42

20/04/2021 449 צפיות תגובה אחת

הגיע אלי שמועה שבכוכב רחוק המחשב הכי חזק בעולם הגיע למסקנה שהתשובה למשמעות החיים היא 42. ובאתי להודיע לכם שזה שקר מוחלט. אני יודע זאת כיוון שנוכחתי במקום ובזמן המעמד של התשובה. והנה אני מביא בפנכם את פרוטוקול השיחה בין המחשב למי שנוכח במקום.
(מייצג הקהל): מה משמעות החיים?
המחשב: כדי לענות לשאלה אני צריך לדעת למה מישהו שואל.
(מייצג הקהל):  אני חושב שאני שואל בגלל שאני חי.
המחשב: גם דג בים חי ודג בים לא שואל מה משמעות החיים.
(מייצג הקהל):   אז מה הסיבה שאני שואל מה משמעות חיים?
המחשב: אתה שואל שאלות בגלל שאתה יודע לדבר. כשאתה שואל מה משמעות החיים אתה שואל למה אתה בעצם יודע לדבר. ואתה שואל למה אתה יודע לדבר בגלל שהעולם הוא סתמי ולא יודע לדבר. ובעצם אתה שואל למה אני יודע לדבר ואין לי עם מי לחלוק את זה.


תגובות (1)

למה תהרוס תובנה כל־כך עמוקה כמו 42?
"ודיברת בם", הגיל המושלם להפוך לסבא, להגיע לירח בפעם השניה…
דגלאס אדמס, למרות שאינו יהודי, היה מגדולי נביאי דורנו.

נכון שזה היה קצר, אך מאוד כדאי לעמד את המלל, ולחלק לשורות נפרדות כל נושא.
בנוסף, את השיח בין מייצג הקהל למחשב (לא כדאי לערבב בין סיפור לבין תסריט) – כל תחילת ציטוט (או שם הדובר) בשורה חדשה.

במקרה או שלא, בעוד ארבעה ימים חל יום המגבת…

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

21/04/2021 18:22
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך