הרצח של אב את בנו וההיפנוזה

ארווין קליין 29/03/2021 367 צפיות אין תגובות

כולנו הזדעזענו מהרצח של האב מקרית גת, את בנו בן ה-14.
אב נורמטיבי לדברי מכיריו, שטוענים שזה נשמע להם הזוי לגמרי, ממש מנותק מהמציאות.
אשתו העידה שהוא עבר טיפול היפנוטי, אצל מטפל אלטרנטיבי. מה שאומר, בעצם, שהוא עבר היפנוזה אצל אדם לא מוסמך.
ואכן, הסיפור הזה של היפנוזה לא מבוקרת, הוא מוכר וידוע. הסכנות שבו הן עצומות. בתחילת שנות השבעים, היה בעיתון מעריב, סדרת כתבות על ההיפנוזה. עיתונאית שהשתתפה בחג באירוע בבית חולים פסיכיאטרי, ונסעה הביתה עם מנהל מחלקה, שמעה ממנו על סכנות ההיפנוזה. הוא הפציר בה, לכתוב ולהתריע על כך, בעיתונה.
פסיכיאטר ידוע, שעסק בהיפנוזה, אמר שמדובר בתיבת פנדורה, שכשהיא נפתחת, תחת השפעת ההיפנוזה, תוכנה עלול להיות הרה אסון.
מדוע זה קורה. כידוע ההיפנוזה הוא מצב שבו גורם חיצוני, משתלט על המוח שלנו. בספרות המתח, ישנם סיפורים רבים, על אנשים שלתת הכרתם הושתלו הוראות, שהיו מופעלות, באמצעות מילת קסם. ובאמת, אשתו של הגבר הרוצח, סיפרה שבעלה סבל מקולות. הוא היה נתון בתקופה מאוד לחוצה וניסה להתגבר על אי השקט הנפשי, באמצעות הטיפול בהיפנוזה. תהליך ההיפנוזה הוא בעצם מצב, שבו המהופנט, מסיר את ההגנות ההכרתיות שלו ומוסר את עצמו לשליטת המהפנט, שמצליח להיכנס לתת מודע שלו. למוח הקדום, שיש לנו בראש. בכך מסיר האדם מעצמו כל אחריות והופך להיות נשלט על ידי יצריו ותת התודעה שלו. זאת תוך עקיפת המוח הרציונלי, שאמון על שיפוט וסיגל לעצמו את חוקי העולם שבחוץ.
יתרה מזאת, ההיפנוזה יכולה להחדיר למוח, מסרים דמיוניים ולגרום למהופנט לא לראות את המציאות, כפי שהיא. על עולמו הפנימי, משתלטות עכשיו, מחשבות לא רציונליות, שבעזרתם, מנסה המהפנט, לשנות את אישיותו ולכאורה לפתור את בעיותיו.
אלא שעליה וקוץ בה: המטופל יודע, עמוק בלבו, שמה שהוא חושב זה לא נכון והוא הופך להיות בקונפליקט עם המציאות. למעשה הטירוף, שהוא במהותו ניתוק מהמציאות, משתלט עליו. כדי לאלץ את המציאות להשתלב בעולם הדמיון שלו, הוא מסוגל לעשות מעשים קיצוניים, כמו למשל להרוג… רצח, שהוא מעשה קיצוני ומטורף, משתלב היטב עם העולם הפנימי של המהופנט, שמנותק מן המציאות.
כך קורה שאדם שמנסה לברוח ממצבו המלחיץ בחיים, מגיע למקומות מטורפים לחלוטין, בעזרת ההיפנוזה.
ואולם כאן המקום לציין, שמטפל אלטרנטיבי, רוחני, הוא לא יכול לסכן בשום צורה, את המטופל. שכן פה מדובר בטיפול טבעי, שדווקא חודר לעולמו הפנימי של האדם ולא עוקף אותו או מרמה את המציאות. כך קורה למשל, עם שיטת הדמיון המודרך או המחשבות החיוביות. כל אלו שייכות לאני העליון, ולא למוח הקדום, החייתי שלנו. זהו מסע בכיוון הפוך מזה של המהפנט, ששואף להגיע לכוחות הליבידו, החייתיים שבנו.
כך למשל המורה הרוחנית הדגולה, קייטי ביירון, בספרה "לאהוב את מה שיש", מלמדת אותנו לא לחסום את מה שיש ולא לשקוע באשליות. יש לקבל את הרגע הזה, שהוא כל מה שישנו ולאהוב אותו. ברגע שתבין שאתה נמצא בדיוק במקום שנועדת להיות בו ותאהב את זה, כל החיים שלך ישתנו לטובה. החיים הם כמו נהר, לפעמים יש בו אבן נגף, שהמים הזורמים חייבים לעקוף אותה ולהמשיך הלאה. אבל ברגע, שמישהו יוצר סכר, הזרם נעצר והחיים נמצאים בסכנה.
אין כמובן להתעלם מסימן בולט אחר, שהתגלה אצל האבא: הוא שמע קולות. שמיעת קולות מצביעה על אדם הסובל מסכיזופרניה, מחלה שבה החולה, עלול להיות מסוכן לסביבתו.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך