חצי דתי

Nati Peles 28/12/2021 284 צפיות אין תגובות

אחי הצעיר ממני גילה את הקב"ה אחרי שאבינו עליו השלום החזיר נשמתו לבורא, על ספו של חג הפסח תשס"ח. אותו בורא שלא מנע את רשלנותו החמורה של רופא המשפחה ולא את קטלניותו של הוירוס האלים במחלקה הפנימית של בית החולים מאיר.
אם כבר הזכרנו את בית החולים בהקשר לא מחמיא, אוסיף לאיזון, כי בו נולדתי לפני יובלות. נולדו בו גם אחי, גיבור הסיפור, ובתי הבכורה, שאף חזרה אליו כעבור שנים כמתמחה ברפואת ילדים וכיולדת נכדים.

התחזקותו של אחי הייתה הדרגתית. כך גם ביקוריו בבית הכנסת. בתחילה, לצרכי אמירת קדיש. לאחר מכן, נשבה בקסמיו של הרב ושוכנע להצטרף לשיעורי מורשת דתית – תנ"ך, גמרא והלכות יהדות. על הלימודים האלה שמעתי ממנו מעט. על השמחות בבית הכנסת, שמעתי יותר, בעיקר על חינגות האוכל במועדים, שבתות חתן, וטקסי בר מצווה, כן ירבו. לעיתים גם רכילויות על אנשים שאיני מכיר ועל נשים שאולי הייתי רוצה להכיר.

גיסתי שתחייה, לא ראתה בעין יפה את תהליך ההתחרדות. בפרט את מגבלות התנועה הממונעת בשבתות. בחוכמתה הבינה כי להניא אותו ממסילת ישרים תהא משימה בלתי אפשרית. אחי, למרות נטייתו להכחיש זאת, ירש את עקשותה הג'ינג'ית של אמנו תבדל לחיים ארוכים. כמוהו, אף היא מתעקשת שהיא לא כזאת.

לכן, למען שלום בית, החליטו על פשרה. שמירת שבת חלקית. שבת כן ושבת לא.
בשבת שכן, אחי מקפיד על איסור נגיעה באייפון, במחשב, במתגים חשמליים ובהגה המכונית. הוא כמובן גם לא נוסע. על פי עדותו שלו הוא אפילו נמנע מפגיעה בזבוב טורדני או ביתוש תוקפני אלא משכנע אותם בדברי נועם להניח לו ולהסתלק. לטענתו זה עובד בגלל קדושת השבת. לדעתי, סביר יותר שהם נרתעים ממנו בגלל היותו סרבן חיסונים מכחיש קורונה. שבת או לא, למה להם להסתכן? מושכים סטיק ופותחים מצערת ונוסקים ממנו והלאה. לא חסרים קורבנות אחרים שדמם בטוח יותר לעקיצה ומציצה.

בשבת שלא, אחי נוהג כביום חול. הוא עושה הכל. הוא גם חובט באגרסיביות לא מתונה ביצורים מעופפים הפולשים למרחב האישי שלו. חובט כדי להרוג.
ועוד משהו על שבת שכן. גלישת גלים קודמת לשבת בעדיפותה.

אם בסייתא דשמייא צפוי כי בבוקר שבת שכן, הים יעלה וייוצרו תנאי גלישה טובים אזי כל איסורי השבת בטלים ומבוטלים – לא שרירין ולא קימין. כי מי אם לא הקב"ה בכבודו ובעצמו אחראי לכך. הוא שמעלה ומוריד את הים ברצונו. ברצונו משיב רוח מערבית ומייצר נחשולי צינור לרוממות נפשם של הגולשים וברצונו מפיח רוח קדים, מרגיע ומשטח את המים למגינת ליבם.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך