בבעלי חיים.

לא כל דת חייבת להיות גזענית.

16/05/2016 08:34

    נכון, ישנם קופים מסויימים- השימפנזות למשל, שזה קיים אצלם.
    ובקשר לדתות, שוב, עצם הקיום שלהן מראה על גזענות מסוימת-
    כי אדם הנמצא בדת כזו או אחרת יראה באופן אוטומטי בדתות האחרות כפסולות בעיניו
    ובאנשים שאינם מאמינים כרשעים וחוטאים.

    16/05/2016 10:05

בס"ד, היי.. אני מבינה את הכאב הזה שלך. נראה לי אין שומר מצוות אחד שלא התחבט בשאלה איך "ואהבת לרעך כמוך" ולדון לכף זכות, וחביב אדם שנברא בצלם" והחובה לכבד את האחר גם אם הוא שונה, איך זה מסתדר עם העניין הזה. אגב,

19/05/2016 17:43

יואווו כתבתי עוד המון, ממש "בדם ליבי", ונמחק הכל ואין לי כוח נפשי לכתוב את הכל עוד פעם.. אני רק אכתוב שכשאתה עושה וחושב בדיוק את מה שאלוקים רוצה ממך, רק אז אתה יכול להיות מאה אחוז רגוע שאתה מאה אחוז מוסרי, אדם טוב, רחמן, אנושי ומכבד את האחר. כי הוא זה שברא את כל הדברים האלה ואין מושלם ממנו במוסריות וכל אלה. והוא דורש מהבנים שלו שלמות מוסרית, שלמות בטוהר ובכבוד לאחר, שלמות בעדינות נפש, ואהבת לרעך כמוך ועוד. שלימות. שזה אומר שאם בן אדם רוצה להיות מאה אחוז בן אדם טוב ומוסרי ונקי וטהור בעניין הזה, אין לו ברירה אלא רק ללכת מילימטר אחרי מילימטר אחרי מה שאלוקים ציווה. אחרת הוא לא יהיה אדם מוסרי וטוב עד הסוף. ואם הוא לא יהודי ואכפת לו להיות מאה אחוז בן אדם, הוא יצטרך להתגייר בשביל זה. אין מוסרי ומושלם יותר מאלוקים. אין. אין. אין. ואף אחד לא חולם שהאנשים הם טעות במהות שלהם, הבעיה היא המעשים שאלוקים אסר לעשות אותם והם עושים אותם. לא הם התועבה אלא המעשים האלה שהם עושים. מה שהם עצמם במהות שלהם, רק אלוקים יכול לשפוט.

19/05/2016 18:10

וזה לא קשור במילימטר לגזענות. ואני שונאתתת גזענות..

19/05/2016 18:13
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך