זמנים מספרים תמונות

10/10/2020 707 צפיות 2 תגובות

זמנים מספרים תמונות

סיר המרק שבעבע על הכירים הריח נפלא נירה ישבה על הכיסא ודפדפה באלבום בעל הכריכה הכבדה התמונות שצבע צהבהב הדגיש את זמנם. כן חשבה בלבה היום כבר אין אלבומי תמונות לדפדף הכול דיגיטלי וצבעוני
היא ניגשה לבחוש בסיר המרק הנמיכה את האש, טעמה והוסיפה עוד קורט מלח לא לפני שעיניה נתפסו בתמונה שהעלתה חיוך קמוט בלחייה. על גזע עץ גדול עמדה חיילת חייכנית שצמה שחורה וארוכה נוטה לצד כתפייה, על מותנה צמוד רובה ולראשה כובע ירוק זית. עיניה גדולות שחורות ויפות נקיות מאיפור, וחיוכה מילא את התמונה בצבע על אף שהייתה בשחור לבן.
כך עברה תמונה ועוד תמונה כאן סיימה את התואר הראשון שהיא מניפה כובע שחור למעלה יחד עם חבריה מהאוניברסיטה.
ועוד זמנים יספרו לתמונות ,ביום חתונתה בשמלה לבנה מעוטרת פנינים ותחרה אוחזת בידה זר סחלבים לצדה עומד גבר צעיר ונאה שבחרה בו להיות לבעלה.
ובדף הבא בהריון ראשון עם בטן שמנמנה עגולה ויפה, ופה מוליכה כבר עגלה שבתוכה נמצאת בתה התינוקת יעל ששמיכה ורודה עם מלמלה לבנה מכסה אותה. נירה קמה לבחוש שוב בסיר המרק והנמיכה את האש ,טעמה והוסיפה עוד קורט מלח, ועיניה נתפסו על גזע עץ עמדה חיילת חייכנית שצמה שחורה וארוכה נוטה לצד כתפייה, על מותנה צמוד רובה ולראשה כובע ירוק זית. עיניה גדולות שחורות ויפות נקיות מאיפור, וחיוכה מילא את התמונה בצבע על אף שהייתה בשחור לבן.
יעל התיישבה בזמן שנירה מזגה לה קערת מרק ירקות חם שאדים יצאו ממנו, מה זה האלבום? שלי שהייתי ילדה נערה ובוגרת אף פעם לא הראית לי אותו ,כן נכון היום עשיתי סדר בארון ונתקלתי בו תסיימי לאכול, נוכל להתבונן בו יחד ואספר לך את קורות התמונות.
אבל בואי נצטלם עכשיו ביחד ותוסיפי את התמונה של שתינו , טוב צחקה יעל אבל את יודעת הרי שאין יותר אלבומים והכול זה בטלפון או במחשב כן אבל חשוב לי שתהיה לנו זאת התמונה ביחד כך ישבו נירה ויעל התבוננו בתמונות שהן צוחקות בקול
שהגיעו לתמונה של החיילת או אימא ,אני נראית בדיוק כמוך העתק הדבק חחחחחח.כן הנהנה נירה בחיוך.
לימים ישבה יעל במטבח בביתה בזמן שעומר בנה התינוק בן השנה שיחק בלול בעוד היא מדפדפת באלבום התמונות הצבעוני של המשפחה.
כשקמה לבדוק את סיר המים בשביל הספגטי נתקלה בתמונה שלה ושל אמה חיוך עלה על לחייה שנשמע צלצול בדלת אוו שלום סבתאלה … בואי לאכול אתנו ספגטי יאמי, שישבה נירה לשולחן נתקלו עיניה של נירה בתמונה שלה ושל יעל כן תמונות יספרו את הזמנים בגוונים של אפור חורפי ושמש אביבית.


תגובות (2)

שלום.

סיפור יפה. כאדם נוסטלגי אהבתי הרעיון של תמונות, עבר, זכרון, געגועים לתקופה וגם את החיבור הבין-דורי.

הערה קטנה. יש שם איזה עניין שנראה כמו copy & paste, ששכחת להוריד "קמה לבחוש שוב בסיר המרק והנמיכה את האש ,טעמה והוסיפה עוד קורט מלח, ועיניה נתפסו על גזע עץ עמדה חיילת.." מופיע פעמיים וזה נראה מקרי. אולי אני טועה.

11/10/2020 16:10

נכון מופיע פעמיים פעם האמא שרואה את עצמה בתור חילת
ופעם שהיא רואה את התמונה עם יעל הבת שלה

12/10/2020 20:57
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך