מיטשל

23/07/2020 558 צפיות 2 תגובות

מסתובבת לה ברחוב, הולכת משוטטת, מסתכלת מסביב, ציפור מתיישבת על העץ ומצייצת. משב הרוח עובר על העור, והשמש מלטפת.
שני אנשים בבגדי עבודה מתקרבים, לידם רכב עם סורגים. הם חדורי מטרה, מתקרבים אליה ותופסים אותה בזריזות. היא מנסה להיאבק, מתפתלת לצדדים, מבולבלת ומפוחדת, נלחמת על חייה.
מכניסים אותה לרכב ונוסעים.
הרכב נעצר, היא יוצאת ומכניסים אותה אל הבית, בו משכיבים אותה על מיטה ומזריקים לה משהו ליד. העולם מתחיל להיות מטושטש.
מתעוררת בתוך כלוב. צועקת ומנסה לצאת, אך כאובה ועייפה ללא מספיק כוחות כדי להתמודד. מביאים לה אוכל בקערה, והיא מסיימת לאכול במהירות.
היא מרגישה שמשהו חסר. מטרת החיים שלה השתנתה עכשיו. כאילו הוציאו חלק ממנה.
מוציאים אותה מהכלוב, מכניסים אותה לרכב עם סורגים.
היא חוששת ומפחדת.
הרכב נעצר. מוציאים אותה החוצה, לרחוב, איפה שלקחו אותה. היא רצה ובורחת מהר. הרכב נוסע.
היא נשארת עם ההרגשה, שמשהו חסר. המטרה שלה בחיים. הייעוד שלה. הטבע שלה. הם לקחו אותו בלי לשאול.

זאת החתולה שמסתובבת לך ליד הבית, בחצר או ברחוב, שלקחו אותה מהבית שלה, תפסו אותה כנגד רצונה, הוציאו לה את הרחם! איבר מהגוף שלה! את הצורך הביולוגי שלה! הצורך שלה להתרבות.

מי אתה, האיש שחשב, שדבר כזה הוא בסדר?
כי זה משפר את החיים שלהם?
או שלך?


תגובות (2)

ראשית, מיטשל, ברוך הבא לאתר.
אתה מוזמן להגיב על סיפוריהם של אחרים, וכך נכיר אותךך יותר. פועל יוצא מכך, שתזכה ליותר צפיות לסיפוריך, ואולי גם תגובות.

שנית,
אין לי הערות עברית/ עימוד/ פיסוק. כל הכבוד.

שלישית,
כדאי שהכותרת תרמוז בצורה כלשהי על התוכן; או לפחות שתהיה מפתה מספיק, כך שנרצה לקרוא. המלצה.

רביעית,
החידה נבנתה בצורה גאונית. חשבתי על פושעת, מסוממת או יצאנית. בהמשך על חטיפה למטרת כופר או אונס. מתברר שזו בסך הכל חתולת־רחוב.
המשך הפסקה, אחרי "בחצר או ברחוב", לדעתי מיותרת.
מרגע שהבנו שזו חתולה, הקורא המצוי משחזר בראשו (ויש מי שאף קורא שוב) את התהליך, ומבין את הנמשל. 'האכלת' הקורא מפחיתה את עוצמת הזעזוע שאתה מנסה לגרום.

התשובה לשאלתך, אגב, היא איכות החיים שלנו, בני־האדם.
אין לנו עניין להקצות משאבים, כח־אדם, ומשכורות לרווחת בעלי־חיים. יש לנו עניין שכזה, למען רווחתנו שלנו.
ואם בעלי החיים נפגעים – אז מה?!

תנו לִחיות! חיות.

חמישית,
אני לא גזען, אני שונא את כולם.

23/07/2020 18:05

    היי, קודם כל, שם הכתורת כן מתקשר לסיפור, אבל לא בצורה שאפשר להבין מבלי להכיר.
    דבר שני, תודה רבה על התגובה הכנה, מעריך מאוד.

    24/07/2020 18:29
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך