אגדה סינית עתיקה

urila 06/10/2016 4245 צפיות 6 תגובות

קֵיסָר סִין חָלָה. בָּאוּ אֵלָיו טוֹבֵי הָרוֹפְאִים וְלֹא הִצְלִיחוּ לְרַפֵּא אוֹתוֹ. בַּסּוֹף בָּא רוֹפֵא אֶחָד זָקֵן וְחָכָם, בָּדַק אוֹתוֹ וְאָמַר שֶׁהַקֵּיסָר יַבְרִיא אִם יִלְבַּשׁ חֻלְצָה שֶׁל אִישׁ מְאֻשָּׁר. מִיָּד יָצְאוּ הַשְּׁלִיחִים וְהָרָצִים לְכָל הַמְּחוֹזוֹת הֶעָרִים וְהַכְּפָרִים לְחַפֵּשׂ אִישׁ מְאֻשָּׁר. חִפְּשׂוּ וְלֹא מָצְאוּ. עַד שֶׁבְּמָחוֹז רָחוֹק, בִּכְפָר נִידָּח, נִמְצָא עַל שְׂפַת הַנַּחַל דַּיָּג אֶחָד אִישׁ מְאֻשָּׁר.

אֲבָל לֹא הָיְיתָה לוֹ חֻלְצָה.

הֶמְשֵׁךְ לִמְבֻגָּרִים:

יָרַד הַדַּיָּג בַּבֹּקֶר אֶל הַנַּחַל וּמָצָא צְפַרְדֵּעַ שֶׁהִסְתַּבְּכָה בָּרֶשֶׁת. אָמְרָה לוֹ הַצְּפַרְדֵּעַ:

"אִם תְּחַלֵּץ אוֹתִי מִן הַסְּבַךְ אֲמַלֵּא מִשְׁאָלָה אַחַת שֶׁלְּךָ".

וְהַדַּיָּג שֶׁהָיָה טוֹב לֵב מִטִּבְעוֹ חִלֵּץ אוֹתָהּ. שָׁאַלָה הַצְּפַרְדֵּעַ:

"מַהִי בַּקָּשָׁתְךָ?"

אָמַר הַדַּיָּג:

"בְּבַקָּשָׁה עֲשִׂי שֶׁתִּהְיֶה לִי חֻלְצָה".

לֹא הִסְפִּיק לִגְמֹר אֶת דְּבָרָיו וּכְבָר הָיְיתָה עָלָיו חֻלְצַת מֶשִׁי רַכָּה וּנְעִימָה לְמַגָּע. אָמְרָה הַצְּפַרְדֵּעַ:

"כֵּיוָן שֶׁבְּקַשְׁתָּ לְמַעַן קֵיסָר סִין וְלֹא לְמַעַן עַצְמְךָ, אָז אַתָּה רַשַּׁאי לְנַשֵּׁק אוֹתִי עַכְשָׁיו עַל שְׂפָתַי".

הַדַּיָּג שֶׁלָּנוּ יָדַע שֶׁאָסוּר לְסָרֵב לְבַקָּשַׁת נְשִׁיקָה שֶׁל צְפַרְדֵּעַ וְנִשַּׁק אוֹתָהּ עַל שְׂפָתֶיהָ. מִיָּד הָפְכָה הַצְּפַרְדֵּעַ לִנְסִיכָה יְפֵיפִיה, בִּתּוֹ שֶׁל קֵיסַר סִין, אֲשֶׁר מְכַשֵּׁפָה רָעָה כִּשְּׁפָה אוֹתָהּ. הֵבִיאוּ הַשְּׁלִיחִים מֵרְכֶּבֶת פְּאֵר, רְתוּמָה לְשִׁבְעָה סוּסִים, וְהִסִּיעוּ אֶת הַנְּסִיכָה וְהַדַּיָּג אֶל אַרְמוֹן הַקֵּיסָר. וְהַקֵּיסָר לָבַשׁ אֶת חֻלְצַת הַדַּיָּג וְהִבְרִיא עַל הַמָּקוֹם.

לֹא עָבְרוּ יָמִים רַבִּים וּבַאַרְמוֹן חָגְגוּ אֶת נִשּׂוּאֵי הַנְּסִיכָה, עִם הַנָּסִיךְ בְּחִיר לִבָּהּ, בְּנֶשֶׁף מְפֹאָר, שִׁבְעָה יָמִים וְשִׁבְעָה לֵילוֹת. וַהֲרֵי הֵם חַיִּים בְּעֹשֶׁר וַאֹשֶׁר בְּאַרְמוֹן הַקֵּיסָר, הֵם, בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם, וְכָל צֶאֱצָאֵיהֶם, עַד עֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה.

"וְהַדַּיָּג?"

– "אֵינֶנִּי יוֹדֵעַ. מְקַוֶה שֶׁהוּא מַמְשִׁיךְ לִהְיוֹת אִישׁ מְאֻשָּׁר".

תרגום לאנגלית:
http://urila.tripod.com/translations.pdf

עוד סיפורים: https://www.tale.co.il/author/urila/

Don Giovanni
https://www.tale.co.il/ סיפורים-לפי-נושא /סיפורים-באנגלית/Don-Giovanni.html
Old Chinese Legend:

Old Chinese Legend


Zumba:

Zumba


תגובות (6)

מקסים!!! רעיון מדהים! אני משערת שלקחת אותו מסיפור ששמעת…
אבל אני לא אהבתי את אורך הסיפור. יש אנשים שאוהבים "קצר וקולע" אני חושבת שחלק גדול מהסיפור זה כל הכתיבה שלו….תנסח משפטים, תבנה דמויות, תתאר מקומות, אירועים…. הסיפור יכול להיות מדהים בעיניי אם הוא יהיה ארוך ומתואר היטב

06/10/2016 19:45

    תודה. באמת שמעתי פעם ולא זוכר איפוא. לא מספיק מוכשר לפתח לסיפור ארוך. יש לי סיפורים אחרים ארוכים יותר.

    07/10/2016 01:59

אני חושב שחסר משהו בסוף. הסבר קצר עם מוסר השכל.
זה ממש יוסיף

07/10/2016 00:52

    אולי יותר ממוסר השכל אחד. משאיר לקורא.

    07/10/2016 01:58

שלום רב, למחבר,
יש אפשרות לקבל את המייל שלך?
אני רוצה להשתמש בסיפור שלך במקראה שאני מוציאה ואני רוצה לבקש את אישורך ולתת לך קרדיט.
אם זה אפשרי,

04/05/2017 16:22
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך