להיות עני

09/06/2021 219 צפיות 2 תגובות

מה זה להיות עני..
זה להיות חסר מנוחה בכל רגע נתון למרות שכוחותיך אזלו מזמן.
זה לפתוח כל בוקר עם דקירה בחזה ולסיים כל ערב מקופל במיטה שרק הכרית יודעת על מלחמה שלא נגמרת.
זה להתחמק מחברים כשהם מזמינים אותך לצאת איתם, זה לספור בצד שקלים למנת פלאפל כדי שהחבר הטוב שיודע לא יצטרך להזמין אותך שוב.
זה קיר זכוכית שעומד בינך לבין אחרים, למרות שרק אתה רואה אותו אתה עושה הכל כדי שאחרים לא יראו אותו.
זה לבקש כסף מאמא פעם בכמה זמן בידיעה שלא תוכל להחזיר לה, זה לראות את המבט המאוכזב שלה ולהתרגל אליו.
זה לעבוד בשתי עבודות ועדיין לא לראות את הכסף בחשבון, זה להתנחם במנוחה של שעתיים בשישי רגע לפני שאתה יוצא לעוד משמרת ערב.
זה בעיקר לאבד את עצמך, לראות את הביטחון שלך יוצא לחופשה ואת החשק תולה את המדים רגע לפני שהוא גם פורש.
זה להיות חסר און במיטה כי הראש כל הזמן נמצא במירוץ, זה להפסיק לצאת לדייטים כי גם ככה אתה לא יכול להעמיד אותו ואין לך מה להציע מעבר.
להיות עני זה לחיות בכלא יום יום מחדש.
הכלא הכי נורא כי אין לו קירות וגדרות, רק אשמה עצמית ועובדות שלא תוכל לשנות.
בסופו של יום זה להיות עני זה לשחרר ולתת לזרם לסחוף אותך מכאן.


תגובות (2)

היי, ברוך הבא לאתר!
הנושא שבחרת לדבר עליו, נושא לא פשוט. אף אחד מאיתנו לא יודע ובתקווה שבעתיד לא יידע מה זה להיות עני. הסיפור כן הצליח למשוך אותי לרגע לצד השני, קצת לחוות את העולם בלי שום כפיות בפה.
אני חושב שהסיפור שלך טוב כי הוא מעורר חשיבה וזו אחת המטרות החשובות של כתיבה. מחכה לקרוא עוד….

09/06/2021 21:37

סתיו היקר, ברוך בואך לאתר.
אתה מוזמן להגיב על סיפורים של אחרים, וכך נכיר אותך יותר. כתוצאה מכך, תזכה ליותר צפיות לסיפוריך, ואולי גם לתגובות.

הנושא שכתבת עליו חשוב, וראוי. בשל כך, כדאי להשקיע מעט וללטש את צורת ההגשה.

לפני כל משפט שמתחיל ב"זה" – מומלץ להוסיף שורה רווח.
את שתי הנקודות בסוף המשפט הראשון – להחליף. אפשר נקודה, אפשר שלוש, ואפשר נקודתיים (:) אנכיים. בעברית תקנית אין שתי נקודות.

נסה לקרוא בקול את מה שכתבת. בכל מקום שבו שטף הקריאה נקטע – בין אם מתודית ובין אם לנשימה – יש להוסיף סימן פיסוק כלשהו.

אשמח לקרוא עוד מפרי מקלד־עטך.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

10/06/2021 18:44
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך