אין לי מושג כמה ארוך/קצר זה יצא. הפרקים הבאים יהיו ארוכים יותר אני כמעט בטוחה.

נקודת האל-חזור – פרק 1 – בבקשה, ביקורת.

31/10/2014 685 צפיות 3 תגובות
אין לי מושג כמה ארוך/קצר זה יצא. הפרקים הבאים יהיו ארוכים יותר אני כמעט בטוחה.

פרק 1:
'אין ספק שהיא חייה טוב.' חשבתי לעצמי כשראיתי את גודל הפנימייה, משהו כמו בית מלון רק שאתה המנקה. תהיתי איך אור הצליח להשחיל אותי לכאן, המקרה שבגללו נכנסתי לכלא היה מסוקר במשך חודשים, כל יום התראיינתי וחזרתי על אותו משפט כל הזמן:״אני לא אשם.״ ואף אחד – אבל אף אחד – לא האמין. בהתחלה זה היה חשד לשוד, הרי כל מי שהמצב הכלכלי שלו גרוע חייב להיות גנב. ואז זה עבר לרצח, כי השמוק דקר את הנער יותר מידי פעמים. והאשמה נפלה עליי כי אני הייתי בזירה, לבוש בדיוק כמו השמוק.
״האני האני!״ שמעתי את קולה של האישה שאחראית על הכל, מדבריו של אור היא מדהימה ומתוקה ואין כמוה. אבל אם תעשה משהו לא במקום תכיר את השטן שבה.
״עוז! ברוכה הבאה! בוא לכאן! אני לא אוכלת!״ היא קראה בקולי קולות והתקרבה אליי עם ידייה שהיו פרושות לרווחה.
״כן. היי,״ עניתי לה בזמן שמחצה את גופי. אור צדק, שנה וחצי ונהיתי כוסית. מזל שלא רואים את הכרס בירה שפיתחתי שם בבית סוהר.
״בוא, נסדר את הניירת שלך ותוכל לנוח בחדר שלך.״ היא התקדמה אל משרדה ושלפה חפיסת דפים. ״תחתום כאן, כאן, וכן, אה וגם כאן! ותמלא את הדברים לגבייך,״ היא מלמלה בזמן שדיפדפה בדפים. לקחתי את אחד העטים שהיה בתוך קופסא והתחלתי לענות על הסעיפים.

״פיניש!״ צעקתי ונופפתי את הדפים באוויר כשסיימתי לחתום על הכל.
״מעולה. זה המפתח. חן הוא השותף שלך, תעשה חיים ותשדל לא לגרום לי לרצות להעיף אותך מכאן.״ היא צחקקה והושיטה לי את המפתח. בת זונה? בת זונה.
חטפתי את המפתח מידה ויצאתי ממשרדה ישר אל המדרגות.

״בוקר טוב! בוקר טוב! מה אמר הפיל לדוב?!״ התחלתי לצעוק ברחבי החדר.
״סתם ת׳פה יא פדופיל!״ חן צעק וניסה לזרוק עליי את הכפכף שלו.
״וואלה לא, כל הזמן הזה שתקתי. הגיע הזמן לחיות!״ זינקתי על המיטה שלי והתחלתי לקפוץ עליה.
״אתה החדש כאן?״ הוא שאל והתמתח.
״אז לא אני קמתי לתחייה ובאתי להרוג אותך.״ גילגלתי את עיניי וכך גם הוא.
״קובי!״ שמעתי צרחות של בחורה מהמסדרון. מיד עזבתי את הניתורים על המיטה ורצתי לראות מי הבחורה שצעקה.
הצצתי מעבר לדלת וראיתי את דניאל, מתנשקת עם החמור. לא זכרתי אותה ככה, כל כך פתוחה שאין לה בעיה עם להראות אהבה בפומבי. היא תמיד התנגדה להתנשק מול כולם או להצטלם בחוץ. מה השתנה?
אבל הכי הכעיס אותי או העציב, זה שהיא איתו, שהיא שכחה אותי, האהבה הראשונה שלה.
״היי, אל תשכח, אתה הראשון שלימד אותי לאהוב,״ היא מלמלה ונשקה לשפתיי.
״אני האהבה הראשונה שלך?״ שאלתי בהיסוס; לא ידעתי אם הקודמים שהיא הייתה איתם גרמו לה להגיד את זה או להרגיש ככה.
״אתה האהבה הראשונה שלי.״
נערתי את ראשי מהזיכרון העתיק הזה, ונזכרתי שאני כבר כמעט בוהה בהם. השפלתי את ראשי וצעדתי חזרה למיטה, בלי חשק לקפוץ עליה.


תגובות (3)

אהבתי המשך דחוף

31/10/2014 15:44

1. קשה לי להאמין שנותנים על דקירה שנה וחצי. גם האדם הכי חסר אמון במערכת המשפט והשיטור של ישראל לא יחלום אפילו על שנה וחצי לשוד ורצח.
2. יתר על כן, יש טביעות אצבעות, מצלמות אבטחה שבוודאי מראות שהיו שני אנשים שהתלבשו אותו הדבר. ומה לגבי גובה? שיער? לא ככה פותרים פשע בישראל, אני בטוחה.
בנוסף, צריך קצת יותר ראיות מ'הוא התלבש אותו הדבר והיה לו מניע' כדי לאסור בן אדם לתקופה כזו.
3. אה! רגע! הבנתי! אסרו אותו כל הזמן הזה עד שסיימו את החקירה וגילו שזה לא הוא? אם לא, אז תקראי את סעיפים שתיים ואחד. זה לא הגיוני.
4. מקודם הוא היה "יא אבוטבול" ועכשיו הוא אומר "שמוק"? אנשים לא משתמשים במילה "שמוק", חוץ מבספרים וסדרות מתורגמות.
5. "את הכרס בירה שפיתחתי שם בבית הסוהר." כמה כבר נותנים לאסירים לשתות בירה? נכון, אי-העקביות הקטנה הזו נראית לא משמעותית, אבל שוב: אני קשוחה. אני מבקרת גם דמויות אמריקאיות שאומרות "יאללה" בלי שום השפעה ים-תיכונית\מזרחית כל שהיא.
6. הו. איזה ערס שמנסה לזכות באהובת ליבו? לא ההעדפה שלי, אבל הסיפור הזה חביב ומעניין.

חוץ מההערות, אהבתי את הכתיבה. קצת קצר מדי, אבל הדמויות נחמדות והעלילה, גם אם לא המועדפת עליי (אם כבר סיפור אהבה, אז עם תפניות מעניינות, וגם זה בקושי), מסקרנת מאוד. על הפרק השני אעבור מחר.
לילה טוב! :)

02/11/2014 23:48

    אהמ זה מקרה אמיתי, ואמנם מעט הגזמתי עם השנה וחצי אבל נניח שהדקירה זו לא הסיבה העיקרית.
    האמת שיש עיקביות, כי הכוונה ב'כוסית' זה שהוא השמין. ולא פיתח שרירים וכל זה.
    לגבי 3, מה שעניתי בהתחלה, לא הסיבה העיקרית.
    ויש הבדל בין מחשבה לדיבור, אבל שמוק נשמע לי עדיין יותר מ'מבן זונה' או 'זין' או כל קללה אחרת.
    לגבי הטביעות אצבעות, החוק הזנ נכנס לא מזמן. לפני כמה שנים, פעם לא היו משתמשים בטביעות אצבעות בשביל לחקור פשעים. ככה שההתקדמות מבחינה טכנולוגית קרתה בזמן שהוא היה בכלא. ונניח שהשנה היא לא 2014/15.
    שמחה שאהבת:)

    03/11/2014 14:57
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך