השוואה

dodido 08/12/2021 276 צפיות תגובה אחת

יואו איך היא דומה לזאת אבל מה ששונה בא זה רק השיער והבטן היא קצת יותר מלאה וזאת טיפה יותר רזה הבנת?
כל היום אנחנו עורכים השוואות בין טלפונים או נעליים איזה יותר טוב או מה כדאי גופיה או חולצה אפילו משווים בין אנשים .
השוואת זה חשוב שלא תטעו לרגע אני בעד השוואות אחרי זה איך נדע איזה נעל או טלפון יותר טוב? נעשה השוואה כמובן . אבל לא השוואה בבני אדם .
מכירים את זה שיש לך "קראש" על שתי אנשים ואז אתה עושה טבלה של מה אתה אוהב ומה לא ומשווה בניהם .אני בטוחה שלפחות חצי מהאנשים בעולם עושים את זה .
אבל דיי לי נמאס . למה צריך להשוות בין הכל והכי מצחיק למה להשוות בין אנשים? כי כולם שונים ואם מישהו דומה למישהו זה נדיר ואז כולם שולפים את המשפט "אם כולם היו דומים אז העולם היה משעמם ". ואז המשפט הזה יוצאת המסקנה שכולם מפיצים לכולם אל תיהיה דומה לאף אחד תיהיה שונה .
יפה יפה .זה מדהים כשצריך אנשים שולפים מהכיס את המשפט הזה . ומפיצים את זה כשצריך כערך שתיהיה שונה ותיהיה אתה זה הכי חשוב .
חס וחלילה אני לא יוצאת נגד זה אני הכי בעד שכולם יהיו שונים ויהיו עצמם .
אבל יש. משהו שמצחיק אותי הם לא שמים לב אבל תמיד באיזשהו מקום יוצאת ההשוואה בין בני אדם . איך הבן אדם שאני יוצאת איתו עכשיו הוא ביחס להאקס שלי או ההוא מאמריקה שפגשתי בחופשה לפני שנתיים .
בוא שניה נשים את הציניות בצד ונדבר רציני .
למה להשוות בין אנשים למה להשוות בין מי שאת יוצאת עכשיו לבין מי שאת יצאת אתמול או לפני שנתיים . אתם יודעים מה לא נדבר על דייטים כי שם תמיד תיהיה השוואה .
בוא נדבר על מישהו שאתה פוגש/ת ומכיר/ה ומיד אחרי זה את/ה רצים לספר לחברות/חברים שלך מה היה ואיך היה והאם הוא דומה לזה שפגשת לפני יומיים או שנתיים .
למה שלא תראה את הבן אדם איכשהו ותשווה אותו לעצמו לאיך הוא מתנהג איך האופי שלו פשוט לראות אותו איך שהוא ולא איך הוא ביחס למישהו אחר .


תגובות (1)

לא כל-כך הבנתי מה ניסית להשיג. אני מניח שאת עדיין צעירה, אבל יש דברים שאנשים עושים, ואם כולם או רובם עושים אותם, כנראה שיש סיבה הגיונית. אפילו במשהו פחות נחמד כמו לרכל. יש שם אקט חברתי.

אני משווה בין הרופאים שלי. מי אדיב יותר, סבלני יותר, מקצועי יותר.
אני משווה בין החשמלאי, הקבלן כדי לדעת מי הוגן, יקר ושוב – מקצועי.
יש יתרון בלקבל שירות מאדם מקצועי יותר, ישר יותר, וההשוואה היא כלי חשוב.
אם ארצה לקחת מישהו למשרה מסוימת, ארצה שהוא יהיה בן אדם רציני, מקצועי, נאמן וחברותי זה גם יתרון. אני אשווה אותו לשאר המועמדים למשרה.
המבחנים שאת עושה בבית ספר נועדו להשוות אותך לשאר התלמידים כדי להבין את רמת ההבנה שלך ולמצוא את היתרון היחסי שלך על פני אנשים אחרים. בסוף, בחיים, אנחנו מתוגמלים בדרך כלל ע"פ היתרון היחסי שלנו. היתרון הזה נמדד ע"י השוואה. אם תעשי משהו שהוא טוב יותר מאנשים אחרים, את תתוגמלי בהתאם. כדי לדעת אם את עושה אותו טוב יותר, דרושה השוואה.
השאלה היא למה אכפת לך? למה אכפת לך שמשווים אותך למישהו אחר? אם את יודעת מי את, מי את רוצה להיות, ואת מרוצה מעצמך, אז למה אכפת לך?

09/12/2021 16:56
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך