sapir13
ראיתי שעברו כמה ימים יפים בלי שהועתקו קטעים (בלי לפתוח פה חלילה), אז אני מקווה שזה גם ימשיך ככה... יצא לי לקרוא קטעים ישנים שלי לאחרונה, ואני לא מזהה את הכתיבה שלי בכלל.

להיות הכל או כלום

sapir13 18/07/2021 443 צפיות 4 תגובות
ראיתי שעברו כמה ימים יפים בלי שהועתקו קטעים (בלי לפתוח פה חלילה), אז אני מקווה שזה גם ימשיך ככה... יצא לי לקרוא קטעים ישנים שלי לאחרונה, ואני לא מזהה את הכתיבה שלי בכלל.

הועלה לאתר 'סיפורים' (tale.co.il) על ידי המחברת sapir13. כל אתר אחר שמציג תוכן זה עושה זאת ללא רשותי!

הייתי הכל בשביל האחד שאהבתי
נתתי את כל מה שיכולתי
את כל מה שהיה לי
הייתי הכל,
ובכל זאת
לא מספיק.

הייתי הכוכב הקטן שמאיר את הדרך
שתמיד נמצא גבוה בשמים
שיודע לאן צריך ללכת
הייתי קרובה,
ובכל זאת
לא מספיק.

והוא רצה-
שאנשק את מצחו
שאהיה שלו
שהעולם שלי יסבוב סביבו,
שליבי יפעם כשיניח את ידו
רק בשבילו.

הייתי זאת שיש לה את כל הפתרונות
שקוראת את הסיטואציות ברוגע
הקול המחושב וההגיוני
הייתי השפיות,
ובכל זאת
לא מספיק.

והוא רצה-
שאהיה רק לצידו
שאקשיב בלי לדבר
שלא אבכה או אשבר,
שאהיה הכל
רק בשבילו.

ואני הייתי
זאת שכולם רצו
אך לא מספיק
עד שלא זכרתי,
מי אני בשביל עצמי.


תגובות (4)

זה כל כך פשוט ויפה. אהבתי❤

21/07/2021 05:16

ספיר,
קראתי את השיר. אני אוהב את הכתיבה שלך.

בכל זאת יש לי הערה לגבי הקטע והיא לא קשורה לכתיבה אלא לנושא.
שמתי לב שהנושא הזה חוזר לא מעט באתר. בת זוג שמתארת איזה תהליך של ביטול עצמי או השתעבדות לבן הזוג. בעיקר נושא שמעסיק כותבות. זה תמיד מזכיר לי את "זמר שלוש התשובות" של אלתרמן, ונראה לי תמיד קשה להתמודד מול אלתרמן. יש לי מה להוסיף על השיר הנ"ל, אבל מרגיש שהתגובה מתארכת מדי.
אני תוהה האם כל-כך הרבה נשים מרגישות ככה בקשר, או מתארות שככה נראים בדרך-כלל מערכות יחסים. יש בזה משהו מאד עצוב לדעתי.

בשיר שלך את לא מתארת מערכת יחסים אלימה. זה נשמע קצת כמו בחירה, אבל בכל זאת גם נשמע קצת טון מאשים. את מתארת שמדובר ברצון של בן-הזוג, אבל לא בהכרח ברצון של הדוברת, ועדיין כל מה שעשית היה לא מספיק. (דרך-אגב, לא מספיק עבורו, או לא מספיק לתחושתך?)
בבית האחרון את פתאום הופכת את הפועל לגוף שלישי רבים – "כולם רצו" שיש כאן משהו קצת מבלבל.

אני תוהה האם היתה צריכה להיות יותר ביקורת עצמית. הדוברת מצטיירת כטיפוס מרצה, שמוכנה לעשות הכל כדי לקבל את האהבה, גם במחיר ביטול עצמי.
זה גרם לי לחשוב ששם מתאים יותר לשיר היה "להיות הכל וכלום"
כלומר הכל עבורו וכלום עבורך.

אני מרגיש שהקטע העלה אצלי הרבה שאלות. יותר לגביך, והאופן שבו את מפרשת מערכות יחסים.

17/08/2021 21:20

קודם כל, תודה על התגובה.

אישית מעולם לא הייתי במערכת יחסים, כך שאין בסיס אמיתי לקטע ואין לי "חוויה אמיתית" להכניס לתוכו.

התחלתי לכתוב אותו בעיקרון בהקשר אחר שהוא לא מערכת יחסים בין בני זוג, אך זה לא זרם כמו שרציתי אז ששיניתי אבל הכוונה עצמה היא אותו דבר.
האישה באמת מוכנה לרצות את כולם ולעשות הכל כדי להיות טובה, כדי שיאהבו אותה, כדי שלא יכעסו.
אני קצת מזדהה איתה במובן הזה. כל כך הרבה פעמים עשיתי מלא דברים בשביל אחרים גם כשלא היה לי כוח בכלל, וכשאני הייתי צריכה משהו קטן מהם אף אחד לא היה מרים אצבע בשבילי. זה מאכזב עד כאב כשלוקחים אותך כמובן מאליו, או כמטרד.

הבית השלישי הפך לרבים כדי לסמן שהיא עברה כל מיני מערכות יחסים וכולן הסתיימו אותו דבר. שוב, זה לא נכתב במקור על מערכת יחסים זוגית כך שיכול להיות שבגלל זה זה מבלבל קצת, או שפשוט לא העברתי את זה כמו שצריך.

17/08/2021 21:43

    האמת, שהדברים שאת מתארת בתגובה, הם הדברים שעלו בי כשקראתי את הקטע. באמת היתה התלבטות לגבי סוג מערכת היחסים.

    אני מבין את התחושות שאת מתארת. גרם לי לחשוב על איפה זה פוגש אותי. אז – היום. אני תוהה גם מה את מרגישה היום? המחשבה היתה, שאם הטקסט הוא "טרי" את עדיין מסתובבת עם התחושות הללו.

    שלא במטרה להעביר ביקורת (אני מרגיש שקצת עשיתי את זה בתגובה הראשונה), אני חושב שאם התחושות עדיין קיימות, זה הזמן לבצע איזה מסע של הבנה מה עומד מאחורי ההתנהלות הזו, והצורך הזה. אני מרגיש שהייתי שם הרבה זמן. היום אני מבין קצת יותר ויש הקלה מסוימת. אני פחות "שם בשביל כולם" כמו שאת מתארת ויותר "שם בשביל עצמי" ואני מרגיש נוח עם זה, מה שהיה לי מאד קשה בעבר.

    אם תרצי לשתף עוד בתחושות האלה, אשמח לקרוא. אפשר כאן, ואת יכולה לשלוח לי גם הודעה פרטית.

    תודה בכל אופן, על מה ששיתפת.

    18/08/2021 12:38
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך