חיי ה"שורדי"

17/08/2009 1666 צפיות 5 תגובות

שורי או דובי.

אני יודעת שאלו שמבינים יודעים שהמושגים דובי ושורי מגיעים מתחום הבורסה.
אבל אני תמיד משייכת את המושגים האלו לחיים של כולנו.

לפעמיים אנחנו נמצאים במרוץ עכברים ובלי לשים לב אנחנו מספיקים המון ומפספסים הרבה בדרך. נכון הספקנו לסיים לימודים, להתחיל עבודה חדשה , לחסוך ולהשקיע, להתחתן, להביא ילדים, להחליף עבודות בקצב מסחרר, אנחנו לא שמים לב שאנחנו נמצאים "בשוק שורי" שרץ קדימה ולמעלה ולא מחכה לאף אחד.

אבל מה קורה אם פתאום מופיע משבר/ הפרעה בחיים שלנו: עזבנו את העבודה, שברנו חיסכונות בשביל לשרוד וכדו', אז החיים מאיטים את הקצב והופכים להיות "שוק דובי", לא שזה רע בהכרח, להפך אני דוגלת בחיי הדוב, לפעמיים צריך לדעת לעצור (אפילו זה בא על חשבון התקדמות לעתיד טוב יותר) להסתכל סביב ולהנות מהפירות של עכשיו.
אנשים שיודעים לשלב את השורי והדובי ביחד, הם אנשים מאושרים.
מצד אחד הם מתקדמים ומתקדמים בסולם של החיים שלהם אבל גם יודעים לקחת פסקי זמן בדרך ולהנות.

אני מתייגת אנשים אלו כ "שורדי" – שילוב של שור ודובי וגם מהשורש שורד
כולנו רוצים לשרוד : להצליח ולהנות בדרך.

מה הכוונה : בנוסף לעבודה הקשה הם יודעים למצא זמן לחברים ולמשפחה, לצאת לחופשות ,לדאוג לבריאות ולאמץ כל מני תחביבים חדשים.

זה מה שצריך לשאוף אליו בחיים.

אז כאשר מרגישים שהחיים מתקדמים מהר מדי ואין זמן לכלום אז צריך לקחת פסק זמן, לקרא ספר טוב, להביע דעה ולהחליט שלוקחים את החיים ב"שורדי" :)


תגובות (5)

קטע נחמד (:

21/08/2009 11:58

לא כ"כ הבנתי, אבל רואים שאתה יודע לכתוב [ :

07/11/2009 15:37

רעיון מעניין. השילוב הזה של השורדי והדובי. בני אדם רצים כל הזמן, רוצים להספיק כמה שאפשר, רוצים הכל…משרה טובה….ממון….השכלה…ועוד.. אבל בדרך הם מפספסים….זונחים את הבית ואת המשפחה..את החברים ואת הקרובים…וכשמגיעים לתופ…לפסגה…מתחילים לרדת…הם כבר זקנים..הבריאות בבעיה…המעמד אבד עם היציאה לגימלאות…אז נזכרים במשפחה אבל נוכחים שהמשפחה כבר לא אותה משפחה…אז באה החרטה…אבל זה מאוחר מדי….
אז שלבו בין השורדי ובין הדובי ותצליחו..

נמרדי יוסף

24/11/2009 09:22

אהבתי את הקטע אקח את זה לתשומת לבי

27/04/2010 04:42

סיפור מענין אני כילדה בת 12 היתאבתי בקטע אשמח להמשכו…

19/04/2014 21:17
2 דקות
תגיות: , ,
סיפורים נוספים שיעניינו אותך