זה סיפור אהבה עצוב מהמיתולגיה היוונית

אורפיאוס ואורידיקה

07/04/2021 659 צפיות 2 תגובות
זה סיפור אהבה עצוב מהמיתולגיה היוונית

אורפיאוס המשורר המפורסם קבל מתנה מאפולו כלי נגינה ששמו לירה. בנגינתו היפה על הלירה הוא הצליח להפנט את כל שומעיו. יום אחד כאשר טיילה אשתו באחו הכיש נחש את רגלה והיא מתה. אורפיאוס שאהב מאוד את אשתו לא יכול היה להתנחם על מותה והחליט לרדת אל ארץ המתים הנמצאת בשאול להשיב אותה אליו. בעזרת נגינתו הצליח לשכנע את הדס אל השאול שאורידיקה אהובתו תשוב אליו "קח אותה" אמר הדס, "אבל זכור, אל תסתובב לאחור ואל תנסה לראות את פניה עדשתגיעו שניכם אל העולם המואר שעל פני האדמה".
יצא אןרפיאוס המואשר בדרכו אל מחוץ לשאול וארידיקה בעקבותיו. אך אורפיאוס המאוהב שכה התגעגע לאשתו לא יכול להתאפק עוד והסתכל לאחור לעברה באותו הרגע שבו נפגשו מבטיהם החלה אורידיקה להעלם שוב בתוך חשכת השאול לנצח. אורפיאוס לא הורשה לשוב שוב אל השאול,וכך הוא נע ונד לבדו בעוולם עד שמת


תגובות (2)

סיפור יפה מאוד ! מדהים היה לקרוא!
👻

07/04/2021 14:52

ראשית, זאוס, ברוך הבא לאתר.
אתה מוזמן להגיב על סיפוריהם של אחרים (זה קצת מוזר להגיב לסיפור של עצמך…) וכך נכיר אותך יותר. כתוצאה מכך, תזכה ליותר צפיות לסיפוריך, ואולי גם לתגובות.

שנית, הגהה.
כפי שזה נראה כרגע, לפחות בעיניי, מיהרת לכתוב את כל הקטע ולפרסמו מייד.
כדאי לעבור על הסיפור כמה פעמים בטרם העלאתו לאתר, ועוד פעם לאחר מכן, כטיוטה. בדרך־כלל, מעברים אלו מאפשרים ניפוי שגיאות כתיב ופיסוק, תיקון טעויות הקלדה והגהת בעיות ניסוח.

שלישית, עימוד.
למרות שהקטע קצר מאוד, הנראות שלו עדיין זקוקה לליטוש. יש לפרק את הסיפור לפסקאות, ולהתחיל כל אחת בשורה נפרדת.
כל תחילת ציטוט – בשורה חדשה.

רביעית,
הסיפור עצמו מוכר. יש עניין בסיפורים מוכרים, כאשר הם מוגשים מזוויות חדשות, או מוסיפים פרטים שאינם במקור. העתק־הדבק מוויקיפדיה (או מכל מקור אחר) לא מחדש דבר. חבל.

חמישית,
אני לא גזען, אני שונא את כולם.

08/04/2021 15:28
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך