idomeir48
קטע שכתבתי לפני מספר שנים, כשהשתחררתי מהצבא

להשתחרר / השרוט

idomeir48 02/08/2020 766 צפיות 2 תגובות
קטע שכתבתי לפני מספר שנים, כשהשתחררתי מהצבא

מכל מקום אני שומע – “ תשתחרר ", רק להשתחרר – מעצמך, מהצבא, מכל דבר אחר.
כולם אומרים " תשתחרר " ויהיה יותר טוב, “ תשתחרר “ ותהיה אדם חופשי – ללא מסגרת, ללא גבולות, ללא הנוקשות של הצבא / עצמך.
אבל הנה, השתחררתי מהצבא – לא השתנה יותר מדי, אני מניח שגם כשאשתחרר מעצמי זה ישפיע מעט ולא להרבה זמן; לא, אני עדיין לא השתחררתי מעצמי, אך אני מניח שכשזה יקרה, אני אהיה בחוסר ודאות עד שאתאפס על עצמי – כמו שאני עכשיו, לאחר סיום הצבא.


תגובות (2)

אני לא כולם, ולכן לא אומר לך: "תשתחרר".
אני – אני, ולכן אומר לך: "אל תשתחרר".
אל תאבד אחיזה. אל תשתחרר ואל תשחרר. תמשיך לאחוז בעצמך, במילים שלך, במחשבות שלך, בדעות שלך, ברגשות שלך. האחיזה בהם הופכת אותך למי שאתה.
כשאנחנו משתחררים – מתנתקים – אנחנו לא יוצאים לחופשי. אנחנו מאבדים אחיזה בעצמנו ומאבדים את עצמנו בחופש.
האם זה ששוחררת מהצבא אומר שיצאת אל החופש? לא. הרי, בכל זאת יש את הגבולות של עצמך, את המסגרת הנוקשה שלך, נכון?
כדי לצאת לחופשי, עם עצמנו, אנחנו צריכים למצוא את הדברים שאנחנו מרגישים שמעניקים לנו את החופש, בשליטה.
מהם הדברים שאיתם אתה מרגיש הקלה ושיחרור?
לא צריכים להימנע מחוקים, הגבלות וכללים כדי למצוא את החופש שלנו. אנחנו צריכים למצוא מקום בו החוקים, ההגבלות והכללים מתאימים למצב שלנו, מתאימים לרמת החופש הפנימית שלנו.

02/08/2020 00:46

    מסכים לגמרי.
    זה קטע שכתבתי לפני מספר שנים, כשעוד רק השתחררתי מהצבא ורבים מהסובבים אותי נתנו שלל עצות.
    הכתוב בו מהווה מעין תגובה לאותם אנשים ולאותן מחשבות, ורפלקציה לגבי המומלץ על ידי אותם חברים

    02/08/2020 09:22
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך